2014-08-16, 19:20
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Hur ser läget ut med Oscar Steén, Fredrik Hynning och Christian Sandberg? Dessa borde ju vara riktigt bra förstärkningar på AS nivå?
Steen är skadad till jul och troligtvis bör han förstärka då.
Sandberg har mått dåligt efter nedgradering och varit osäker. Ingen vet riktigt vad som gäller där, men förhoppningsvis så kommer han snart.
Hynning tränar med AIK och diskuterar kontrakt men jag och många andra hoppas att Rudslätt inte tar in hynning.
Citera
2014-08-16, 22:20
Medlem
Miffona innehar favoritskapet (med all rätt) vilket är tacksamt för oss andra. Tre lag sticker ut i topp inkl. det redan nämnda, VIK och SSK. Almtuna är nog lite på g, boförs blir väl 4-5a som vanligt och AIK får det tufft.

Nu börjar det dra ihop sig!

Tips: Inför HA pod http://www.viasatsport.se/podcasts/ Lückner babblar som fan om boförs, men alla lag behandlas mer eller mindre.
Citera
2014-08-17, 03:07
Medlem
min tippning av HA
1. malmö
2. södertälje
3. västerås
4. karlskoga
5. rögle
6. aik
7. mora
8. björklöven
9. almtuna
10. oskarshamn
11. karlskrona
12. timrå
13. vita hästen
14. asplöven
någon som tror någorlunda lika?
Citera
2014-08-17, 08:59
Medlem
Det ser ut som en tabell som mycket väl kan bli fallet. Dock brukar det väl alltid vara nån överraskning. Förra säsongen var det Karlskrona. Nu kanske mer ovisst. Att Björklöven hamnar så högt upp är lite tveksamt. Men vi får se.
Citera
2014-08-17, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Det ser ut som en tabell som mycket väl kan bli fallet. Dock brukar det väl alltid vara nån överraskning. Förra säsongen var det Karlskrona. Nu kanske mer ovisst. Att Björklöven hamnar så högt upp är lite tveksamt. Men vi får se.

Jag tror mitt löven kommer överraska lite i år, det är många kvar sen förra året och spelarna börjar känna varann ganska bra , det brukar va en fördel ha ett lag som spelat ihop flera år, sen har lindskoug sett riktigt stabil ut under dom träningar jag sett, tror han kommer ta ett steg till i år, sen Felix maegaard scheel kommer bli en överraskning för många, löven tog honom visserligen från Olofström men det är en riktig talang,sen senaste värvningen av Mathias trygg hoppas jag kommer resultera i mer spets framåt,verkar va en målskytt.Så jag tror löven kommer sluta mellan 8-10 bättre är bonus.
Men första träningsmatchen i dag, får man se hur det ser ut.
Waltin och wener är jag då riktigt nöjd med ,riktigt bra tränare, och Hirch verkar duga som målvaktstränare helt klart.
Citera
2014-08-17, 10:48
Medlem
kanske de kanske men varför jag lagt björklöven så högt upp är att jag anser att de inte borde hamnat sist ifjol men nu vart de så endå och karlskrona kvalade uppåt vem kunde trott? tror dock att det kan bli en liten klyfta i år att lag som malmö, västerås, södertälje och karlskoga möjligtvis drar ifrån lite grann.
Citera
2014-08-17, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbetukt
kanske de kanske men varför jag lagt björklöven så högt upp är att jag anser att de inte borde hamnat sist ifjol men nu vart de så endå och karlskrona kvalade uppåt vem kunde trott? tror dock att det kan bli en liten klyfta i år att lag som malmö, västerås, södertälje och karlskoga möjligtvis drar ifrån lite grann.

Nej dom ksulle nog inte hamnat sist, men det är tufft komma som nykomling alltså, sen hade dom 10 raka segrar där, blev nog lite "ja det här var ju lätt" åsså sluta dom ta jobbet, man måste ge 100 % varje match i HA annars förlorar man garanterat, och jag som såg dom flesta matcher tyckte dom började tumma på saker i matcherna ,men sen hade dom oerhört mycket skador,men det ska man inte skylla på.
Citera
2014-08-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Waltin och wener är jag då riktigt nöjd med ,riktigt bra tränare, och Hirch verkar duga som målvaktstränare helt klart.

Imponerande att man kan vara nöjd med Wener. Jag kan GARANTERA dig att du inte kommer vara lika nöjd när denna säsong är klar.
Citera
2014-08-17, 21:34
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Imponerande att man kan vara nöjd med Wener. Jag kan GARANTERA dig att du inte kommer vara lika nöjd när denna säsong är klar.
Å andra sidan skulle inte nog någon annan tränare få ut speciellt mycket mer av Mora än vad Wener gjort de två åren han var hos er även om han verkar så jävla märklig i intervjuer.
Citera
2014-08-17, 22:17
Medlem
€rics avatar
Hur ser de ut för andra lag om spelare man hoppas ska komma hem nu? Vi har ju Tallinder och J.Andersson som man kan hoppas väljer lite mindre pengar för hemmaplan och hjälpa klubben. Skulle ju vara bäst på sina position i hela allsvenskan om vi fick in dessa.
Citera
2014-08-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen

Det är väl Mats Waltin som styr det mesta dock ,han drillar dom ganska hårt, kan säga förra veckan på träning tyckte han dom missade mål för mycket, fick dom göra armhävningar varje gång dom missade målet, han gav också hela laget böter någon träning för att dom inte gjorde som han sa
om Wener inte sköter sig tror jag han får jobbigt tillsammans med Waltin
Senast redigerad av pederN 2014-08-17 kl. 22:51.
Citera
2014-08-17, 23:11
Medlem
Hunden007s avatar
i kvalserien neråt är det 4a lag som går upp där ?

och hur blir HA efter nästa säsong ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in