2014-08-18, 15:29
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
Jag tror inte det ligger nån supersmart diabolisk plan bakom uttalandet. Jag tror han helt enkelt tänker att folk ska uppskatta hans ärlighet och varma medmänsklighet och på så vis locka röster.
Det låter totalt sinnessjukt, men jag tror det kan fungera! Glöm inte att vi är i Sverige. Ett land med en totalt hjärntvättad befolkning. Det är dags att sluta överraskas av alla tokigheter som kan inträffa, utan istället acceptera att precis vad som helst kan ske. Jag skulle kanske förfäras men inte riktigt överraskas om regeringen gick ut med en ny lag där privatpersoners sommarstugor skall användas till asylboende. Eller att varje svensk familj som har en boendearea som överstiger en bestämd siffra per familjemedlem tvingas inhysa asylsökande.
Jag har gett upp hoppet. Finns inget som kan rädda oss nu. Jag kan inte bo kvar i ett land med en befolkning som är så självföraktande att man utplånar sig själv samtidigt som man klappar sig själv på ryggen för hur duktig man är då man gör det... Det går bara inte. Hellre flytta än att må dåligt över att se hur allt förfaller....
Det är så jävla tragiskt!

Där någonstans har jag också hamnat, efter att ha sovit på saken, samt konstaterat att den väldigt högljudda och politiska bekantskapskrets jag har omkring mig helt har avstått från att kommentera Reinfeldts utspel. Inte ens de få moderaterna har reagerat.

Reinfeldt tar en risk, men jag tror tyvärr att han får rätt. Han har skrivit i sin bok att det svenska folket sover, och att han vill ta bort det sociala skyddsnätet helt och hållet. Han räknar iskallt med att det svenska folket inte ska reagera nämnvärt på hans tydliga konsumentinformation till väljarna. Att de sover så djupt att de bara antar att "någon annan kommer betala" och att allt kommer att fortsätta vara som vanligt.

Om han får fortsatt mandat, så kan ingen påstå att han inte var öppen med att han tänker montera ner det sociala skyddsnätet för oss.

Jag gillade det öppna samhället, med allemansrätt och möjligheten att promenera lite kors och tvärs hur som helst utan att bli misshandlad och rånad. Utan gated communities, som i praktiken är gyllene fängelser för de som orkar jobba hårdast.
Citera
2014-08-18, 15:29
Medlem
lonerangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAM
Vi röstar inte på det bästa partiet...
...utan på det minst sämsta partiet.

Precis så är det. För 5-6 år sedan var jag fortfarande tveksam till SD:s kompetens. Men i dagsläget kan jag inte se någon som helst anledning till att SD skulle göra ett sämre jobb än vad nuvarande regering gör. Eller oppositionen heller för den delen. Total avsaknad av verklighetsuppfattning och oförmågan att lyssna till folkets vilja jagar väljarna rätt in i famnen på Jimmie och SD. Övriga partier är SD:s bästa valarbetare.
Citera
2014-08-18, 15:30
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det där är enbart ett argumentationsfel då invandring nu är lika med sämre levnadsstandard. Fertiliteten råder det uppenbarligen inget fel på hos oss svenskar, då vårt land har den högsta statistiken för aborterade foster i EU. Vi är ett splittrat folk och det beror på en politik som förs medvetet mot oss.
...och som måste kombineras med att Sverige är ett land där frånvaron av önskade graviditeter ofta beror på att folket inte vill ha barn under rådande omständigheter.
Citera
2014-08-18, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Fast den skulden har ingenting att göra med deras invandringspolitik. De gick igenom en spekulationskris för tjugo år sedan och har satsat på Keynesianska underskott sedan dess vilket ökat skulden. Det är samma problem som västvärlden har genomlidigt sedan vår motsvarande kris 2008. Även här ökar vi statsskulden drastiskt grundat på lite keynesianska förhoppningar som än så länge ej har infriats.
Japanerna blir äldre och barnkullarna mindre.
Sveriges statsskuld har minskat sen 1994 med 40 % så jag håller inte med.
Sveriges ekonomi är i balans över en konjunkturcykel. Vi lånar när det är dåliga tider och betalar igen med ökad BNP under högkonjunktur.
Citera
2014-08-18, 15:32
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Fast den skulden har ingenting att göra med deras invandringspolitik. De gick igenom en spekulationskris för tjugo år sedan och har satsat på Keynesianska underskott sedan dess vilket ökat skulden. Det är samma problem som västvärlden har genomlidigt sedan vår motsvarande kris 2008. Även här ökar vi statsskulden drastiskt grundat på lite keynesianska förhoppningar som än så länge ej har infriats.

Yttermera så har de, såvitt jag vet, lånat av sin egen befolkning, vilket gör att deras krediter inte är lika giftiga som våra.
Citera
2014-08-18, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
de som tar sig till Sverige kan få ta en liten del av det land vi har byggt upp och leva ett värdigt liv här om de önskar det

Åk till exempelvis Rinkeby, titta hur människor bor, och återkom sedan och berätta om du tycker att människor i den typen av segregerad boendemiljö har en ärlig chans att leva ett värdigt liv. Özz Nûjen har skrivit lite om varför han lämnade utanförskapet den gettoliknande förorten, där han levde som barn, till förmån för en mycket exklusiv bostadsrätt på Kungsholmen i centrala Stockholm.

PS Jonas Sjöstedt som är vänsterpartiets ledare föredrar att bo på Östermalm, inte heller det känt som en mångkulturell stadsdel.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-18 kl. 15:36.
Citera
2014-08-18, 15:37
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Se den här videon, "Den meningslösa massinvandringen". Visar spikrakt på att massinvandring är en omöjlig variant att hjälpa världens nödställda. Borde tvångsvisas för varenda svensk + 32:an:

http://www.youtube.com/watch?v=6EFmsgEmozg

Eftersom skolor och politiker samt media inte vill visa den filmen så kan den ju spridas på Facebook, Twitter, olika forum etc.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Och detta är skäl för oss att ta in ännu fler arbetslösa bidragsparasiter tills vi blivit minoritet i vårt eget land?
70-80% i Sverige är "parasiter" i Sverige.
Svenskar lever på bidrag och avdrag.
Trots detta har Sverige en av Europas sundaste ekonomier.
Alla framgångsrika ställen jag jobbat på har varit multikulturella.
Nordkorea och Japan är skräckexempel på länder utan input och dessa kommer
rasa ihop långt innan Sverige.
Sverige har alltid haft inflöde utifrån, de mesta från öster.Tiotals tusen arabiska silvermynt har hittats i Norden.
Citera
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Åk till exempelvis Rinkeby, titta hur människor bor, och återkom sedan och berätta om du tycker att människor i den typen av segregerad boendemiljö har en ärlig chans att leva ett värdigt liv. Özz Nûjen har skrivit lite om varför han lämnade utanförskapet den gettoliknande förorten, där han levde som barn, till förmån för en mycket exklusiv bostadsrätt på Kungsholmen i centrala Stockholm. Jonas Sjöstedt som är vänsterpartiets ledare föredrar att bo på Östermalm, inte heller det känt som en mångkulturell stadsdel.
Nu är detta ett problem, ja. Detta var inte ett större problem förr.
En kombination med kopiös invandringspolitik, en massiv invandring (ej flyktingar) och ett ekonomiskt system som inte manar folk att göra rätt för sig, tillsammans med ett tiotal andra aspekter har resulterat i detta.

Det är som socker. Skulle det uppfunnits idag, med det man vet, skulle det inte vara tillåtet i samma utsträckning...
Citera
2014-08-18, 15:40
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Sverige har alltid haft inflöde utifrån, de mesta från öster.Tiotals tusen arabiska silvermynt har hittats i Norden.
Du kan dock inte jämföra förr och nu. Parasiter idag var ett hårt arbetande folk förr och vice verca. Saker förändras med tiderna pga. yttre och inre påverkning.

Det känns lite som "kebab hanteringen". Utan invandring, ingen kebab, ty det kom från dem. Förr. Till detta är det skillnad på en stril, ett flöde, en flod och en fors...
Citera
2014-08-18, 15:42
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus

Du som vet allt, hur går det för USA?
Citera
2014-08-18, 15:45
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAM
...och som måste kombineras med att Sverige är ett land där frånvaron av önskade graviditeter ofta beror på att folket inte vill ha barn under rådande omständigheter.

Vilket går tillbaka till de marxistiska doktriner som länge avsett och i många avseenden lyckats krossa kärnfamiljen, det var länge deras paroll. Den har nu ersatts av ett öppet hat mot vita heterosexuella män som alla vita heterosexuella kvinnor förutsätts skriva under på, feminism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in