2014-08-20, 03:40
Medlem
Maymons avatar
Jag tror USA kommer svara: AIR STRIKE APPROVED
Citera
2014-08-20, 03:48
Medlem
De orangea kläderna fångarna bär måste ju ha någon symbolik mot USA's fångkläder? Vem är den andra fången som visas efter avrättningen?
Citera
2014-08-20, 03:49
Medlem
Hoppas USA gör något, jag hoppas någon verkligen går in och gör något åt det där.
Tänk rädslan för de kristna som bor där nere. Helt plötsligt kan det knacka på dörren, sen är det kört.

Med tanke på att han hade Brittisk accent så bor han väl antagligen där men åkte ner för att stödja IS. Hoppas UK har koll på vilka det är från deras sida som är där nere just nu och inte släpper in dem i landet om de någon gång skulle återvända.

Hoppas även Sverige stänger portarna för de som från Sverige åkt ner.
Citera
2014-08-20, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
De orangea kläderna fångarna bär måste ju ha någon symbolik mot USA's fångkläder? Vem är den andra fången som visas efter avrättningen?

I Aftonbladets rapporter nämner de att de orangea kläderna är en symbol för Guantanamo.

Den andra killen är Steven Joel Sotloff som också är journalist. Blev kidnappad förra året någon gång.
Citera
2014-08-20, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agegehgeag
I Aftonbladets rapporter nämner de att de orangea kläderna är en symbol för Guantanamo.

Den andra killen är Steven Joel Sotloff som också är journalist. Blev kidnappad förra året någon gång.
Okej, stackarns dagar är med största sannolikhet räknade.
Citera
2014-08-20, 03:55
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Varför tillåter man sig att avrättas sådär? Om man visste att det var kört hade jag skallat muslim-fittan och spottat på honom.

Vem vet, då kanske de torterar honom ännu mer
Citera
2014-08-20, 03:56
Medlem
Är det inte påtiden att dom förgör dom där nötterna snart?
Citera
2014-08-20, 04:02
Medlem
Helt sjukt att inte västvärlden gör något mot detta? kan det vara en kostnads fråga? Vissa källor uppger att de har trupper på 10K man medan andra 50K. Lär väl vara riktigt simpelt istället för att de ska få bygga en terrorist stat.
Citera
2014-08-20, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agegehgeag
Hoppas USA gör något, jag hoppas någon verkligen går in och gör något åt det där.
Tänk rädslan för de kristna som bor där nere. Helt plötsligt kan det knacka på dörren, sen är det kört.

Med tanke på att han hade Brittisk accent så bor han väl antagligen där men åkte ner för att stödja IS. Hoppas UK har koll på vilka det är från deras sida som är där nere just nu och inte släpper in dem i landet om de någon gång skulle återvända.

Hoppas även Sverige stänger portarna för de som från Sverige åkt ner.

Jag undrar om USA verkligen kommer göra något utöver deras nuvarande planer dom redan har. Man har ju policyn att man inte förhandlar med terrorister; och då innebär det också att man inte går med på utpressning heller.

Så USA kommer nog sätta in bombningar mot ISIS som det redan är sagt. Trist att folk ska behöva bli halshuggna som egentligen inte har något med dom militära beslut som tas av omvärlden.
Citera
2014-08-20, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kepokaow
Helt sjukt att inte västvärlden gör något mot detta? kan det vara en kostnads fråga? Vissa källor uppger att de har trupper på 10K man medan andra 50K. Lär väl vara riktigt simpelt istället för att de ska få bygga en terrorist stat.
Lättare sagt än gjort, det går inte bara att bomba städerna de har kontroll över. De här horungarna till människor gömmer sig med sina familjer och då hamnar barn och civila många gånger i korselden, USA har fått fett med skit för Afghanistan och Irak, och är väldigt försiktiga med hur de hanterar problemet.

Det finns redan viss hjälp, men det är mest vapen till Peshmerga t.ex. Och ett svar av USA riskerar att radikalisera befolkningen och göra det lättare för IS att rekrytera. Som det är just nu krigar de mot sina egna, därav försämras deras PR möjligheter. Det tror jag är anledningen till att USA just nu deltar i skuggorna av lokala förmågor.

Angående diskussionen om att journalisten var feg: Kollar ni videon i artikeln i trådstarten (när han fångedes i Libyen) så berättar han att efter händelsen var det jobbigt att inte ha kollegans kropp som "avslut" för familjen. Att gå med på terroristernas krav kan ha varit enda sättet han såg för att ge sin familj samma avslut som han behövde med sin kollega. Annars kanske de bara hade grävt ner honom någonstans i öknen och familjen för alltid undrat.

Hur man än vrider och vänder på det måste de haft någon hållhake på honom, för man ser att det tar emot att säga sådär till sin bror. Han gör det för att han måste, vad hans anledning är lär vi aldrig få veta.
Senast redigerad av hustlerinc 2014-08-20 kl. 04:23.
Citera
2014-08-20, 04:20
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Kan ni ta er jävla e-penis diskussion någon annanstans? TS frågeställning var "Hur tror ni usa kommer reagera på detta?"

Så jävla tröttsamt med 5 sidor "jag hade..."

Word!

Sjuk video, islamisterna har fan ingen spärr. Droppa ett dussin atombomber i MENA-länderna så vi slipper dem.
Citera
2014-08-20, 04:30
Medlem
Citat:
"– IS vet exakt vilka emotionella knappar de ska trycka på. De här halshuggningarna påverkar inte det egna stödet. Det är menat till att locka fram fruktan, skräck och hat som i sin tur leder till ytterligare tryck på Obama och USA att ta i med hårdhandskarna mot IS, säger han.

Vill locka USA

Magnus Ranstorp menar att IS vill locka in USA i den pågående konflikten."

Det här förstår jag inte riktigt. Det har väl gått bra för ISIS då landet är helt splittrat med en arme som flyr, vad är då meningen med att dra in USA? Är det för att hatet mot USA ska växa bland världens muslimer för att dom ger sig på "stackarna" igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in