2014-08-18, 22:10
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trodominte
Det kan ni glömma, säger Alexander Stubb, Finlands premiärminister.
http://en.ria.ru/military_news/20140818/192118779/NATO-EU-Military-Assistance-in-Ukraine-Impossible--Finnish-Prime.html

För övrigt är Ukrainas ekonomi i botten. Tror du EU och IMF fortsätter med "stöd" om Ukraina köper vapen för lånen/subventionerna?
Fast nu är inte military support inte detsamma som att sälja military equipment?
Givetvis kan Natoländer och USA förse Ukrainas flygvapen med moderna markattackvapen om de så vill.
2014-08-18, 22:14
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Hur lång tid tar det före det att Putlers pack är utkastade eller eliminerade från Ukraina? 4 veckor? 8 veckor?

Vet inte. Även om ukrainska armén obönhörligt pressar tillbaka Putins stjärtgossar, och kommer att avgå med segern, så röner terroristerna framgångar lokalt.

Jag tycker att terroristernas agerande, främst kring staden Krasni Luch, syftar till att möjliggöra en ordnad evakuering av ukrainskt territorium.

Så antingen kommer beslut om evakuering eller så kollapsar terrororganistaionen med åtföljande massflykt. Detta kan inträffa i natt eller det kan ta månader, omöjligt att veta.
2014-08-18, 22:14
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Hur ser det ut vid frontlinjen? Är anti-Kiev milisen krossad?

…för snart är det dags för seger parad i Kiev! Kriget skall ju vara slut innan september inträder. Självständighetsdagen firas också den 24:e och Merkel skall tydligen besöka Kiev. Men vad skall man fira om kriget fortfarande pågår till helgen?

Detta luktar fiasko om alla löften bryts.
2014-08-18, 22:16
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Sedärja!

Nu ser Luhansk, alltså staden, ut att vara betryggande omringad hela vägen runt. Samtidigt har ukrainska armén avancerat längs infartsvägarna ända in till stadskärnan. Strider pågår i detta nu.

Jag tror nog inte att rebellsoldaterna är lika kaxiga på gatorna eller i affärerna nu. Jämfört med hur de betett sig tidigare.
Vem säger detta? Varför har du aldrig någon länk?
2014-08-18, 22:18
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorfromasgard
Eller hur. Ryssar har ju alltid dödat andra ryssar som flyr till Ryssland. Men de har inte hört "sanningen" från Kiev och västerländska medier och fortsätter att fly till Ryssland. Någonting går inte ihop i den här ekvationen.
Kiev har inte bevisat att det de säger är sanning en enda gång sedan Maidan startade
2014-08-18, 22:19
Medlem
thorfromasgards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlosson
Det finns inte det idag så varför skulle det finnas det om 4 år?

De lyckades att blockera en protest i Sibirien och resten av landet är ju ganska hårt hållet.

http://www.liveleak.com/view?i=69c_1408264555

Visa mig en film där man ser en protest. Här ser jag tre nynazister som lovar att utrota "zionister" eller skådespelare som vill framstå som sådana.
2014-08-18, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
http://www.unian.ua/politics/952564-turchinov-krajini-zahodu-ne-usvidomlyuyut-do-kintsya-zagrozu-z-boku-rf.html

(översatt) Parlamentets talman Turchynov ber om vapen från väst, och säger bland annat:
Vi behöver moderna vapen, flygplansutrustning

Har inte Ukraina möjlighet att köpa dessa vapen från väst? Visserligen är ukrainska ekonomin inte mycket att hurra för men det bör finnas medel för inköp med tanke på allt stöd Ukraina får i dagsläget. Att väst inte vill/vågar skicka vapen är ett faktum, men de kan väl sälja? Eller är läget så pass allvarligt att Ukraina inte har råd att köpa?

Ukraina har inte möjlighet att köpa mat till sina soldater, det är USA/NATO som skickar mat till stackarna... Ukrainska ekonomi finns inte, eller = 0. Att du inte förstått det tidigare säger mycket om dig som person och debattör.

Nu postar jag en link, texten är inte viktig, jag bara tycker att bilden talar för sig själv.

Källa b92:
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=08&dd=18&nav_category=78&na v_id=889414

Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Sedärja!

Nu ser Luhansk, alltså staden, ut att vara betryggande omringad hela vägen runt. Samtidigt har ukrainska armén avancerat längs infartsvägarna ända in till stadskärnan. Strider pågår i detta nu.

Jag tror nog inte att rebellsoldaterna är lika kaxiga på gatorna eller i affärerna nu. Jämfört med hur de betett sig tidigare.

Du skulle byta tråden, dina kommentarer passar bättre i:
tennistråden - (FB) Tennistråden
eller
Pingis - (FB) Pingis
2014-08-18, 22:30
Medlem
thorfromasgards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Kiev har inte bevisat att det de säger är sanning en enda gång sedan Maidan startade

Vi får vänta lite tills någon tomte från ukrainska militären fotoshoppar en skärmavdump från ett annat dataspel och lägger upp den som "oslagbara bevis i form av satellitbilder" som de redan har gjort flera gånger.
2014-08-18, 22:33
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
Ukraina har inte möjlighet att köpa mat till sina soldater, det är USA/NATO som skickar mat till stackarna... Ukrainska ekonomi finns inte, eller = 0. Att du inte förstått det tidigare säger mycket om dig som person och debattör.

Nu postar jag en link, texten är inte viktig, jag bara tycker att bilden talar för sig själv.

Källa b92:
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=08&dd=18&nav_category=78&na v_id=889414

Du skulle byta tråden, dina kommentarer passar bättre i:
tennistråden - (FB) Tennistråden
eller
Pingis - (FB) Pingis

Tramsinlägg från prorysk debattör ser jag. Ukrainas ekonomi är inte mycket att hurra för, så skrev jag. Håller du inte med där?
2014-08-18, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Hur lång tid tar det före det att Putlers pack är utkastade eller eliminerade från Ukraina? 4 veckor? 8 veckor?

Före en månad sen var det 4 veckor, då måste jag tippa på 8 veckor...
2014-08-18, 22:41
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Tramsinlägg från prorysk debattör ser jag. Ukrainas ekonomi är inte mycket att hurra för, så skrev jag. Håller du inte med där?
Fast det är väl inte Rysslands heller? Nordens samlade stater matchar Rysslands BNP och skulle EU bestämma sig skulle man åka åttor runt Ryssland gällande militär styrka, ryssarna skulle inte ha en chans att hänga med ens om man försökte.

Att ockupera och försörja Krim och berkiga Ukraina är ingenting Ryssland har råd med om Ryssland vill fortsätta utvecklas.
Ryssland är en kärnvapen nation med en svag ekonomi och ett fattigt folk.
2014-08-18, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thorfromasgard
Visa mig en film där man ser en protest. Här ser jag tre nynazister som lovar att utrota "zionister" eller skådespelare som vill framstå som sådana.

OT men här får du en film, var inte rädd din Putlers älskare.

http://www.liveleak.com/view?i=10a_1408280313

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in