2014-08-20, 00:37
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaKaktuz
Intressant är ju denna http://www1.thesportbible.com/images/content/630w/53f36ba537f43.png
United startelva dock 2011 men det var den som spöa Arsenal med 8-2.

Då hade man dock en tränare som gång på gång faktiskt kunde trolla med knäna.

Det som är riktigt oroväckande angående United är att man de senaste 12 månaderna spenderat mest pengar av alla klubbar minus PSG.
Och vad har man fått?

Zaha
Herrera
Shaw
Mata
Fellaini

För samma pengar hade man kunna fått.

Bale
Kroos
Fabregas
Filipe Luís

Det är direkt skrattretande hur dåligt man gjort ifrån sig på transfermarknaden det sista året.
Senast redigerad av Moon The Loon 2014-08-20 kl. 00:46.
2014-08-20, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaKaktuz
Intressant är ju denna http://www1.thesportbible.com/images/content/630w/53f36ba537f43.png
United startelva dock 2011 men det var den som spöa Arsenal med 8-2.

Arsenal hade ju inte starkaste elvan vid detta tillfälle heller direkt, 3 dagar efter bortamatch i CL-kval..
2014-08-20, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Arsenal hade ju inte starkaste elvan vid detta tillfälle heller direkt, 3 dagar efter bortamatch i CL-kval..

Ja, spelare som Jenkinson, Traore, Lansbury, Coquelin, Djourou, Chamakh och Chamberlain spelade den matchen. Och detta var alltså 3 år sedan, så t.ex. Chamberlain och Jenkinson kom direkt från League 2.

Szczesny var inte pålitlig då, Kos var sämre innan han och tysken bildade försvar först säsongen efter. Arshavin joggade mest runt och varken Ramsey eller Walcott höll någon vidare klass på den tiden.

Lägg därtill att man precis sålt Fabregas och Nasri. Att man hade två spelare avstängd sedan förra matchen, att man fick ytterligare ett rött kort under matchen samt hade 3-4 ordinarie spelare skadade.

Egentligen bara Van Persie som spelade den dagen som hade på plan att göra i Arsenal.
Senast redigerad av VanDenBerg 2014-08-20 kl. 09:01.
2014-08-20, 09:46
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon

Det som är riktigt oroväckande angående United är att man de senaste 12 månaderna spenderat mest pengar av alla klubbar minus PSG.
Och vad har man fått?

Zaha
Herrera
Shaw
Mata
Fellaini

Bale
Kroos
Fabregas
Filipe Luís

Det är direkt skrattretande hur dåligt man gjort ifrån sig på transfermarknaden det sista året.

I det stora hela är det väl Sir Alexs fel. Han visste vad han lämnade åt Moyes. Han visste att United skulle kollapsa utan honom, därav uteblev de bra värvningar under hans sista tid i United. Istället köpte han 200miljonerspelarna Zaha och Jones.

Sen vet jag inte om United hade lyckas övertalat Bale eller Kroos faktiskt.

Soriano som andra fiol i Real Madrid hade varit intressant, dock så blir han nog varken billig i drift eller i övergångspris.
2014-08-20, 10:10
Medlem
Soriano ser sjukt bra ut men någon Real-kvalitet är där väl knappast? 29 år gammal nu och att trycka in massa bollar i ett överlägset Salzburg säger ju inte mer än att göra 20-25 mål i Eredivise.

Har väl misslyckats dem gånger han fått chansen i "riktiga" lag i Spanien dessutom? Har ju ett fint facit från Barca-B men det känns ju minst sagt ganska "B".
2014-08-20, 10:27
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Soriano ser sjukt bra ut men någon Real-kvalitet är där väl knappast? 29 år gammal nu och att trycka in massa bollar i ett överlägset Salzburg säger ju inte mer än att göra 20-25 mål i Eredivise.

Har väl misslyckats dem gånger han fått chansen i "riktiga" lag i Spanien dessutom? Har ju ett fint facit från Barca-B men det känns ju minst sagt ganska "B".

Som andra fiol tycker jag nog han håller en sån kvalité. Fin bollkontroll, bra tillslag, bra positionering i offensiven, bra på att läsa spelet, går alltid på rätt stople och ett näsa för mål. Real Madrid har dessutom bara en striker i truppen.
Att kräva att varje spelare ska ha bevisat sig i en av de större ligorna är något krav jag inte gillar. Även fast t.ex. Cavani är en bättre spelare så tror Soriano hade passat bättre i Real Madrid.

Nu har jag inte exakt sett honom så pass mycket men jag kan förstått att han gör så pass mycket mål.
2014-08-20, 10:28
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon

Och vad har man fått?

Zaha
Herrera
Shaw
Mata
Fellaini

Bale
Kroos
Fabregas
Filipe Luís

Jag kan inte annat än att hålla med dig om att man gjort det väldigt dåligt på marknaden under en väldigt lång tid (långt innan SAF slutade) men att säga att man kunde få de spelarna för samma pengar tror jag är direkt felaktigt. I alla de övergångarna så finns det andra faktorer än rena pengar som spelar in (ex land/liga, tränare, CL spel, stad etc).

Det viktiga för United, som jag ser det, är inte vilka namn som kommer in utan att man plockar in spelare som passar i spelsystemet och verkligen gör skillnad.
2014-08-20, 11:02
Medlem
cyberkalles avatar
Jahapp enligt L'equipe så är Benatia en spelare för Bayern.

http://www.bild.de/sport/fussball/bayern-muenchen/einig-mit-bayern-37319662.bild.html

Då kan vi ta Khedira också medans vi håller på.
2014-08-20, 12:36
Medlem
NirvanAs avatar
Ajaj
Citat:
Official: FIFA reject appeal of Barcelona against transfer ban, Barcelona won't be able to sign players in the next two transfer windows

note: barcelona's transfer ban will start after the ongoing window, can't sign in january and summer 2015, can sign again in january 2016

Nu måste ju Barcelona värva som fan innan fönstret är över för man kommer inte kunna förbättra laget inför nästa säsong.
Senast redigerad av NirvanA 2014-08-20 kl. 12:49.
2014-08-20, 13:52
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ajaj

Nu måste ju Barcelona värva som fan innan fönstret är över för man kommer inte kunna förbättra laget inför nästa säsong.
Kommer bli tufft för Barcelona nu. Kul tycker jag.
2014-08-20, 13:58
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Kommer bli tufft för Barcelona nu. Kul tycker jag.
Jao, nu borde man gå all in på Reus och Cuadrado ..Kanske signa Reus nu och låna ut honom till Dortmund tills hans kontrakt löper ut nästa sommar? (har jag för mig det gör)

CAS kanske lättar på domen också, vem vet
Citat:
Official: Barcelona announe they will appeal against FIFA's transfer ban at the Court of Arbitration for Sports
2014-08-20, 14:13
Medlem
TKD_1337s avatar
Modric har förlängt kontraktet till 2018. Det är en förlängning med ett år.

http://www.realmadrid.com/en/news/2014/08/official-statement-luka-modric
http://www.realmadrid.com/en/news/2014/08/modrics-two-years-at-real-madrid

Citat:
It has yet to be disclosed whether the club has given the midfielder a raise - under the terms of his old contract, the Croat earned around €4.5 million a season - or increased his release clause.

http://www.marca.com/2014/08/20/en/football/real_madrid/1408531234.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in