2014-08-19, 00:13
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ja självklart glömde jag Benatia.

Vidal, Benatia, och Cuadrado. Tre stora namn som det länge har ryktats om att de ska försvinna från Serie A. Vidal och Cuadrado vill jag ha kvar i Italien. Benatia? Skitsamma...

Han verkar vara en dumjävel fullständigt utan stil, vett och etikett.

Men onekligen en duktig spelare. Men det finns många duktiga spelare, det viktiga är att inte sänka laget. Roma ska fan inte kunna sänkas av en marockansk spelare med rutten moral. Särskilt inte nu, när allt är jävligt positivt.

Jag håller med.

Spelaren Benatia är givetvis guld värd. Men han har gjort ett bra jobb med att gå känd under epiteten kukhuvud, det får man säga.

Jag älskar hur Sporting Lissabons president agerade i en liknande situation och fullständigt körde över Marcos Rojo och Islam Slimani som bägge försökt lösa en övergång via tabloidpressen.

Roma har haft fantastiska mittbackar ända sedan millennieskiftet och det kommer såklart inte att stoppa vid Benatia. Redan nu sitter man ju på den extremt underskattade Castán samt en duktig Davide Astori. Astori hade gått in i de flesta toppklubbarnas elvor. Med en eventuell Benatiaförsäljning kanske man kan hämta hem Marquinhos...!

Äh, jag vet inte. Givetvis vore det ett styrkebesked om man för en gång skull kunde se till att behålla samtliga stöttespelare. Samtidigt finns det också en moralisk aspekt i det hela, och jag behåller fan hellre Destro.
Citera
2014-08-19, 00:55
Bannlyst
Cuadrado och Benatia ser ut att lämna MEN
Vidal?

Det är ju ett skämt rent ut sagt om han går till United.
Marotta kunde ju gett fan i värvning av Morata (fönstrets sämsta värvning, kolla bara återköpsklausulen)
och erbjudit vilken lön i ett nytt avtal till vidal som man U kunnat erbjuda

för inte fan ska han gå till united för någon annan anledning en pengar?
Ja, United är fortfarande en storklubb trots förra säsongen men där finns en linje i klubben som gör
att man inte kommer utmana de kommande åren och det är den här fergusonromantiken (satsa på engelska spelare bl. a ) som nu är förlegad i dagens fotboll

Pogba lär väl ändå släppas till någon oljeklubb framöver
Pirlo lägger av när som. marchisio blir inte yngre

Att sälja vidal vore idiotiskt världens bästa tvåvägs centralmitt på toppen av sin karriär
Citera
2014-08-19, 16:47
Medlem
snillet_1s avatar
Undrar vem som ersätter Reimers i Calciomania... Ganska härligt comebackavsnitt, bra diskussioner kring Prandelli och Conte även om de bara hann skrapa lite på ytan, som de själv var inne på.
Citera
2014-08-19, 19:28
Medlem
4522s avatar
Fy fan vad skitnödigt det här slentrianmässiga Benatia-hatet börjar bli. Förmodligen den största anledningen till att jag numera skippar den här tråden. En massa pompösa romanisti sitter på sina pojkrum och eldar upp sig för ingenting.

1) Benatia signade med en väldigt låg lön, lovades (?) en höjning om det gick bra och Roma nådde Champions League.
2) Med låg lön menar vi alltså inte ens hälften av vad Borriello tjänade förra säsongen, desto närmare en fjärdedel av det. Solklart mindre än Maicon, Burdisso och även lägre lön än Ljajic.
3) Benatia presterar som väntat på en mycket hög nivå, lyfter Romas defensiv och man når Champions League.
4) Trots den mer eller mindre utlovade höjningen så sträcker sig bara Roma till €2m om året, vilket fortfarande är hälften av Borriellos lön.
5) Slutsats? Det är Benatia som blir rövknullad i den här storyn.

Sedan skiter jag fullständigt i vad han säger i media för det betyder ingenting så länge han presterar sitt yttersta i klubben. En annan parentes är ju att Benatia självmant avstod från att lämna Udinese (trots att alla ville ha honom, inte enbart småfiskar som Roma) i drygt 2½ övergångsfönster. Han följde Pozzos önskan om att bidra sportsligt och därmed även höja marknadsvärdet. Men det är såklart ingen som nämner. För allt handlar om Roma, Roma, Roma och ännu lite mer Roma.
Citera
2014-08-19, 21:09
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fy fan vad skitnödigt det här slentrianmässiga Benatia-hatet börjar bli. Förmodligen den största anledningen till att jag numera skippar den här tråden. En massa pompösa romanisti sitter på sina pojkrum och eldar upp sig för ingenting.

1) Benatia signade med en väldigt låg lön, lovades (?) en höjning om det gick bra och Roma nådde Champions League.
2) Med låg lön menar vi alltså inte ens hälften av vad Borriello tjänade förra säsongen, desto närmare en fjärdedel av det. Solklart mindre än Maicon, Burdisso och även lägre lön än Ljajic.
3) Benatia presterar som väntat på en mycket hög nivå, lyfter Romas defensiv och man når Champions League.
4) Trots den mer eller mindre utlovade höjningen så sträcker sig bara Roma till €2m om året, vilket fortfarande är hälften av Borriellos lön.
5) Slutsats? Det är Benatia som blir rövknullad i den här storyn.

Sedan skiter jag fullständigt i vad han säger i media för det betyder ingenting så länge han presterar sitt yttersta i klubben. En annan parentes är ju att Benatia självmant avstod från att lämna Udinese (trots att alla ville ha honom, inte enbart småfiskar som Roma) i drygt 2½ övergångsfönster. Han följde Pozzos önskan om att bidra sportsligt och därmed även höja marknadsvärdet. Men det är såklart ingen som nämner. För allt handlar om Roma, Roma, Roma och ännu lite mer Roma.

Gråt lite mer då.

Du är tamejfan den bittraste användaren på hela flashback. Om vi sitter i våra pojkrum och skriver är du garanterat en sur gammal gubbe som skall klaga på allt och alla.

Ja men vad konstigt att folk som hejar på Roma skriver om Roma i en tråd om italiensk fotboll och serie A där det finns ett visst lag som heter Roma. Som att inte majoriteten av dina inlägg handlar om Udinese?

Jag hatar inte Benatia, däremot tycker jag att han har betett sig riktigt illa. Inget snack om saken att han skall ha högre lön, inte fan betyder det att han skall sätta klubben i en jobbig sits genom att börja snacka med media om transferplaner.

Sedan så vet jag personligen att Benatia är en trevlig kille då jag känner folk som umgåtts i hans kretsar som berättat just hur skön han är. Men han bör fortfarande ta sina problem internt med klubben. Han får skylla sig själv då som skrev på ett 5-årskontrakt. Det borde inte vara någon självklarhet egentligen att man skall få höjd lön bara efter en säsong.
Senast redigerad av Calogero 2014-08-19 kl. 21:51.
Citera
2014-08-19, 22:46
Medlem
sebastian_s avatar
http://solocalcio.se/serie-a/territoriell-diskriminering-numera-ett-minne-blott/ forza tavecchio
Citera
2014-08-19, 23:13
Medlem
anteri17s avatar
Napoli har försatt sig i en liten knepig situation i CL. Synd, men startar man inte med Mertens så... Kvitteringen var till syvende och sist extremt viktig, så chansen finns fortfarande. Cl blir ju lite tristare utan en skön matchtemp på San Paolo.

Jag började nästan ana en konspiration när sedan Callejon bränner friläge från trettio meter med ett toffelskott tre meter utanför. Sedan väljer Michu att inte skjuta från 7 meter för att istället passa en halvmarkerad spelare. Två spanjorer...
Citera
2014-08-20, 00:03
Medlem
JayGatsbys avatar
Tveksamt om tidigare Real Madrid-spelare skulle backa upp baskerna.

I vilket fall hoppas jag innerligt att Napoli tar sig vidare. Serie A måste ha med alla sina 3 lag och en fin knäpp på näsan till La Liga.

(Dock har jag inget emot Bilbao; tvärtom gillar jag deras stil, hade de inte mött ett calciolag hade jag gärna sett dem vara kvar).
Citera
2014-08-20, 00:15
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Tveksamt om tidigare Real Madrid-spelare skulle backa upp baskerna.

I vilket fall hoppas jag innerligt att Napoli tar sig vidare. Serie A måste ha med alla sina 3 lag och en fin knäpp på näsan till La Liga.

(Dock har jag inget emot Bilbao; tvärtom gillar jag deras stil, hade de inte mött ett calciolag hade jag gärna sett dem vara kvar).

Det ska sägas att det inte var seriöst menat från min sida. Men man kan verkligen undra vad fan Michu gör med ett en-touch-skott-läge på närmast stillaliggande boll mitt i slottet? Sällan har jag dessutom sett Callejon avsluta så extremt tamt som på sitt friläge heller.

Hoppas på Napoli. I grunden är man ett bättre lag.
Citera
2014-08-20, 00:19
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Napoli har försatt sig i en liten knepig situation i CL. Synd, men startar man inte med Mertens så... Kvitteringen var till syvende och sist extremt viktig, så chansen finns fortfarande. Cl blir ju lite tristare utan en skön matchtemp på San Paolo.

Jag började nästan ana en konspiration när sedan Callejon bränner friläge från trettio meter med ett toffelskott tre meter utanför. Sedan väljer Michu att inte skjuta från 7 meter för att istället passa en halvmarkerad spelare. Två spanjorer...

Benitez fortsätter ju ignorera Napolis defensiva problem så ifall man åker ut mot baskerna kommer åtminstone inte jag höja på ögonbrynen.

Inter känns starkare på 3 av 4 platser och hade kanske varit ett starkare kort ute i CL. Förutom Napolis supertrio längst fram känns man tämligen mjäkiga.
Citera
2014-08-20, 02:33
Medlem
beastlyys avatar
Omgång 37

2015-05-24 15:00

Lazio-Roma

Någon som vet hur jag och polare får tag i biljetter. 9 månader kvar typ, de kanske inte är släppta. Dock bra att vara ute i tid.

All hjälp uppskattas.
Citera
2014-08-20, 15:49
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Benitez fortsätter ju ignorera Napolis defensiva problem så ifall man åker ut mot baskerna kommer åtminstone inte jag höja på ögonbrynen.

Inter känns starkare på 3 av 4 platser och hade kanske varit ett starkare kort ute i CL. Förutom Napolis supertrio längst fram känns man tämligen mjäkiga.

Känns som det alltid är så i Serie A. Förra året hade man t.ex. gärna haft Roma i CL med tanke på deras form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in