Citat:
Ursprungligen postat av
apm0ng0
Mjoo har också läst att det är högst möjligt. Aktien hypeas ju på avanza forum till tusen! och när jag läser igenom så känns hypen inte heller som något falskt eller vad tror du?
Med bra rapport och tillkännagivande av möjligtvis 2 nya telefoner med denna funktion, hur pass mycket i runda svängar tror du man kan förvänta sig att kursen stiger?
Har läst folk som är optimistiska för upp till 60-70kr aktien vilket isf gör den högst köpvärd om man hinner skramla ihop pengar i tid dvs.
Rapporten för Q2 kommer ligga runt 30-50miljoner, jag gissar på den övre gränsen med tanke på vissa order vi fått.
Det är helåret som är intressant och därför behöver det inte bli nått rally till 60-75kr på torsdag, klarar bolaget sitt mål på över 500miljoner i omsättning iår(I februari vet vi) så är aktiekursen värd runt 65kr. Men iom att 2014(hösten)-2018 kommer explodera då alla telefoner i princip kommer innehålla en sensor så vet man ju aldrig när marknaden vaknar.
Med dagens kurs på 47kr/aktie behöver bolaget bara klara en omsättning på ca 360miljoner.
Nu är det dessutom bekräftat med att dom 3 största tillverkarna i världen har infört sensor i sina telefoner. Apple, Samsung och Huawei, nämner då inte resterande då enligt baissare de bara är småpotatis(400miljoner sålda enheter 2013) som kommer försvinna. Jag vet inte hur stor betydelse det har om man inte tror på tekniken då ALLA tänker införa det och skrota lösenord.
Microsoft, mastercard, Google, Paypal, visa, banker, alla mobiltillverkare etc.
http://fidoalliance.org/membership/members/
Lista på sålda mobiler(2013) 1 MILJARD enheter och då bara smartphones.
http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS24645514
Året är rätt ointressant om man kollar lite längre fram, det roliga iår är att vi fått veta hur stort det kommer bli. Investera inte kortsiktigt utan förstå att det är runt
2016-2018 vi antagligen ser ATH och då är det på tal om att
plocka hem vinsten.
OBS!
Läs på INNAN du hoppar på och ser du samma som mig är det bara att lasta tungt och hålla dig uppdaterad.