2014-08-20, 11:19
Bannlyst
rasister är bättre folk än "antirasister" som stödjer terrorgrupper o dyl...
Citera
2014-08-20, 11:19
Medlem
Sjuka människor det där.. Fyfan! Hoppas att någon droppar en härlig bomb över alla idioter snart.
Citera
2014-08-20, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Så att då ska man dra alla muslimer över en kamm för att vissa (ändå ett fåtal ) inte sköter sig? ska vi sluta spela fotboll också kanske för att vissa är huliganer?

japp.. ska man bli av med ohyran måste alla muslimer bort...man kan inte sitta o leta efter guldkornen.. det skulle ta 2 evigheter att bli av med problemet då

sen ska du veta att alla jävla muslimer är extremister innerst inne...
Citera
2014-08-20, 11:22
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
http://www.liveleak.com/view?i=bc1_1408481278

Fast man får inte se speciellt mycket, videon slutar efter ca 3 sekunder av halskarvande. Men obehagligt ändå! Stor respekt till Foley som verkar stålsätta sig i sin sista stund och utan att skaka på rösten lyckas säga saker till sin familj. Och till er som tycker att han borde vara mer kaxig, väx upp och säg inget innan ni har varit med om något liknande. Med lite tortyr så blir man rätt lydig, Jack Bauer är inte på riktigt.

Det är för att det är fejk, CIA som håller i kniven

NÅJA, så de bröt inspelningen, måste gått segt att halala snubben.

Föresten, han verkar ha varit fången sen 2010, tror man ger upp hoppet ganska fort när man inser att det kommer sluta illa, kanske hinner man bli såpass avtrubbad med tiden att man skiter i vilket, bara skiten tar slut.

Tror detta kommer leda till större problem för Eu:s del än med Al Quaida, skiten kommer sprida sig hit med.
Citera
2014-08-20, 11:26
Medlem
Jag vet att det inte är On-Topic, men eftersom de första sidorna av diskussionen handlade om huruvida han/du/jag/hon skulle kunna stå emot tortyren och ingen lyckades motbevisa killen som trodde att han skulle klara det. Så tänkte jag länka en sida om hjärntvättning där det utförligt beskrivs vilka steg man kan ta för att till slut få en människa att göra precis vad man vill. Likt Theon Greyjoy i Game of Thrones.

Här har ni länken: http://science.howstuffworks.com/life/inside-the-mind/human-brain/brainwashing1.htm

Tack för mig.
Citera
2014-08-20, 11:28
Medlem
Citat:
– IS vet exakt vilka emotionella knappar de ska trycka på. De här halshuggningarna påverkar inte det egna stödet. Det är menat till att locka fram fruktan, skräck och hat som i sin tur leder till ytterligare tryck på Obama och USA att ta i med hårdhandskarna mot IS, säger han.

Vill locka USA

Magnus Ranstorp menar att IS vill locka in USA i den pågående konflikten.

Vissa konspirationsteoretiker säger ju att ledaren för IS, Abu Bakr al-Baghdadi, egentligen är en judisk agent vid namn Simon Elliot och att Israel tillsammans med USA:s och Englands underrättelsetjänster skapat IS för att samla alla världens terrorister på ett och samma ställe genom en taktik kallad "the hornet's nest".
Skulle mordet på denna journalist vara steget närmare på en förevändningen att gå in i landet militärt och "göra slut" på IS? http://www.globalresearch.ca/isis-leader-abu-bakr-al-baghdadi-trained-by-israeli-mossad-nsa-documents-reveal/5391593
http://www.veteranstoday.com/2014/08/04/french-report-isil-leader-mossad/

Terrorexperten Magnus Ranstorp säger alltså att IS vill locka in USA i den pågående konflikten.
Frågan man då kan ställa sig är: Varför skulle IS vilja involvera USA i konflikten?
IS har vunnit framgångar i både Syrien och Irak genom att militärt vinna över motståndet. Man har tagit över landytor,städer,byar,naturtillgångar. Varför skulle man vilja involvera en motståndare överlägsen såväl i manskap som teknologi? Hämnd eller hat är förvisso "emotionella anledningar" men om man utgår från att ledarna i IS åtminstone har något typ utav strategiskt tänk så finns det ingen logisk anledning till att vilja involvera USA militärt i konflikten.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19392413.ab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Så att då ska man dra alla muslimer över en kamm för att vissa (ändå ett fåtal ) inte sköter sig? ska vi sluta spela fotboll också kanske för att vissa är huliganer?

Det är tillräckligt många som är terrorister, ISIS är bara en liten andel av alla muslimer som krigar. Koranen lär ju ut att muslimer ska dräpa otrogna. Islam är det största hotet mot västvärlden. Kommer att bli lika illa som nazisterna om vi inte stoppar dem från att ockupera vårt land.

Man borde dra kallsingarna av alla asylsökare. Omskuren = omedelbar deportering.
Citera
Medlem
Cameltotems avatar
Varför är inte det här på första sidan i Aftonbladet?

Usa verker inte heller bry sig.

Är inte det här en stor nyhet??
Citera
2014-08-20, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem

Bra att amerikanerna inte bryr sig , ett land som dödat 15 000 oskyldiga tycker jag inte är ett dugg bättre än några andra terrorister, dom ska ge fan i att lägga sig i överallt.
Citera
2014-08-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Att det ska krävas att en Amerikan mördas innan omvärlden ingriper ordentligt är ju helt sjukt..

Tänk alla Kristna, Yazidis och övriga religioner som fått sina män mördade brutalt. Kvinnor och barn som blivit levande begravda och i vissa fall indragna i människohandeln som sexslavar. Jag spyr när jag tänker på det här men jag spyr ännu mer när jag vet att det sitter muslimer i MIN stad och stöttar ISIS och även folk som åkt från staden för att kriga med ISIS...

Jag förstår inte hur dom inte kan se att ISIS är ett gäng gangsters...

Jag har varit emot invandring innan men jag kan säga här och nu att jag har inget emot om det kommer Kristna osv hit från Irak och Syrien, vanliga människor som flyr dessa jävla Islamist svin.

Vad har alla kristna i Sverige att göra?
Alla kristna kan knappast överge sina länder i hela världen så att dessa övertas av muslimer. Ska man ens andas om hjälpinsatser så måste dessa bygga på stor aggressivitet i attacker mot samtliga muslimer i alla drabbade områden, så effektivt som möjligt på PLATS. Därefter kan man hjälpa till att bygga upp samhällena igen, så att kristna kan fortsätta bo där.
Citera
2014-08-20, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
ISIS:s anhängare är extremister/fundamentalister, dom representerar inte den stora massan muslimer.

Den stora massan av muslimer, liksom ISIS, tror på koranen, där det står att otrogna skall dräpas och att musslan hamnar i paradiset om han dräper otrogna. De är ju terrorister p.g.a. uppfostran. En del lyckas dölja detta, och bära en mask i vårt land. Men en dag kommer de att kasta sina masker och framträda som äkta muslimer och ISIS-anhängare.
Citera
2014-08-20, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem

Dök upp precis nu på AB

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19392189.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här