2014-08-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Varför är inte denna centerpartist partiledare?

Han var jävligt bra i förra debatten också.
Citera
Medlem
Martin Ådahl och Anders Borg är bäst. Magdalena Andersson och Ulla Andersson är sämst, verkligen värdelösa.

Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Han var jävligt bra i förra debatten också.

Jag håller helt med. Även jag tycker att han borde vara partiledare för C om detta är något han skulle klara av. Mycket duktig.
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Hamilton verkar tro att väljarna är idioter - har han lärt sig av FR?
Citera
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ett bra fråga till Borg hade varit: "Måste vi det?"

Nej, då går man ju i den retoriska fällan och framstår som kall och empatilös. Där gäller det att prata om hjälp på plats osv, men det utrymmet fanns inte.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orangelol
Martin Ådahl och Anders Borg är bäst. Magdalena Andersson och Ulla Andersson är sämst, verkligen värdelösa.
herren röstar på Alliansen eller hur
Citera
2014-08-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Centerpartisten är väldigt bra. Om C bestod av sådana som honom så hade de varit ett stabilt 10%-parti.

Han ger ett samlat intryck.
Citera
Medlem
Bodickers avatar
Citat:

Jag håller helt med. Även jag tycker att han borde vara partiledare för C om detta är något han skulle klara av. Mycket duktig.

Men lika betalat ska de ha
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeha12
Om MP får någon typ av makt är det helt kört med Sverige.

Tyvärr lär de få det, de kommer regera med S.

Konstigt att ingen nappat på att den nya S-kvinnan bekräftat att det bli MP man bildar regering med. Löfven har ju kört på "vi får se efter valet"-taktiken hittils.
Citera
Medlem
Citat:

Och efter den 14 september håller Magdalena Andersson i svenskens plånbok, blir ett spännande experiment.
Citera
Medlem
Varför nämns inte det faktum att vår ansvarslösa invandringspolitik fullkomligt äter upp Sveriges välfärd, och förstör vår ekonomi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
herren röstar på Alliansen eller hur

Svar nej. Men jag står mer till höger än till vänster om vi ser till den klassiska vänster-höger-skalan. De två Andersson går bara på floskler och annat trams, inga riktiga argument. Ådahl är en duktig debattör, han är konkret och har bra röstläge - blandar "attacker" och samtidigt belyser vad de vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Basschaser32
Och efter den 14 september håller Magdalena Andersson i svenskens plånbok, blir ett spännande experiment.

Experiment blir vad det blir. Tänk då även att MP kommer vara med och leka.
Citera
Medlem
lil richs avatar
Oavsett vad det är för fråga: "MP vad tycker ni?" Höj skatterna! Bensinskatt, köttskatt, flygskatt allt ska vara beskattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in