2014-08-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad sägs om att läsa internationell media före du käftar?
Är alla småputlers oförmögna att titta på länklistan på sid 1 eller goggla?

Internationell media? Menar du västmedia? Var vänlig och precisera innan du öppnar din käft. Västen står för knappt 15% av jordens befolkning och resten, dvs 85%, är icke-västlig media som också klassas som internationell.

Och att använda fosforbomber mot civilbefolkning, vilket UA gjort sig skyldig till igen, i Donetsk, är ett krigsbrott:
http://rt.com/news/180488-phosphorus-shells-donetsk-ukraine/
Senast redigerad av memmo47 2014-08-17 kl. 21:16.
2014-08-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memmo47
Internationell media? Menar du västmedia? Var vänlig och precisera innan du öppnar din käft. Västen står för knappt 15% av jordens befolkning och resten, dvs 85%, är icke-västlig media som också klassas som internationell.

Och att använda fosforbomber mot civilbefolkning, vilket UA gjort sig skyldig till igen, i Donetsk, är ett krigsbrott:
http://rt.com/news/180488-phosphorus-shells-donetsk-ukraine/

Tom RT säger alleged. Du tror du kommer långt med det?
2014-08-17, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fordonet på den stora bilden på din länk är en BTR-82, vad är din poäng egentligen?

Tack gode gud, äntligen en seger för förnuftet. Den där åsikten respekterar jag även om jag inte delar den; du får gärna tycka att Ryssland har rätt beväpna separatisterna. Det jag stör mig på är den uppenbara falskhet som finns i vissas försök att förneka helt uppenbara fakta.

Jag är fortfarande inte övertygad om att Ryssland beväpnar separatisterna, att det det dock strömmar in frivilliga och med dem, extra krigsmateriell, tror jag dock ingen förnekar.

Men har du rätt så kommer nog kommer det nog fram bevis som inte går att bortförklara sinom tid.

Kul att du respekterar min åsikt, förväntade jag mig faktiskt inte. Tror vi kommer kunna höja vår diskussion till en ny nivå nu.
2014-08-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Det är inte sannolikt att samtliga BTR/BMP går på ångor just när styrkor ska retirera.
På full tank har en BTR kapacitet att köra 600km så din invändning är otrolig, oavsett så skulle inte alla hittas på samma ställe.

Fast, just i "Cauldron" så kom man ju överens med separatisterna att man skulle lämna vapen och materiel mot fri lejd och vård. Man förstörde en del, ändå, men inte allt. De var inringade, då sätter man sig inte i en BTR och gör sig till ett favoritmål när man fått det erbjudandet. Det finns fler exempel på detta i denna konflikt, fri lejd mot att överge materiel.
2014-08-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Tom RT säger alleged. Du tror du kommer långt med det?

Se sidan 1, där finner du listan över godkända källor, bl a RT. De (RT) har förresten kommit i Emmy-finalen i nyhetsrapportering:
RT Scores Third Emmy Nomination For News
http://www.prnewswire.com/news-releases/rt-scores-third-emmy-nomination-for-news-271104511.html

Tillägg: har svårt för svengelska, du kan väl åtminstone urskilja olika språk med kursiv lr nåt...
Senast redigerad av memmo47 2014-08-17 kl. 21:36.
2014-08-17, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Fast, just i "Cauldron" så kom man ju överens med separatisterna att man skulle lämna vapen och materiel mot fri lejd och vård. Man förstörde en del, ändå, men inte allt. De var inringade, då sätter man sig inte i en BTR och gör sig till ett favoritmål när man fått det erbjudandet. Det finns fler exempel på detta i denna konflikt, fri lejd mot att överge materiel.

Intressant, vart kan jag läsa mer om detta?
2014-08-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memmo47
Se sidan 1, där finner du listan över godkända källor, bl a RT. De (RT) har förresten kommit i Emmy-finalen i nyhetsrapportering:
RT Scores Third Emmy Nomination For News
http://www.prnewswire.com/news-releases/rt-scores-third-emmy-nomination-for-news-271104511.html

Godkända? Ok, bra argument. RT är stinker fascism, t.o.m. Fox verkar sansade i jämförelse.
Jag ska erkänna att jag bara kollat en kort stund, men jag blev fan rädd.

Bra, men det var inte det jag sa.
Jag sa att RT skriver "alleged" Det betyder inga bevis. Jag skulle också säga att det ofta har en negativ klang.
2014-08-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du kanske ska sluta fantisera, du har inte ett enda relevant inlägg, bara massa NWO och judekonspirationer ihop med nasseprat.

Snarare är det ju du som kommer med påståenden och "teorier" konstant, utan någon som helst backning. Därför lyssnar de flesta inte på dig heller, även om en del tycks ibland finna en mening med att ens besvara dina önskedrömmar och visioner.

Åter till verkligheten nu:

Denna, väldigt MILF-iga får jag säga, politikern i Ukraina går ut och förklarar hur det ligger till. Ukraina i stort vill inte ha kriget. Kiev bombar ihjäl barn och gamlingar just nu. Hennes karriär är nog över så länge de sittande har makten dock. Men het är hon, särskilt då hon har mer ryggrad än de flesta.

https://www.youtube.com/watch?v=5veOECY0tKQ
2014-08-17, 21:43
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Godkända? Ok, bra argument. RT är stinker fascism, t.o.m. Fox verkar sansade i jämförelse.

Jag sa att RT skriver "alleged" Det betyder inga bevis. Jag skulle också säga att det ofta har en negativ klang.

Först använder du ditt favorituttryck "fascism" om allt du ogillar. Ändå noterar du att RT skriver "alleged", dvs de påstår inte detta tvärsäkert. Så jämför då RTs "fascistiska" och faktiskt ärliga rapportering med det strunt som västmedia spottat ur sig under hela Ukrainakrisen.
2014-08-17, 21:46
Medlem
Citat:

Negativ? Hur då menar du?

Och innan du påstår något, t ex att RT är stinker fascism så borde du kolla på begreppsdefinition.
Medlem
Till något trevligare:

Röda korset har idag börjat dela ut Ukrainsk hjälp till nödlidande.
http://www.segodnya.ua/regions/donetsk/ukrainskaya-gumanitarnaya-pomoshch-dostavlena-v-10-gorodov-na-donbasse-krasnyy-krest-545042.html

eller https://twitter.com/ICRC
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75

Om du går tillbaka till mitt första inlägg angående detta ser du att jag säger detta inte gäller fall med inringing.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in