2014-08-20, 10:11
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showmeyours
Var det i live-tv skulle han bett Obama kärnbomba Mekka och Medina. Det kommer inte finnas någon annan lösning in the end tyvärr.

Vilka jävla skitsnack. Hur många moderata muslimer tror du inte skulle gå in och stödja kampen då?
Tillströmningen till ISIS och liknande grupper skulle öka enormt.
Enda sättet är att få muslimerna själva att lösa problemet. Endast de kan minska tillströmningen av nya jihadister. Tyvärr verkar de muslimska protesterna vara minimala vilket är fullkomligt obegripligt.
Citera
2014-08-20, 10:11
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Problemet är att civilbefolkningen lidit betydligt mer sen Sadam försvann.
Att sätta press på Iraks regering kommer inte ge något alls. Har de inte kommit överens internt på tio år så kommer de inte göra det nu heller. Korruption och personliga agendor sätter käppar i hjulet hela tiden.
Majoriteten av de nuvarande problemen i regionen hade inte existerat om Sadam suttit kvar.
Med det inte sagt att Sadam förtjänar att leva, men det är olika grader i helvetet.

Kurderna hade förmodligen haft samma helvete men övriga grupperingar hade garanterat mått bättre om Saddam höll järnhand.. Det är nog tyvärr så att dessa folk som en gång haft diktatur inte klarar av att acklimatisera sig till slapp demokrati. Istället total anarki, givet är att Libyen går samma hopplösa öde till mötes om inte en stark ledare tar ton
Citera
2014-08-20, 10:14
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Kurderna hade förmodligen haft samma helvete men övriga grupperingar hade garanterat mått bättre om Saddam höll järnhand.. Det är nog tyvärr så att dessa folk som en gång haft diktatur inte klarar av att acklimatisera sig till slapp demokrati. Istället total anarki, givet är att Libyen går samma hopplösa öde till mötes om inte en stark ledare tar ton

Det är en västerländsk villfarelse att det går att skapa en demokrati över en natt.
Citera
2014-08-20, 10:19
Medlem
Bodickers avatar
Var ett jävla tjafsande i denna tråden..

Kan inte USA gå in och bomba hela jävla skiten. Trött på att se islamister, människor på flykt, mördande och bombande varje dag på TV. Bomba skiten och gör processen kort, vi är för många människor på den här planeten ändå.
Citera
2014-08-20, 10:19
Medlem
För det första tog han det väldigt kallt, han har sett detta hundratals gånger förr och vet exakt vad som komma skall. Till sin besvikelse visar det sig att kniven som kommer fram är av modell XS, där blir han lite nervös.

Min nästa tanke går direkt till varför man väljer att klippa i filmen?
Är det för att bespara oss goren? Knappast, de lever ju på rädslan.
Är det för att bödeln får problem med själva avrättningen? Troligtvis är kniven just för liten för att vara effektiv.

Sist av allt undrar jag om journalisten verkligen stod för det han sa? Han skulle ju ändå dö och han fick knappast ett nådaskott i pannan bara för att att han återspeglade IS's ord.

Usch!
Citera
2014-08-20, 10:21
Medlem
BernardLoutres avatar
Fredens och kärlekens religion slår till igen...
Citera
2014-08-20, 10:23
Bannlyst
Varje gång en välproducerad anti-USA film av mussar dyker upp där "muslimen" pratar bra engelska skall man nog se som det bullshit som det med största sannolikhet är. Al-Quida var oerhört strikta med att det inte skulle talas någon engelska i propagandafilmer utan det rätta språket skulle uttala det rätta budskapet. ISIS är mer extrema men skiter i sånt, sure det kan ju den som vill tro på. Dessutom skriver man upp ISIS som det senaste modernaste hotet med några månader på nacken men legat och ruvat på Foley sen 2012 har dom tydligen gjort...
Citera
2014-08-20, 10:24
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Likväl du bara kan TRO att alla knäcks, så tror jag motsatsen. Jag tror kroppen lägger av med tillräcklig tortyr innan ens psyke. Får jag tro det utan att du ska motsäga mig? Annars känns det som vi kan mötas på det religiösa delforat istället.

Men ditt satans rikshjon, hela poängen med tortyr är ju att kroppen inte lägger av. Din enda chans till en död med hedern i behåll hade varit hög ålder eller hjärtattack. Rätt utförd tortyr dödar inte! Hur fan hade du tänkt att din kropp ska lägga av? Tror du det finns en mätare på smärta-upplevd-i-livet som sakta fylls upp?

Med det sagt, tycker du fortfarande att det låter bättre med 50 år av tortyr än att dö direkt (hypotetiskt, precis som att du hypotetiskt skulle klara av det)? Bara för att behålla hedern?
Citera
2014-08-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Vilka jävla skitsnack. Hur många moderata muslimer tror du inte skulle gå in och stödja kampen då?
Tillströmningen till ISIS och liknande grupper skulle öka enormt.
Enda sättet är att få muslimerna själva att lösa problemet. Endast de kan minska tillströmningen av nya jihadister. Tyvärr verkar de muslimska protesterna vara minimala vilket är fullkomligt obegripligt.

Meningen med mitt inlägg var att Islam måste utrotas, det blir alltid nya extremister som föds in annars hur moderat religionen än är. Islam för aldrig med sig något gott och låt de som vill dö för den göra det.
Citera
2014-08-20, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merback
För det första tog han det väldigt kallt, han har sett detta hundratals gånger förr och vet exakt vad som komma skall. Till sin besvikelse visar det sig att kniven som kommer fram är av modell XS, där blir han lite nervös.

Min nästa tanke går direkt till varför man väljer att klippa i filmen?
Är det för att bespara oss goren? Knappast, de lever ju på rädslan.
Är det för att bödeln får problem med själva avrättningen? Troligtvis är kniven just för liten för att vara effektiv.

Sist av allt undrar jag om journalisten verkligen stod för det han sa? Han skulle ju ändå dö och han fick knappast ett nådaskott i pannan bara för att att han återspeglade IS's ord.

Usch!

Nu har jag inte sett just den här filmen. Jag har sett en annan film där de skär halsen av en Amerikan och därför besparar jag mig denna. Vill minnas att ryggkotorna var besvärligt att ta sig igenom, så antagligen därför de klipper.
Citera
2014-08-20, 10:26
Medlem
Terroristerna sänder definitivt ett meddelande till USA. Like I got your neck.
Citera
2014-08-20, 10:28
Medlem
Att det inte protesteras bevisar ju bara att det tyst håller med. Kärnbomba Mekka och Medina är enda lösningen. De kommer aldrig sluta tro på sina onda sagor annars. Det sitter för djupt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in