Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Ja självklart glömde jag Benatia.
Vidal, Benatia, och Cuadrado. Tre stora namn som det länge har ryktats om att de ska försvinna från Serie A. Vidal och Cuadrado vill jag ha kvar i Italien. Benatia? Skitsamma...
Han verkar vara en dumjävel fullständigt utan stil, vett och etikett.
Men onekligen en duktig spelare. Men det finns många duktiga spelare, det viktiga är att inte sänka laget. Roma ska fan inte kunna sänkas av en marockansk spelare med rutten moral. Särskilt inte nu, när allt är jävligt positivt.
Jag håller med.
Spelaren Benatia är givetvis guld värd. Men han har gjort ett bra jobb med att gå känd under epiteten kukhuvud, det får man säga.
Jag älskar hur Sporting Lissabons president agerade i en liknande situation och fullständigt körde över Marcos Rojo och Islam Slimani som bägge försökt lösa en övergång via tabloidpressen.
Roma har haft fantastiska mittbackar ända sedan millennieskiftet och det kommer såklart inte att stoppa vid Benatia. Redan nu sitter man ju på den extremt underskattade Castán samt en duktig Davide Astori. Astori hade gått in i de flesta toppklubbarnas elvor. Med en eventuell Benatiaförsäljning kanske man kan hämta hem Marquinhos...!
Äh, jag vet inte. Givetvis vore det ett styrkebesked om man för en gång skull kunde se till att behålla samtliga stöttespelare. Samtidigt finns det också en moralisk aspekt i det hela, och jag behåller fan hellre Destro.