2014-08-20, 09:30
Medlem
Quipus avatar
Jag tycker det är jävligt märkligt att Irak som idag har en stående armé på nästan en miljon man och är tränade av amerikanska officerare inte lyckas kuva några tiotusentals bristfälligt utrustade ärkedårar på egen hand. Nänä direkt måste man ringa Obama och lipa. Bådar ju inte gott för Iraks framtid direkt att uppvisa så extrem inkompetens. USAF + Seal får väl fixa biffen antar jag
Citera
2014-08-20, 09:33
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Vart finns en fungerande länk till halalslakten?
Citera
2014-08-20, 09:36
Medlem
Dobrichs avatar
Att en Amerikansk journalist blir halshuggen på film har ju hänt förr, och hur agerade USA då?
Citera
2014-08-20, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Att hota och därigenom förhandla biter bara på Aftonbladet. USA kommer inte upphöra med sina räder. Har ISIS ens några fler jänkare kidnappade?

+1

De har Steven Sotloff också som uppges vara med i slutet av videon. ISIS skall tydligen hota med att även mörda honom om USA inte upphör med sina räder. Vad skall de göra? Det här påverkar inte något överhuvudtaget. Varför skulle det göra det? ISIS gräver sin egna grav (hoppas jag).
Senast redigerad av Betydelsen 2014-08-20 kl. 09:40.
Citera
2014-08-20, 09:38
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Jag hade då aldrig sänkt min heder för någon extrem islamistisk smörja innan jag skulle bli mördad.

Det är ju väldigt enkelt att lova det på internet och en helt annan sak i praktiken.
Lite lämplig tortyr som motivation och du hade läst med glädje och inlevelse.
Citera
2014-08-20, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Vart finns en fungerande länk till halalslakten?

http://www.liveleak.com/view?i=bc1_1408481278

Fast man får inte se speciellt mycket, videon slutar efter ca 3 sekunder av halskarvande. Men obehagligt ändå! Stor respekt till Foley som verkar stålsätta sig i sin sista stund och utan att skaka på rösten lyckas säga saker till sin familj. Och till er som tycker att han borde vara mer kaxig, väx upp och säg inget innan ni har varit med om något liknande. Med lite tortyr så blir man rätt lydig, Jack Bauer är inte på riktigt.
Citera
2014-08-20, 09:42
Medlem
Cambijaos avatar
Vet inte hur ISIS resonerar egentligen. Tror de verkligen att USA kommer godta detta hot och sluta bomba ISIS? Naivt.
Citera
2014-08-20, 09:49
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Jag tycker det är jävligt märkligt att Irak som idag har en stående armé på nästan en miljon man och är tränade av amerikanska officerare inte lyckas kuva några tiotusentals bristfälligt utrustade ärkedårar på egen hand. Nänä direkt måste man ringa Obama och lipa. Bådar ju inte gott för Iraks framtid direkt att uppvisa så extrem inkompetens. USAF + Seal får väl fixa biffen antar jag

Nu är de iofs inte bristfälligt utrustade och underskatta aldrig motivation.
Problemet med ISIS och liknande grupper går bara att lösa om övrig befolkning i det stora är välmående samt att vapen och ekonomiskt stöd stryps.
Den genomgående problemet med alla länder in regionen är att de lider av svår korruption. Korruptionen ger grupper som ISIS öppet mål då en del av lokalbefolkningen inte uppfattar ISIS som ett sämre alternativ än vad som redan råder.
Det var ett stort misstag att störta Sadam Hussein.
Citera
2014-08-20, 09:49
Medlem
Solrozs avatar
Sådana här vildar massimporterar Sverige varje år. Det är också sådana här vildar som F! tycker är bättre än er vita män. Dags att ni vita män vaknar upp.

Inom 10 år så har vi halshuggningar och dylikt mitt på det lokala torget.
Citera
2014-08-20, 09:51
Medlem
http://theync.com/shocking/shocking-video-american-photojournalist-beheaded-in-iraq.htm Bättre sida än Liveleak Finns flera beheads där. Eller välkomna er in på Mongo gore forumet här på flashback.
Citera
2014-08-20, 09:52
Medlem
Fabriciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsvejsan
Jag tror inte du hade varit så kaxig efter att ha blivit torterad i ett par månader.....

De har dessutom kollegor till honom i fångenskap. Säg att han var beredd att utstå tortyr hellre än att förolämpa sin familj och sitt land, då vore det ändå konstigt att inte var beredd att säga en fruktansvärt uppenbar lögn för att rädda sin landsman från tortyr...
Senast redigerad av Fabricius 2014-08-20 kl. 09:55.
Citera
2014-08-20, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solroz
Sådana här vildar massimporterar Sverige varje år. Det är också sådana här vildar som F! tycker är bättre än er vita män. Dags att ni vita män vaknar upp.

Inom 10 år så har vi halshuggningar och dylikt mitt på det lokala torget.
Förhoppningsvis är det vi som rullat ut giljotinen igen för användning mot våra folkförrädare till politiker vi har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in