2014-08-17, 18:51
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
"Slösat bort finanserna"? Hur kommer det sig att Sverige är ett av de länder som klarat sig bäst ur lågkonjunkturen i Europa?

Därför att sådana som jag m.fl. går till jobbet varje dag och producerar den välfärd resten av packet i det här landet åtnjuter. Men vi vet vad vi ska rösta på nu. Vi pallar inte med den här dekadensen längre. När allt kommer omkring måste varje individ i slutänden svara för sig själv.

Grekland är en nation som är samlad kring tanken att turismen, oliverna och feta osten är något som sköter sig själv. Därför och endast därför är de på botten just nu.
Citera
2014-08-17, 18:52
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är inte läge just nu att splittra motståndet. SVP är nazister och bör undvikas. Dramatiskt ökade siffror för SD är det som skrämmer Sjuklövern mest.

De är nazister men behövs ändå. Det måste finnas ett radikalt alternativ till sd. Detta av två skäl. Dels så behöver sd strategiskt nåt ondskefullt att peka på för att stävja kritiken ifrån sjupartiet om att de är nån sorts nazister. Nej, kan de säga, de där i SvP är nazister medan vi är fosterlandsvänner. Dels så behövs det ett parti som hela tiden kan hota sd med rösttapp om de blir för dekadenta och mainstream. Den stora faran med sd är att de sugs upp i den korrupta smeten och förlorar intresset av att driva svenska intressen. Ett starkt SvP skulle disciplinera sd till att utföra sin historiska plikt.

Hoppas på över 12% i valet för sd och över 1% för SvP så att de kan få sina valsedlar automatiskt utdelade i framtida val. 2018 hoppas jag på över 2,5% för SvP så att de kan få partistöd.
Citera
2014-08-17, 18:52
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westerner
Sverige måste vara det enda landet i världen där en valkampanj inleds genom att makthavarna öppet deklarerar att det blir inga vallöften då man istället valt att prioritera utlänningar under nästa mandatperiod. Ska bli intressant att se hur Åkesson hanterar ämnet i kvällen debatt.
Vilken debatt? Hittar inte att det ska gå något på tvn.
Citera
2014-08-17, 18:53
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Tidigare har Moderaterna med finansminister Anders Borg i spetsen bemött Sverigedemokraternas beräkningar om kostnader för invandringen med att en öppen invandringspolitik på sikt är bra för ekonomin och statskassan.

Varför har ni svängt om i er argumentation?

- Vi har inte svängt om i argumentationen, utan vi är tydliga mot väljarna att vi ska vara ett land som tar stort ansvar i en svår tid.
http://www.dn.se/valet-2014/wallstrom-reinfeldt-spelar-sd-i-handerna/
Citera
2014-08-17, 18:54
Medlem
Hur länge kommer FR ha skydd av säpo? En fråga som intresserar mig mycket.
Citera
2014-08-17, 18:55
Medlem
Herostratoss avatar
Nu säger sig även Arbetsförmedlingen sakna pengar för att hjälpa "nyanlända". Ullenhag mörkar dock hur mycket pengar det handlar om.

"I en skriftlig kommentar till SVT uppger integrationsminister Erik Ullenhag på söndagen att Arbetsförmedlingen kommer att behöva mer pengar till förvaltningen av etableringsuppdraget, men han vill inte precisera några summor utan hänvisar till de pågående budgetförhandlingarna."

http://www.svt.se/nyheter/af-saknas-pengar-for-att-hjalpa-nyanlanda

Knapparna ramlar ur rocken en efter en. Och Sjuklöverns politiker ljuger sig blåa.
Citera
2014-08-17, 18:55
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Så nu ska vi få se lite fighting spirit som sträcker sig bortom postandet på ett dödsknarkarrasismfora - vem har sagt att jag vill bli av med dig? Jag tillhör inte IS.
Förhoppningsvis ja. Jag själv har dock redan visat mitt stöd för svensk nationalism öppet på gator och torg till ljudet av nazistvrålande vänsterapor så jag gör annat än att posta här ibland.
Citera
2014-08-17, 18:56
Medlem
nins avatar
Det enda som saknas nu är en rapport från SKL om kommunernas kostnad
Citera
2014-08-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Såg inget om gaskammare där.
Ja, men folk såg inte heller gaskamrar som fanns i Nazi-tyskland. Klart man inte pratar om sånt offentligt. Nazister brukar också ha svårt att se gaskammare, men huvudsaken är att de kommer dyka upp senare om SD får för mycket makt.

Citat:
En upplysande film lämplig att se för de som ännu tror på myten om att "hjälpa" människor från jordens alla hörn:

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE
Den där filmen är baserad på "hjälp" inom kapitalismen. Om V, F! och MP och liknande partier i Europa och världen över får mer makt, så blir världen mer och mer kommunistisk, så kommer alla resurser på jorden delas lika, och det kommer inte finnas svältande barn i Afrika längre och det kommer vara fred på jorden.
Citera
2014-08-17, 18:57
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Vilken debatt? Hittar inte att det ska gå något på tvn.

Kl 20.00 så sänder SVT 1 en debatt om sveriges ekonomi där respektive partis ekonomisk-politisk talesman finns med.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/svt-s-kommentator-visa-hur-ni-skiljer-er

Separat tråd om den debatten här på forumet
(FB) Ekonomidebatt i SVT från Umeå 17/8 2014
Senast redigerad av v50 2014-08-17 kl. 18:59.
Citera
2014-08-17, 18:57
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Nu hoppas vi alla öppnar sina hjärtan. Politiker, lärare, polisen, sjuksköterskor måste självklart gå med på att sänka sina löner, allt annat är ren ondska och egoism.
Citera
2014-08-17, 18:59
Medlem
SmokeOns avatar
AF kommer behöva stöd i miljardklassen för att klara av det här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in