Citat:
Jag tror inte det ligger nån supersmart diabolisk plan bakom uttalandet. Jag tror han helt enkelt tänker att folk ska uppskatta hans ärlighet och varma medmänsklighet och på så vis locka röster.
Det låter totalt sinnessjukt, men jag tror det kan fungera! Glöm inte att vi är i Sverige. Ett land med en totalt hjärntvättad befolkning. Det är dags att sluta överraskas av alla tokigheter som kan inträffa, utan istället acceptera att precis vad som helst kan ske. Jag skulle kanske förfäras men inte riktigt överraskas om regeringen gick ut med en ny lag där privatpersoners sommarstugor skall användas till asylboende. Eller att varje svensk familj som har en boendearea som överstiger en bestämd siffra per familjemedlem tvingas inhysa asylsökande.
Jag har gett upp hoppet. Finns inget som kan rädda oss nu. Jag kan inte bo kvar i ett land med en befolkning som är så självföraktande att man utplånar sig själv samtidigt som man klappar sig själv på ryggen för hur duktig man är då man gör det... Det går bara inte. Hellre flytta än att må dåligt över att se hur allt förfaller....
Det är så jävla tragiskt!
Det låter totalt sinnessjukt, men jag tror det kan fungera! Glöm inte att vi är i Sverige. Ett land med en totalt hjärntvättad befolkning. Det är dags att sluta överraskas av alla tokigheter som kan inträffa, utan istället acceptera att precis vad som helst kan ske. Jag skulle kanske förfäras men inte riktigt överraskas om regeringen gick ut med en ny lag där privatpersoners sommarstugor skall användas till asylboende. Eller att varje svensk familj som har en boendearea som överstiger en bestämd siffra per familjemedlem tvingas inhysa asylsökande.
Jag har gett upp hoppet. Finns inget som kan rädda oss nu. Jag kan inte bo kvar i ett land med en befolkning som är så självföraktande att man utplånar sig själv samtidigt som man klappar sig själv på ryggen för hur duktig man är då man gör det... Det går bara inte. Hellre flytta än att må dåligt över att se hur allt förfaller....
Det är så jävla tragiskt!
Där någonstans har jag också hamnat, efter att ha sovit på saken, samt konstaterat att den väldigt högljudda och politiska bekantskapskrets jag har omkring mig helt har avstått från att kommentera Reinfeldts utspel. Inte ens de få moderaterna har reagerat.
Reinfeldt tar en risk, men jag tror tyvärr att han får rätt. Han har skrivit i sin bok att det svenska folket sover, och att han vill ta bort det sociala skyddsnätet helt och hållet. Han räknar iskallt med att det svenska folket inte ska reagera nämnvärt på hans tydliga konsumentinformation till väljarna. Att de sover så djupt att de bara antar att "någon annan kommer betala" och att allt kommer att fortsätta vara som vanligt.
Om han får fortsatt mandat, så kan ingen påstå att han inte var öppen med att han tänker montera ner det sociala skyddsnätet för oss.
Jag gillade det öppna samhället, med allemansrätt och möjligheten att promenera lite kors och tvärs hur som helst utan att bli misshandlad och rånad. Utan gated communities, som i praktiken är gyllene fängelser för de som orkar jobba hårdast.