2014-08-18, 18:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är Concha skadad? Jag tror vi får se högerkanten Concha-Tinnerholm annars.
Citat:
Matias Concha tvingades avstå matchen mot Gefle i lördags på grund av skada och kommer inte heller att kunna spela mot Red Bull Salzburg.

Saxat från SkD.
Citera
2014-08-19, 04:25
Medlem
Signaturums avatar
Har inte riktigt samma domedagskänsla som jag hade när vi lottades mot Dinamo Zagreb, varför vet jag inte. Att många förväntar sig att MFF får storstryk är en betryggande känsla, och det verkar som om spelarna med kapten Rosenberg i spetsen är laddade.
Underskattning ifrån RBs sida kan komma att kosta dom dyrt.

Såg precis en intervju på FK med honom (Rosenberg) och han ser optimistiskt på det hela vilket jag hoppas smittas över på resten av truppen. Själv blev jag lugn av att höra hans härliga malmöitiska
Kommer att bli två spännande matcher som egentligen kan sluta lite hur som helst egentligen.
Att hålla så tätt som möjligt i första matchen är ett måste och sedan krävs det en hemmamatch likt den mot Sparta för att säkra ett avancemang.
Citera
2014-08-19, 13:22
Bannlyst
Håller på MFF ikväll, tror och hoppas på avancemang likt AIK 99 då man också var helt borträknade på förhand mot AEK Athen.
Citera
2014-08-19, 13:35
Medlem
Med lite flyt så tror jag att Malmö kan klara oavgjort, eller åtminstone en uddamålsförlust + ett bortamål. Då är det ändå inte helt kört inför hemmareturen. Svenska lag har slagit ut lag av samma klass förut så visst kan Malmö klara detta.
Citera
2014-08-19, 14:11
Medlem
Sujoks avatar
Om man jämför Swansea med Läsken vilka är det bättre laget? Jag ser nog Swansea som det bästa laget. Mot Swansea hade vi lite otur samt att vi uppträde nonchalant, spelar vi verkligen på topp samt en liten underskattning från läskeblask så bör vi kunna få ett bra resultat med oss. 1-3 är väl ok, 1-2 ser jag som riktigt bra. Lika eller vinst är ju fantastiskt i mina ögon.
Citera
2014-08-19, 14:12
Medlem
Bara så att returmatchen lever så är jag glad.
Citera
2014-08-19, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Om man jämför Swansea med Läsken vilka är det bättre laget? Jag ser nog Swansea som det bästa laget. Mot Swansea hade vi lite otur samt att vi uppträde nonchalant, spelar vi verkligen på topp samt en liten underskattning från läskeblask så bör vi kunna få ett bra resultat med oss. 1-3 är väl ok, 1-2 ser jag som riktigt bra. Lika eller vinst är ju fantastiskt i mina ögon.

Nu är jag inte jätteinsatt i Salzburg, men jag har mycket svårt att tänka mig att de skulle vara lika bra (än mindre bättre) än Swansea. Jag tror det gäller för MFF att vara fokuserade till max samt energiska hela matchen och inse att detta är en match på 180 min och inte deppa ihop om de kommer i underläge.

Spelarmässigt är man ju klart sämre än Salzburg, men jag tror absolut att man kan störa dem.

Tippar/hoppas på 2-1 till Salzburg.
Citera
2014-08-19, 14:57
Medlem
MickelMacks avatar
Mardrömmen.. Redbull - MFF 4 - 0

Vad jag tror.. Redbull - MFF 3 -1

Drömmen.. Redbull - MFF 1 - 1
Citera
2014-08-19, 15:05
Medlem
Har haft käpprätt fel hela tiden hittills gällande Malmös chanser i CL men ikväll är det verkligen upp till bevis. Ett bra resultat eller förlust med uddamålet och chansen till avancemang finns. Annars är det helt kört.
Citera
2014-08-19, 16:14
Medlem
Hunden007s avatar
risk att detta har sagt innan men minns att Sion Diskades när dom slog ut Celtic samma år när malmö var I EL.

Som några sagt uefa verkar gilla Celtic
Senast redigerad av Hunden007 2014-08-19 kl. 16:16.
Citera
2014-08-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
risk att detta har sagt innan men minns att Sion Diskades när dom slog ut Celtic samma år när malmö var I EL.

Som några sagt uefa verkar gilla Celtic
Tänkte precis detsamma. Precis som Fifa så har Uefa sina egna favoritlag...
Citera
2014-08-19, 16:35
Medlem
Håller alla tumma för MFF ikväll. Men det kommer vara en bragd att slå ut Salzburg. Klubben tog liksom 18 poäng i Europa League-gruppen förra året, slog senare ut Lazio och verkar ju vinna majoriteten av sina ligamatcher med typ 4-0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in