2014-08-18, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Tramsinlägg från prorysk debattör ser jag. Ukrainas ekonomi är inte mycket att hurra för, så skrev jag. Håller du inte med där?

Citat:
Javisst är det så. Själv har jag satt alla proryska skribenter i denna tråd på min ignorera-lista för att kunna sålla mellan läsvärda och icke-läsvärda inlägg. Därmed inte sagt att jag inte läser några av proryssarnas inlägg och besvarar en del då deras lögner inte ska stå oemotsagda.

Det är fascinerande ändå att ta del av en så pass högljudd skara extremister (som lyckligtvis i detta land är en försvinnande liten minoritet) som hela tiden tycks upprepa den lögnaktiga propaganda som skickas från Kreml som om de får betalt i rubel för att skriva här.

Och vad skrev jag? Jag var bara förvånad att du behövde 6 mån att komma på det, och skrev det.
Men, men... du läste, och kommer att läsa... lögnhalsen.
2014-08-18, 22:56
Medlem
fitz-humes avatar
http://www.themoscowtimes.com/business/article/russia-may-ban-car-imports-if-west-imposes-new-sanctions-sources-say/505227.html

Nu går ett rykte om att ryssarna planerar en "motåtgärd" om EU trappar upp sanktionerna.

Importstopp av bland annat Mercedes-Benz personbilar, statusbilmärket över alla andra bland nyrika ryssar. De lär gråta floder över att inte längre kunna glida omkring i senaste S-klassen i svartmetallic. Mercedesfabriken i Stuttgart lär dock inte bli så ledsen själv över detta då ryska marknaden bara uppgår till 3% av deras totala produktion. Tydligen drabbas inte bilmärken som produceras lokalt i Ryssland (BMW, Ford, VW, Renault, Toyota och Hyundai). Hur Volvo drabbas vet jag inte.
2014-08-18, 22:58
Medlem
526s avatar
Citat:
http://www.themoscowtimes.com/business/article/russia-may-ban-car-imports-if-west-imposes-new-sanctions-sources-say/505227.html

Nu går ett rykte om att ryssarna planerar en "motåtgärd" om EU trappar upp sanktionerna.

Importstopp av bland annat Mercedes-Benz personbilar, statusbilmärket över alla andra bland nyrika ryssar. De lär gråta floder över att inte längre kunna glida omkring i senaste S-klassen i svartmetallic. Mercedesfabriken i Stuttgart lär dock inte bli så ledsen själv över detta då ryska marknaden bara uppgår till 3% av deras totala produktion. Tydligen drabbas inte bilmärken som produceras lokalt i Ryssland (BMW, Ford, VW, Renault, Toyota och Hyundai). Hur Volvo drabbas vet jag inte.
Finns tråd om det
(FB) Ryska sanktioner mot väst ~(US,EU, Australien, Kanada and Norge)
2014-08-18, 23:02
Medlem
526s avatar
Är det tillåtet med vad skit som helst i den här tråden?

Vad går gränsen för vad som kan kallas "konspiration?
Att påstå saker tagna ur luften med ett uttryckligen partiskt budskap. Är det ok?

Är det ok att påstå tex att "Putin vill ta över världen". Det är ju både konspiration och trams i samma mening.

Om man skriver sånt många gånger blir det dessutom spam.
2014-08-18, 23:04
Medlem
thorfromasgards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
OT men här får du en film, var inte rädd din Putlers älskare.

http://www.liveleak.com/view?i=10a_1408280313

Innan du postar trams dubbelkolla vilket trams du postar. Filmen är inspelad i Ukraina. De pratar ukrainska och det syns ett kontor av ukrsibbanken som har sina kontor bara i Ukraina. så du antingen medvetet matar tråden med lögner eller så tror du på varje salivdroppe som faller ur Poroshenkos mun. Slut på diskussionen.
2014-08-18, 23:09
Medlem
fitz-humes avatar
http://www.fifa.com/worldcup/russia2018/news/newsid=2423201/index.html?cid=twitter_share

Kanske dags snart för Blatter att lämna över ordförandeklubban till någon omutbar som kan stoppa vansinnet att låta Ryssland arrangera fotbolls-VM 2018. Besvärande för Blatter redan nu att Ryssland tvingar Krims ukrainska fotbollslag att byta namn samt att spela i ryska serien, något som UEFA ska titta närmare på med icke-blida ögon.
2014-08-18, 23:09
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Hur ser det ut vid frontlinjen? Är anti-Kiev milisen krossad?

…för snart är det dags för seger parad i Kiev! Kriget skall ju vara slut innan september inträder. Självständighetsdagen firas också den 24:e och Merkel skall tydligen besöka Kiev. Men vad skall man fira om kriget fortfarande pågår till helgen?

Detta luktar fiasko om alla löften bryts.

Det går inte så bra för dina arbetarbröder. Många kommer att hamna i fängelse eller värre. Jag vet inte när "kriget" slutar och övergår i den polisiära fasen, men jag vet att det kommer att ske.

Men jag vet att Putin nu ångrar att han drog igång detta. För det visade sig att Ukraina var kapabelt att försvara sig. Och inte nog med det, Ukraina håller dessutom på att vinna. Samtalen över vodkan och kaviaren är nog inte så uppsluppna nu.
2014-08-18, 23:16
Moderator
Eerieyes avatar
Hahaha...

Förra söndagen blev ukrainska nationalgardet utkastade ur staden Ilovaisk sydost om Donetsk. Men de lät sig inte nedslås, för de försökte på nytt och nu vajar den ukrainska flaggan över stadens administrativa byggnader!

Samtidigt pågår hårda strider i det omringade Luhansks stadskärna.
Senast redigerad av Eerieye 2014-08-18 kl. 23:21.
2014-08-18, 23:19
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det går inte så bra för dina arbetarbröder. Många kommer att hamna i fängelse eller värre. Jag vet inte när "kriget" slutar och övergår i den polisiära fasen, men jag vet att det kommer att ske.

Men jag vet att Putin nu ångrar att han drog igång detta. För det visade sig att Ukraina var kapabelt att försvara sig. Och inte nog med det, Ukraina håller dessutom på att vinna. Samtalen över vodkan och kaviaren är nog inte så uppsluppna nu.

Att Putin ångrar sitt gigantiska feltramp i Ukraina vore logiskt. Ryssland har förlorat oerhört på detta, både ekonomiskt och politiskt, och förstört sina relationer med sitt viktigaste grannland Ukraina. Det enda problemet för Putin just nu är att göra en snygg reträtt utan att tappa ansiktet inför det hjärntvättade ryska folket. Hur ska han återställa allt utan att behöva återlämna Krim? Putins dagar är räknade.
2014-08-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Hahaha...

Förra söndagen blev ukrainska nationalgardet utkastade ur staden Ilovaisk sydost om Donetsk. Men de lät sig inte nedslås, för de försökte på nytt och nu vajar den ukrainska flaggan över stadens administrativa byggnader!

Samtidigt pågår hårda strider i det omringade Luhansks stadskärna.

Ja, det är väl sådana här videos ni runkar till, krigshetsare. Denna är just från Ilovaisk:

https://www.youtube.com/watch?v=El9MLxiKZUg

Sådana som ni inser antagligen inte ens hur äcklande ert betéende i tråden uppfattas. Gå tillbaka till CoD där pixlar dör. Du är uppenbarligen totalt verklighetsfrånvänd i vad krigskonflikter innebär på riktigt för folk.
2014-08-18, 23:39
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ukraina har inte möjlighet att köpa mat till sina soldater, det är USA/NATO som skickar mat till stackarna... Ukrainska ekonomi finns inte, eller = 0. Att du inte förstått det tidigare säger mycket om dig som person och debattör.

Nu postar jag en link, texten är inte viktig, jag bara tycker att bilden talar för sig själv.

Källa b92:
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=08&dd=18&nav_category=78&na v_id=889414
Militära fältransoner var ju det första USA bidrog med då man inte ville bidra med vapen. Det är mer praktiskt i fält än vanlig mat som måste lagas av kock i fältkök och är ju inte något tecken på generell matbrist. Eller tror du att det råder matbrist i USA:s armé också? Eller den svenska, eller den brittiska, eller den franska, eller... ... ... ? Alltså, att man använder fältransoner är en praktikalitet och inget tecken på matbrist.

Och du, ditt inlägg handlade om matbrist så då undrar jag vad bilden hade med det att göra? Att man slösar med meloner eller vad tusan ville du ha sagt med den?
2014-08-18, 23:41
Avslutad
Citat:
Trams!!!
Du skriver i fel tråd. Och du lyckades med att skriva allt fel också.
Rätt tråd är...

(FB) Fotboll

Tråden är : "Situationen i Ukraina just nu"
inte:
"WM i Ryssland 2018"
t.o.m OT, hoppas vi slipper v

Inte helt OT faktiskt. Kom ihåg att Ukraina tillsammans med Polen anordnade Fotbolls-EM 2012. Det var ett stort nederlag för Putin, han kände sig så förnedrad att var tvungen att ansöka om VM 2018. Samtidigt var det en stor framgång för Ukraina att ha anordnat EM, något som bidrog till att bygga landets identitet och påskynda landets närmande till Europa.

Det är faktiskt samma utveckling vi ser i Vitryssland, efter att ha ordnat ett lyckat Hockey-VM i våras så är de inte längre lika benägna att underordna sig Ryssland, de säger nej till sanktioner mot Ukraina bland annat. Mer OT så anses den vitryska presidenten trots sin ålder vara en av landets bästa hockeyspelare, tyvärr hade han inte tid att vara med i VM.

Å andra sidan har vi Putin som nu riskerar att förlora både fotbolls-VM och sitt älskade formel 1-lopp. Det är en förlust i prestige och inflytande som icke kan uppvägas av annekterande av Krim och östra Ukraina.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in