2014-08-18, 01:12
Medlem
Perfekt tillfälle för Fredrik & Co att visa att man menar allvar.
Sittande regering kan avstå från tio procent av deras lön för att peppa folket inför kommande umbäranden.
Nähä, ok.
Citera
2014-08-18, 01:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Saudiarabien är ett rikare land än Sverige, där har man inte råd med invandring från närområdet. Men Sverige anser sig ha råd att hjälpa sandtrampare, det är beklämmande att svensk välfärd körs i botten.

http://www.friatider.se/saudiarabien-utvisar-tva-miljoner-invandrare

Om invandrare är lönsamma, varför vill kommunerna inte ta emot obegränsat?
Saudiarabien har fullt upp med att köpa sig välstånd, inget skitjobb utförs av inhemska araber.
Däremot pumpar Saudiarabien många sköna miljarder runt världen för att köpa inflytande .
Invandring skulle ofelbart stjälpa maktbalansen.
Citera
2014-08-18, 01:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Ja, Reinfeldt bryr sig knappast om fem %-enheter hit eller dit för SD. Det enda han bryr sig om är balansen mellan de två stora blocken.
Trams, om Helfel förlorar 5 % pga sitt senaste uttalande så är det en katastrof, han har hundratals partianställda att dra försörjning om.
Citera
2014-08-18, 01:21
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Nej tack, jag spenderar helst inte min tid på diverse långsökta konspirationsteorier. Men förklara gärna för mig hur vi kan ha en "bostadsbubbla" när vi har "bostadsbrist"? Brist medför efterfråga vilket medför ett ökat värde.

Inside job är en prisbelönt (1 Oscar) dokumentär som även gått på SVT. Tråkigt att du inte ens hört talas om den utan direkt avfärdar den en allmän "konspirationsteori"

http://www.imdb.com/title/tt1645089/

Finns på youtube och även i sin helhet på nätet även om jag inte finner den nu.

https://www.youtube.com/watch?v=yVheuRWVqYI

En bostadsbubbla kan uppstå om priserna ökar snabbare än vad som motiveras av bostadsbristen genom t ex låga ständigt sjunkande räntor och generös kreditgivning, men detta får du ta i lämplig tråd och inte här. Detta scenario med ständigt låga och sjunkande räntor lär ju inte fortgå i ewigheter...

Varför inte se filmen? Du kanske lär dig nåt och ta sen en funderare på vad de alla som medverkar tillhör för gemensamt nätverk, även om de inte sägs rent ut.... Slå på namnen som omnämns i filmen och du blir säkert skakad

http://www.filmsforaction.org/watch/inside_job_2010/

Edit: Fann filmen här.
Senast redigerad av Rektangel 2014-08-18 kl. 01:34.
Citera
2014-08-18, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naknaindianen
Eller så blir vi kompisar med oss själva möjligtvis resten av norden. Måste vi alltid välja en storebror att slicka röven på? (okej, märker att du säger *mer* kompis inte direkt att vi ska underkasta oss ryssen helt, kanske misstolkade)
Med Ryssen som vän vill nog inte dessa muslimer vara i närheten, utan man kan dela ett glas vodka och tillsammans visa de onda muslimerna/jihadder vägen hem. Kan hända Ryssen behöver hjälp med att bygga militära saker så då kanske saab kan anställa lite mer folk. Så nä inte bli en lillebror och sen tror jag inte grannländerna vill mota ut muslimena/jihadderna så fort som Ryssen. Helst vill jag att Sverige skall bygga upp ett eget starkt försvar, som vi i fredstid kan hjälpa till i nödlägen som bränder och andra katastrofer, samt att göra män av pojkar i samma veva.

Funderar på fredrik landsförädaren. Slutetappen på massinvandringen. Var det detta han satt och fundera på efter pride festivalen då han sket totalt att kolla in lägget med vår tids största skogsbrand med många utsatta...
Senast redigerad av beaver_se 2014-08-18 kl. 01:33.
Citera
2014-08-18, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harjagfeleller
Socialbidrag nja nu ligger det inte till på det sättet.

Total månatlig ersättning för "ensamstånde" med 3 barn.

Etableringsersättning 6 776 kr
Etableringstillägg 3 000 kr
Barnbidrag 3 754 kr
Underhållsstöd 3 819 kr
Bostadsbidrag 4 900 kr

= 22 249 kr per månad och detta är inte skattepliktig inkomst.

Samt 259 200 kr i retroaktiv föräldrapenning och 12 000 kr i skattefri SFI-bonus.

Det är därför du ser somaliska kvinnor med dyraste barnvagnen alltid pratande med senaste Iphone, söka jobb det vore en förlustaffär för dem, så jobba hårdare skattebetalare, fler är på ingående många fler.

Det fetade har utgått, vet ej om det gäller alla kommuner men här är det så.
Citera
2014-08-18, 01:49
Medlem
JohanXIVs avatar
Vi går mot en fruktansvärd tid. Det Reinfeldt och Borg nu har bekräftat, är det som många redan vet sedan lång tid tillbaka. Observera att det för ett antal år sedan, klassades som typ "främlingsfientligt" att prata eller ifrågasätta massinvandringens kostnader. Det är ju "människor vi pratar om" här.

Från lördag 16 augusti 2014, den redan klassiska presskonferens. Sprid detta YouTube klipp.

Citat:
" - Det kommer bli omfattande kostnader.."
" - Vi lovar alltså inte nära nog någonting.. finns inte utrymme för det..".

Missa inte, titta på klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=_HztBG_J9kM

OBS:
YT-länken kan finnas här sen tidigare? Ej läst hela denna tråd, men sprid klippet för guds skull.
Senast redigerad av JohanXIV 2014-08-18 kl. 01:54.
Citera
2014-08-18, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Han har helt rätt.
Nej, det har han inte. Det finns andra orsaker till att Somalier är arbetslösa än strukturell rasism. Det är svårt att konkurrera på arbetsmarknaden som analfabet. Men sådana slutsatser är givetvis för komplicerade för era hjärnor, därför lutar ni er direkt på rasism och diskriminering.
Citera
2014-08-18, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Med Ryssen som vän vill nog inte dessa muslimer vara i närheten

Hur menar du nu? Ryssland är fullt av muslimer och i Moskva är de väldigt dominanta, om du söker på typ muslim prayer Moscow så får du se tusentals muslimer be mitt i Moskva.

Varför skulle muslimerna hålla sig undan bara för att ryssen är ens vän?
Citera
2014-08-18, 02:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
SFI-bonusen är avskaffad och etableringsersättningen kommer att dras in om invandraren tackar nej till ett jobb. Källa: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Utskottens-dokument/Betankanden/Arenden/201314/AU9/

Missförstå mig inte, det du skriver om är värdelöst. Men samtidigt gäller det att inte lämna öppna mål för vänstern att argumentera emot.
Och vad händer när etableringsersättningen dras in, utvisning? Äsch, det kommer möjligtvis att göra att ersättningen, då i form av socialbidrag, blir lite lägre.

Jag hatar att vårt lands resurser ska läggas på invandrare, när vi har gamla som lider p g a en bristfällig äldreomsorg, barn med särskilda behov som inte får tillgång till de resurser de egentligen har rätt till, sjuka som hinner dö i väntan på adekvat vård.

När det dessutom är folkslag som lever likt vi i den civiliserade delen av världen gjorde för hundratals år sen, då får Fredriks Cocker Spaniel-blick och hans vädjan om att öppna hjärtat iaf mig att se rött.

Nej gör som Jimmy har föreslagit, skicka en slant för att hjälpa på plats, 15 % är mer än nog.

Jag gissar att FR kommer att förlora en och annan moderat på sitt utspel.
Citera
2014-08-18, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och vad händer när etableringsersättningen dras in, utvisning? Äsch, det kommer möjligtvis att göra att ersättningen, då i form av socialbidrag, blir lite lägre.

Jag hatar att vårt lands resurser ska läggas på invandrare, när vi har gamla som lider p g a en bristfällig äldreomsorg, barn med särskilda behov som inte får tillgång till de resurser de egentligen har rätt till, sjuka som hinner dö i väntan på adekvat vård.

När det dessutom är folkslag som lever likt vi i den civiliserade delen av världen gjorde för hundratals år sen, då får Fredriks Cocker Spaniel-blick och hans vädjan om att öppna hjärtat iaf mig att se rött.

Nej gör som Jimmy har föreslagit, skicka en slant för att hjälpa på plats, 15 % är mer än nog.

Jag gissar att FR kommer att förlora en och annan moderat på sitt utspel.
Inte sagt att förda politik är bra. Men det gäller att inte luta sig på felaktig information, det blir bara pinsamt. I det här fallet är det däremot nya regler så jag har överseende. Det är det svårare att ha när du som förespråkar SD inte kan stava partiledarens namn ordentligt. Jag röstar förövrigt själv SD, därför jag bryr mig om att vi ger ett seriösare och mer bildat intryck i diskussioner.
Citera
2014-08-18, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Det kanske har tagits upp i tråden, har inte läst alla inlägg som regnar in, men är inte det här ett sätt för Reinfeldt att trycka dit Löfven? Hur ska egentligen Löfven reagera på uttalandet? Han kommer ofelbart att få frågor om detta, särskilt när SD driver det till sin spets genom sin nya valkampanj.

Varje gång Löfven har föreslagit återregleringar av arbetskraftsinvandringen och konstaterat att jobben borde gå till svenskar först har twittermobben gått bananas och framför allt Miljöpartiet har antytt att S flörtar med SD.
Reinfeldt vet att S är beroende av MP och minsta antydan till begränsning av invandringen skulle kunna få extremisterna i MP att hota med att gå över till alliansen som det slampiga stycke partiet alltid har varit.

Det här uttalandet kom efter att Löfven hade pratat om en "blåbrun röra" om alliansen skulle inkludera SD. Det har ju Reinfeldt för alltid avfärdat nu med sitt utspel om att svenska folket ska ha tålamod och öppna sina hjärtan. Det senare kommer MP att älska och säkert avkräva S en liknande försäkran. Det är knappast Löfven beredd att ge, jag tror inte att S har uppskattat alliansens galna invandringspolitik, så vad ska Löfven göra då? Han har ju slagit fast att S aldrig kommer att samarbeta med SD men vad kan han göra utan MP?

S och SD skulle få en majoritet efter valet..utan V, Fi och MP. Denna koalition är Sveriges enda räddning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in