2014-08-17, 20:18
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Om Sverigedemokraten inte tar upp extremkostnaderna för invandringen och arbetsförmedlingens kollaps så kommer jag ärligt talat börja lipa.

HAn kommer bli avbruten av Sverker alternativt att SVT släcker studion om han ens nämner det.
Citera
2014-08-17, 20:18
Medlem
Tycker det är ett massa snack om olika faktorer om diverse utgifter i Sveriges ekonomi, men varför ignoreras den stora elefanten i rummet som alla enkelt kan se. Det är för mig en väldigt bra fråga.
Citera
2014-08-17, 20:19
Medlem
rikastistorstans avatar
Bra Oscar. Den killen är duktig. En av få Sdare man har stort förtroende för idag.
Citera
Avslutad
Vilket floskelflöde!

Edit: Känns som sandlådenivå med bensindunkar och frågetävlingar.
Citera
Medlem
Europapalls avatar
Hahaha vad humoristiskt det är att höra dom stå och gasta om schyssta löner och högre lön åt kvinnorna, som bär välfärden på sina axlar. Men vart ska dom ta pengarna ifrån?!? Kassan är ju vara tom. Det nämns det inte ett ord om.
Känns som dom borde vända på steken och börja i rätt ände i debatten om dom ska kunna ge något vettigt svar på hur dom ska komma tillrätta med lönegapen.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Precis, jag har för mig att det dör ca 20 män i arbetsrelaterade olyckor varje år, men 0 kvinnor.

50:1 brukar det vara.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Finns ingen sådan lönediskriminering och har knappast funnits heller. Inte precis som om facket hade accepterat att kvinnor hade fått lägre lön än män för samma arbetsuppgifter. Vad frågan handlar om är att kvinnor tenderar att vilja bli dagisfröknar medan män tenderar att vilja arbeta inom industrin. Inte någon diskriminering inom specifika jobb.

Okej. Då är det ingent problem... Alla har en fri vilja att göra vad de vill.
Citera
Medlem
Rosikos avatar
Vad fan händer nu..
Citera
Medlem
Det här kan bli spännande.
Citera
2014-08-17, 20:20
Medlem
SmokeOns avatar
Oscar fick ut det där bra om löneskillnaderna.
Citera
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dummadisco
Tycker det är ett massa snack om olika faktorer om diverse utgifter i Sveriges ekonomi, men varför ignoreras den stora elefanten i rummet som alla enkelt kan se. Det är för mig en väldigt bra fråga.

Faktiskt spännande om de vågar lyfta frågan. Att pengarna enligt den sittande regeringen är slut och att resurserna istället går till massinvandring borde rimligtvis vara en viktigt fråga för en ekonomivaldebatt.
Citera
Medlem
Fyfan det enda dom gör är ju att klaga på avarandra. Sluta gnäll och gör något själv istället!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in