2014-08-17, 09:10
Medlem
cyberkalles avatar
Brille Brille fan vad du gör mig glad med dina klassinlägg allt från hur vi gubbar inte hänger med ungdomarna som spelar fotbollsspel på datorn till ditt senaste inlägg.

Nu får du bara ta och skaffa dig ett hobbylag och joina oss bratwurst anhängare.

Jag hade gärna sett snillet och anteri i den tråden för trots att jag inte alltid håller med dom så är dom rätt härliga typer.
Citera
2014-08-17, 11:12
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nu toppad som en älg. Igen.
Själv grillade jag oxhjärta och hällde i mig två flaskor Cannonau de Sardegna. Vill minnas att jag högljutt jämförde vinet med Phil Spector-soundet medan det pågick. Wall of wine! Idag är allt lite löst i kanterna...

Citat:
Ursprungligen postat av Nebulin
Nu har Aftonbladet uppmärksammat hycklandet med att TV4-gruppen kallar det för storsatsning: "TV12 lovade stor satsning – väljer att visa trav före""]"TV12 lovade stor satsning – väljer att visa trav före"[/url]. Tyvärr gällde rubriken inte Serie A utan istället allas våran Zlatan och PSG:s hemmapremiär. Så "pecking order" är väl nu: 1.Högintressanta PSG-matcher
2. Trav
3. Mindre intressanta PSG/Ligue 1-matcher
4. Stora möten i Serie A
5. Fiske, australienska/brittiska versionen av COPS osv
6. Övriga Serie A-matcher.

Kommer inte ha möjlighet att följa Serie A under stora delar av hösten (fan börjar de så sent för!?), och är inte jätteövertygad om att jag kommer se skymten av någon storsatsning till våren; trist då ligan känns roligare än på länge.

Tack förresten alla ni som bidrar för att ni gör det till en läsvärd tråd för alla oss passiva läsare.

Den splittrade karaktären på sändingarna är verkligen ett större problem än vad det kan verka. Trist utveckling. Tacka vet jag söndagarna med en match 12.30, en 15, och så en 20.45. Inget skäl att lämna soffan på halva dagen, något att se fram emot. Nu kanske det blir så någon gång emmellanåt, men sannolikt inte på samma kanal och oavsett vilket inget kvällsmagasin.
Citera
2014-08-17, 17:32
Medlem
zachs avatar
Citat:
Har ingen anledning att starta en kukmätartävling. Bratwurstrunkarna har en fantastisk tråd som jag följer med stort intresse.

Men jag konstaterar att Italien är rankade som nummer 14 vid landslag och presterat uselt vid internationella cuper de senaste åren. Självklart borde intresset lida.

Om man inte vill starta en kukmätartävling brukar det betyda man inte har nåt att skryta med... Så lets bring them on!!

Va å såg St Pauli för nån vecka sen. Helt ovidkommande egentligen och är väl hyfsat i fel tråd, men allt där var faktiskt magiskt. Fantastiskt. Som att se nåt av Genoalagen när dom huserat i Serie B föreställer jag mig. + Ölen. Några spelare gick upp i kurvan och delade en öl med supportrarna efter matchen. Åh gud vad jag hatar att alla av fotbollens beslutfattare tittar dregglandes på den där regniga ön och missar Tyskland. Tror det faktiskt skulle göra oss och övriga världen gott om dom dominerar fullständigt de kommande 5 åren.

Men det jag egentligen tänkte skriva va... "Självklart borde intresset lida". JA. Och fan vad bra!! Är ju helt suveränt att alla jävla zlatanister, gloryhunters och annat löst folk lämnat tråden. Är ju för fan erektion ögonblickligen när man kommer in hit. Och så har det sannerligen inte alltid varit. Kvantiteten minskade, mupparna gallrades bort, kvar stannade de som hade ett djupare och mer verkligt intresse. Kvar stannade kvaliten. Som inte längre drunknar bland alla oneliners. Precis som det borde vara.

Å andra sidan........ Vore kul om svenska folket kunde uppmärksammas att Serie A faktiskt startar snart. Typ en notis eller iaf 10 minuter på tvn per decennium. Minns förra året. Roma-Juve, näst sista omgången. Nu va ju Juve klara mästare redan men ändå... Va TV4Play som gällde för dem som ville se den.
Citera
2014-08-17, 22:20
Medlem
paddyspubs avatar
Har kanske varit uppe, men verkar vara klart nu att lördagens matcher i premiäromgången blir;

18:00
Chievo - Juventus

20:45
Roma - Fiorentina

Var inne och kollade biljetterna till Olimpico, vet inte om priset alltid är dyrare i en premiär, men uppfattade det som att man lagt på €5 för varje sektion. Jämför när jag var och såg Roma under föregående säsong.
Citera
2014-08-17, 22:53
Medlem
Ferry31s avatar
Tråd startad i matchprat: (FB) Fantacalcio 2014/15

Gå in och anmäl er om ni vill vara med i höst
Citera
2014-08-18, 20:53
Medlem
PSems avatar
Cerci är alltså klar för Atlético de Madrid, enligt han själv på twitter.
Citera
2014-08-18, 21:17
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddyspub
Har kanske varit uppe, men verkar vara klart nu att lördagens matcher i premiäromgången blir;

18:00
Chievo - Juventus

20:45
Roma - Fiorentina

Var inne och kollade biljetterna till Olimpico, vet inte om priset alltid är dyrare i en premiär, men uppfattade det som att man lagt på €5 för varje sektion. Jämför när jag var och såg Roma under föregående säsong.
Vilken tv-kanal sänder?
Citera
2014-08-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Brille Brille fan vad du gör mig glad med dina klassinlägg allt från hur vi gubbar inte hänger med ungdomarna som spelar fotbollsspel på datorn till ditt senaste inlägg.

Nu får du bara ta och skaffa dig ett hobbylag och joina oss bratwurst anhängare.

Jag ska faktiskt fundera på det. Aldrig sett Köln spela på plats, men känner folk i staden och besöker dem hyfsat ofta. Och nu är de tillbaka i hetluften. Problemet är dels att jag fan knappt hinner med Serie A men framförallt att jag har minimalt att bidra med.
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Själv grillade jag oxhjärta och hällde i mig två flaskor Cannonau de Sardegna. Vill minnas att jag högljutt jämförde vinet med Phil Spector-soundet medan det pågick. Wall of wine! Idag är allt lite löst i kanterna...
...
Fullständigt lysande. Oxhjärta med Cannonau ska du fan ha beröm för. Inälvsmat och Cannonau är en kombination som passar alldeles utmärkt. Har jag berättat om då mina svärföräldrar var på Sardinien första gången och jag bad vänner där bjuda dem på lokal mat. Grillad spädgris tillsammans med fårtestiklar, fårhjärna och sedan Casu Marzu. Mängder med Cannonau, Filu 'e ferru' och Mirto. Men poängen är att det är mycket inälvsmat och potatis uppe i bergen. Och det är där de ”riktiga” sarderna bor.

Så vinet är skapat med detta i tanke. Mycket sol, som gör vinet kraftigt och starkt, vilket såklart passar in fint. Detta tillsammans med att vinodlingarna ofta är på bergssluttningarna med mycket vind, gör att de inte behöver besprutas så mycket.

Min favorit är dock såklart dilamm. Behövs bara lite salt. Smälter i munnen… Lycka. Men man får vara varsam med vinet. Allt ska smeka tungan.

Självklart kan man numera äta fantastisk fisk och skaldjur på Sardinien. Vilket jag brukar göra då jag är på restaurang vid kusten. Men det är inte öns specialitet, även om nästan alla turister tror det. Beror såklart på att turister ofta håller sig vid de fantastiska stränderna.

Men det var Cannonau som till viss del ställde till det för mig i lördags. Hade tagit med massor flaskor från den vackra ön. Inte så många kvar. När man öppnar en ny flaska vid 2.00-tiden, ensam med Flashback, så vet man att man får lida dagen efter…

*

På tal om mat. Och tyskar. Eller rättare sagt bayrare. Så är min son helsåld på deras variant av Flæskesteg, som det heter på danska. Ni vet med den krispiga svålen. Vafan Cyberkalle, vad heter det på tyska?

*

Det var Coppa Italia i söndags. Från första omgången fanns lag från Lega Pro och Serie D. Några av de större lagen gick nu in, framförallt Catania, Bologna och Livorno. Dvs de lag som åkte ur Serie A förra säsongen. Dessutom några topplag från Serie B, dock inte de som tog sig upp till Serie A.

Bologna förlorade hemma mot L'Aquila, och Livorno förlorade hemma mot Bassano Virtus. Två Lega Pro-lag. Catania besegrade däremot Südtirol med 1-0 hemma på maffia-ön. De italienska tyskarna har det sköna namnet Fussball Club Südtirol. Men poängen är att Catania belönas för denna bedrift genom att få möta Cagliari Calcio den 23:e augusti.

Då går lagen från undre halvan i Serie A, samt de tre lagen som tog steget upp från Serie B, in i Coppa Italia. Säsongen börjar även för de lag som inte är involverade i kval till Europa. Dock ännu inte för de andra topplagen.

Il Mercato pågår fortfarande. Man tränar och spelar ihop lag. Eventuellt nya taktiska finesser.

Cagliari lider nog mer än de flesta. En tränare som spelar med ett nytt system. Och många nya spelare. Precis tvärtom mot hur det brukar vara. Men nu börjar det gälla. Nu ska Zeman få ihop skitet. Går inte att snacka bort längre. Och Catania är inget lätt motstånd.

Annars så är väl matchen som hela Europa ser fram emot Napoli mot Athletic Bilbao. Den stora matchen inom kvalet. Jag har såklart inte riktigt koll, men utgår från att det inte finns en större match innan CL och EL drar igång på riktigt.

Bla bla bla, jag vet. MFF mot energidrycken. Men …
Citera
2014-08-18, 22:40
Medlem
cyberkalles avatar
Schweinehaxe en Bayersk specialitet.
Citera
2014-08-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Schweinehaxe en Bayersk specialitet.

Den tog du direkt. Lysande.

Schweinehaxe mit knödel! Lysande. Som sagt så tjatar min son om detta. Jag har försökt, och kommit nära. Men nära räknas fan inte!

Nu senast som vi bodde i Bayern, hyrde ett hus för ett par veckor sedan, så envisades vi med att laga mat själva. Sabbade såklart upplevelsen. Jag ska specialgranska recepten för Schweinehaxe och snacka med en slaktare som vi har tumme med.

Just nu lugnet före stormen. Många som snackar om Vidal, Cuadrado osv. Tyvärr är alla stora namn i fel riktning.

Och dessutom. Storm. Napoli. San Paolo. Storm!

Jag vill se ett Napoli som stormar fram. Hamsik! Kan vara en av säsongens viktigaste matcher för dem. Och såklart nästa.

Italienska lag har alltid svårt i kvalen, eftersom ligan startar senare. Men för Napoli är det så jävla viktigt att de lagt upp säsongen för detta. De har inte gjort en Zeman. Vilket de med all sannolikhet får lida för under våren.
Citera
2014-08-18, 23:40
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ska inte fortsätta att rota i ett sår. Du skriver alldeles för bra inlägg för att jag skulle vilja förarga dig. Men man får se Zemans uttalande som ett svar på Pjanic förolämpningar.

Ganska spektakulärt att man istället för att fira ett fantastiskt mål i ett Romderby väljer att demonstrera mot tränaren. Vilket Zeman såklart insåg.

https://www.youtube.com/watch?v=atEuFIWxarw

Det var för övrigt samma match som De Rossi slog ner Mauri, och blev utvisad.

Och efter att Zeman fått sparken:

Pjanic: “L’esonero di Zeman? E’ stato giusto cambiare qualcosa”

http://calcio.fanpage.it/pjanic-l-esonero-di-zeman-e-stato-giusto-cambiare-qualcosa/

Miralem Pjanic, “Con Zeman l’ambiente era strano. Qui grande futuro, con una società stabile”

http://www.forza-roma.com/69355/miralem-pjanic-con-zeman-lambiente-era-strano-qui-grande-futuro-con-una-societa-stabile

Osv så in i helvete. Pjanic har pladdrat som en skvallerkärring. Hela jävla tiden. Under och efter att Zeman var hans tränare. Ursäkta snabbgooglingen, men jag var ju för fan med och höll koll under tiden. Därför vet jag att det i stort stämmer.

Zeman kunde uttala sig professionellt om hur han uppfattade spelare. Att han inte såg vare sig De Rossi eller Pjanic som regista, men det var som en förklaring till hur han formerade laget.

Och som sagt var Zeman under kontrakt med Roma, vilket har gjort att han först nu är i en position att kritisera sin förra arbetsgivare. Eftersom han tar arbetsmoral på allvar. Och han har nästan inga onda ord att säga om Roma, tvärtom fortsätter han att hylla laget och fansen.

Många tränare kritiserar sin förra arbetsgivare efter att de fått sparken, trots att de fortsätter att få lön. Hyckleri.

Man kan tro att jag hyllar Zeman gränslöst. Vilket jag gör... Men jag inser svårigheterna att införa Zemanlandia i Cagliari. Ett lag med stark sammanhållning och en förankrad spelidé. Fan inte lätt att göra revolution där.

Zeman är egentligen en kvarleva från 1990-talet. Då system styrde. Sacchi, Capello, Trapattoni, osv hade alla ett system. Spelarna skulle spela sina roller och det kunde vara svårt att uttrycka sin personlighet.

Jag har koll eftersom min husgud Baggio led under detta. Ancelotti symboliserar förändringen. Han började som systembunden, och tackade nej till Baggio, för att ett par år senare anpassa spelsystemet för att ge Pirlo en möjlighet. Och han ångrar bittert att han var dum nog att tacka nej till Baggio...

Får ge dig rätt här, hade faktiskt glömt bort att Pjanic hade en vendetta mot Zeman sedan tidigare. Det konstiga är att Zeman gjorde ett uttalande när han fick sparken ifrån Roma i stil med "Pjanic är den enda spelaren i truppen som kan gå med högt huvud", eller är det så att jag minns alldeles galet?

Nåja.

Montella sa idag att Cuadrado kommer stanna i Fiorentina, Sabatini sägs vara i London för att förhandla om Benatia till Manchester United/Destro till Tottenham/Strootman till Manchester United. Dessutom sägs det att Bayern München är i förhandlingar med marockanen.

Samtidigt sägs huvudkaraktären i dramat chilla vid Ostias stränder.

Japp, det är Silly Season i högsta grad.
Citera
2014-08-19, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Får ge dig rätt här, hade faktiskt glömt bort att Pjanic hade en vendetta mot Zeman sedan tidigare. Det konstiga är att Zeman gjorde ett uttalande när han fick sparken ifrån Roma i stil med "Pjanic är den enda spelaren i truppen som kan gå med högt huvud", eller är det så att jag minns alldeles galet?

Nåja.

Montella sa idag att Cuadrado kommer stanna i Fiorentina, Sabatini sägs vara i London för att förhandla om Benatia till Manchester United/Destro till Tottenham/Strootman till Manchester United. Dessutom sägs det att Bayern München är i förhandlingar med marockanen.

Samtidigt sägs huvudkaraktären i dramat chilla vid Ostias stränder.

Japp, det är Silly Season i högsta grad.

Ja självklart glömde jag Benatia.

Vidal, Benatia, och Cuadrado. Tre stora namn som det länge har ryktats om att de ska försvinna från Serie A. Vidal och Cuadrado vill jag ha kvar i Italien. Benatia? Skitsamma...

Han verkar vara en dumjävel fullständigt utan stil, vett och etikett.

Men onekligen en duktig spelare. Men det finns många duktiga spelare, det viktiga är att inte sänka laget. Roma ska fan inte kunna sänkas av en marockansk spelare med rutten moral. Särskilt inte nu, när allt är jävligt positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in