2014-08-20, 00:33
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Inte för att jag direkt jublade enormt vid 2-1, det är fortfarande ett rätt dåligt läge, gör red bull ett mål måste vi göra tre (inkl. eller exkl. övertid). Men du kan inte jämföra en oavgjord match i serie med detta. Oavgjord match är två förlorade poäng och chans till övriga lag att ta in. Resultatet i den här matchen har överhuvudtaget ingen betydelse efter denna omgången är färdigspelad, den har endast betydelse som utgångsläge för den andra matchen.
Måste och måste, 2-1 hemma ger ju förlängning och sen straffar om förlängningen blir mållös. I och för sig kanske du tänker som jag att "laget jag håller på vinner aldrig straffläggningar" och då har du ju helt rätt.
Citera
2014-08-20, 00:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Måste och måste, 2-1 hemma ger ju förlängning och sen straffar om förlängningen blir mållös. I och för sig kanske du tänker som jag att "laget jag håller på vinner aldrig straffläggningar" och då har du ju helt rätt.

Det lär ju vara en fördel statistiskt att spela övertiden på hemmaplan vs. att bortamål gäller på övertid.
Citera
2014-08-20, 00:37
Medlem
1-0 hemma så är man vidare.
Citera
2014-08-20, 00:37
Medlem
Pontus Jansson hade verkligen behövts ikväll, men 1-2 är ett bra utgångsläge ändå. Det kan faktiskt gå vägen det här. Kan Thern och Molins spela returen eller hur ser det ut?
Citera
2014-08-20, 00:38
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Pontus Jansson hade verkligen behövts ikväll, men 1-2 är ett bra utgångsläge ändå. Det kan faktiskt gå vägen det här. Kan Thern och Molins spela returen eller hur ser det ut?
Thern vet jag inte men Molins kan du glömma. Korsbandskadad (och relativt nyopererad) och missar således resten av säsongen.
Citera
2014-08-20, 00:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross

Nä, Thern på sin höjd på bänken men även det tveksamt. Det är samma trupp och förmodligen samma startelva.
Citera
2014-08-20, 00:43
Medlem
Går inte att köpa två biljetter bredvid varandra på Swedbank Stadion mot Salzburg. Går att klaga på medgångssupporterskap, men jag väljer att se det som en jävla dag för Malmö och en atmosfär av sällan skådat slag.
Citera
2014-08-20, 00:44
Medlem
Aftonbladet skrev att MFF får 100 millar vid avancemang till CL och så långt är jag med.

Skrevs även att de får pengar ur en mrf/annonspott beroende på hur stor tv marknaden är. De skrev att tex Köpenhamn som enbart spelade gruppspel förra året fick 104 miljoner ur potten??? De skrev dessutom exakt summa i euro så råkade inte bara slinta på tangentbordet alltså.

De skulle ju innebär att Sverige som är dubbelt så stort skulle ge MFF 150-200 miljoner där PLUS 100 millar för avancemanget till gruppspelet. Så totalt 250-300 miljoner.

Nåt måste ju vara jäkligt fel nånstans. Vart får AB sina fantasi siffror ifrån eller kommer MFF får 300 millar?? 😂
Citera
2014-08-20, 00:56
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Aftonbladet skrev att MFF får 100 millar vid avancemang till CL och så långt är jag med.

Skrevs även att de får pengar ur en mrf/annonspott beroende på hur stor tv marknaden är. De skrev att tex Köpenhamn som enbart spelade gruppspel förra året fick 104 miljoner ur potten??? De skrev dessutom exakt summa i euro så råkade inte bara slinta på tangentbordet alltså.

De skulle ju innebär att Sverige som är dubbelt så stort skulle ge MFF 150-200 miljoner där PLUS 100 millar för avancemanget till gruppspelet. Så totalt 250-300 miljoner.

Nåt måste ju vara jäkligt fel nånstans. Vart får AB sina fantasi siffror ifrån eller kommer MFF får 300 millar?? 😂
Nej, TV-rättigheterna ligger ungefär samma som för FCK, alltså totalt ca. 200 MKR (exkl. biljettintäkter, bonusar vid vinster och liknande).
Citera
2014-08-20, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Nej, TV-rättigheterna ligger ungefär samma som för FCK, alltså totalt ca. 200 MKR (exkl. biljettintäkter, bonusar vid vinster och liknande).

Hmm har alltid hört siffror på 100 miljoner vid CL avancemang, denna siffra har varit konstant åtminstone 5-8 år. I år får man alltså 200 miljoner för att ta sig till CL.
Stämmer detta kommer MFF vinna 10 raka guld i allsvenskan (vid avancemang), det kan jag lova dig!!!

Jösses Amalia
Citera
2014-08-20, 01:06
Medlem
ZlatanManias avatar
Resultaten speglar inte exakt matchbilden men är det någonting Malmö visat de senaste åren är att dom har en specialitet för just sånt

Red Bull var snäppet vassare i allt och tre ramträffar + världens oflyt vid Forsbergs mål bekräftar detta mer eller mindre, otroligt hur viktig Helanders räddning och tabben kan visa sig vara. Håller fortfarande Red Bull som favoriter men Malmö på hemmaplan skall aldrig underskattas.. CL som kändes så overkligt vid slutet av matchen känns helt plötsligt jäkligt realistiskt, fotboll i sitt esse på gott och ont. Just där och då var jag helt övertygad att Rosenbergs grova missar skulle kosta avancemanget men icke.
Citera
2014-08-20, 01:15
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Hmm har alltid hört siffror på 100 miljoner vid CL avancemang, denna siffra har varit konstant åtminstone 5-8 år. I år får man alltså 200 miljoner för att ta sig till CL.
Stämmer detta kommer MFF vinna 10 raka guld i allsvenskan (vid avancemang), det kan jag lova dig!!!

Jösses Amalia
FCK gick ju till åttondel för att sedan missa guldet året efter till Nordsjälland, så riktigt så självklart tror jag inte att det måste vara.

Edit: någon på GT är lite inne på samma sak (även om jag så klart önskar det motsatta)
http://bloggar.expressen.se/snackamedleman/2014/08/19/mff-har-en-chans-nu-och-inte-vore-det-sa-farligt-om/
Senast redigerad av Casaba 2014-08-20 kl. 01:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in