2014-08-17, 18:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det går visst bra för Sverige nu.
Ja, det finns en lite för hög arbetslöshet, men inte jämfört med de flesta andra länderna inom t.ex. EU.
De som arbetar har fått det bättre, genom mer köpkraft. Så ja: vi har testat detta med invandring ganska länge nu och vi ser också att det fungerar bra. Ingen vet vad som hade hänt utan någon invandring alls. Men det finns inte ens vad jag vet någon ekonomisk teori som försöker föreslå att Sverige då hade varit ett mycket bättre eller rikare land.

Du sitter bakom ditt tangentbord och hånar alla sjuka och arbetslösa som lever i fattigdom i det rika landet Sverige år 2014. Nej, det fungerar inte bra, eller rättare sagt, det fungerar bra för dem som har pengar, dåligt för de som inte har. De som inte har pengar har det just därför att de pengar som de skulle kunna haft istället bekostar invandringen.

När du säger att vi har fått det bättre, vem menar du med vi? Vad hjälper det de enskilda arbetslösa som lever i fattigdom att genomsnittsarbetaren har fått det bättre?

Om du säger att det inte finns fattiga i Sverige så påstår jag att du lever i en bubbla totalt ovetandes om hur människor har det i det här landet.

Som framgår av ett reportage i Granskning Sverige, hur kan invandrare vara lönsamma samtidigt som kommuner inte vill ta emot fler?
Citera
Medlem
Bloodyhollys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankalina
Yep, behövs fler tolkar, socialsekreterare, etableringslotsar, psykologer, kuratorer, brottsutredare, personal till flyktingboenden, juridiska ombud etc etc etc.

Merkostnaden för migrationsverket är bara en tårtbit.

Men det blir många många jobb särskilt åt invandrare som varit här ett tag och nu får ta hand om de nyanlända. Fråga i stället var pengarna till lönerna kommer i från.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBlae
Varför tänker politiker så kortsiktigt? Att ta in en massa invandrare och flyktingar som det är en tävling i att stoppa flest mumsmums i käften. Det finns en gräns och den är passerad... Vart ska alla dessa trasiga själar bo? Hur ska de komma i arbete när vi har en ungdomsarbetslöshet på 25%...

Varför trampar man på sitt eget folk för att kunna göra sig "duktig".
Jag är så jävla trött på att man som svensk alltid sätts åt sidan... Och jag blir förbannad på att detta bara fortsätter och i ännu större uträckning än någonsin.

Det ända man känner är avsmak... Sveriges folkvalda borde skämmas, men det är kanske svårt att sätta sig in i vanligt folks situation när man sitter i en villa på Djursholm och inte behöver beblanda sig med våra vardagliga bekymmer.

Förvånar mig storligen och har gjort i årtionden nu att medelsvensson inte protesterar.
Citera
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBlae
Varför tänker politiker så kortsiktigt? Att ta in en massa invandrare och flyktingar som det är en tävling i att stoppa flest mumsmums i käften. Det finns en gräns och den är passerad... Vart ska alla dessa trasiga själar bo? Hur ska de komma i arbete när vi har en ungdomsarbetslöshet på 25%...

Varför trampar man på sitt eget folk för att kunna göra sig "duktig".
Jag är så jävla trött på att man som svensk alltid sätts åt sidan... Och jag blir förbannad på att detta bara fortsätter och i ännu större uträckning än någonsin.

Det ända man känner är avsmak... Sveriges folkvalda borde skämmas, men det är kanske svårt att sätta sig in i vanligt folks situation när man sitter i en villa på Djursholm och inte behöver beblanda sig med våra vardagliga bekymmer.
Det är inte kortsiktigt tänkande utan en noga kalkylerad aktion i syfte att byta ut det svenska folket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Nejdå, blundat har jag inte gjort, retat mig på invandringen och undrat hur politikerna ens har en plan och det har ju visat sig nu att det har de inte och att det har varit alldeles för dyrt att vara PK. Anledningen att jag inte har röstat är att jag inte har trott på något och att rösta på något man inte tror på är i mina ögon värre än att inte rösta alls, men i år har jag iallafall beslutat mig för att ge Jimmie en chans. Det är han värd, pojken.

Sannerligen. Har ofta undrat hur fan karl´n ORKAR? Såg honom alive i Örebro i torsdags, och undrar om det finns en hårdare arbetande politiker över huvud taget?

Han är fanimig politikens svar på Lemmy.
Citera
2014-08-17, 18:25
Medlem
Här är Erik ullenhags myt om att invandringen skulle kosta pengar...

http://www.regeringen.se/sb/d/17468

Han hävdar kort och gott att det är gynnsamt för svensk ekonomi med invandring..
Dom flesta här har läst myterna han tar upp..men vad finns det för bakgrund till att han skriver detta när det är lögn?
Hur mycket ljugs det om just invandring medvetet hos politiker?
Det måste för fan finnas fler än 10% av folket som vill rädda välfärden före invandringen?

Det har ljugits medvetet..tystats ner..förnekats..skrivit om problemen som att det är myter.. Osv osv.
Och nu när man går ut och erkänner att man ljugit i alla år då ska vi ta och ge ännu mer..

Eriks lista är en medveten lögn rakt igenom det har jag hävdat sen jag första gången läste den..
Det bör finnas straff för att medvetet ljuga för folket,
Citera
2014-08-17, 18:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oaklandraiders
I rapport nu kl 18:00 så berättade arbetsförmedlingen att deras pengar är slut.

Det verkar som att det kommer liknande nyheter var och varannan dag för stunden

Fortsätter det på liknande sätt fram till valet, så undrar jag hur resultatet kommer att bli..
Citera
2014-08-17, 18:26
Medlem
Zillycons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-Freud
Till detta kommer kostnaderna för sjukvård, skola, pension, långsiktigt boende och de investeringar som krävs för detta, polis, rättsväsende... De 48 miljarderna är bara en piss i Mississippi jämfört med den totala notan.

Underbart när även lägre medelklass, dvs sossarnas väljare, anses vara "besuttna" och via skattsedeln måste bidra till de som har det sämre, dvs de invandrare som är totalt oförmögna att försörja sig själva.

Då får vi se hur det står till med solidariteten...

De 48 miljarderna är ju bara det ökade anslag utöver vad de får i dagsläget som migrationsverket anser sig behöva de närmaste fyra åren.
Citera
Medlem
Jaha, nu var det slutröstat på moderaterna för min del.
Jag tror dock att SD börjar bli lite väl slätstrukna för att "passa in"
bättre i etablissemanget.
Det kanske är lika bra att gå steget fullt ut och rösta på SVP ?

Mvh, Cliff-åke
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Jag brukar fundera på när jag ser dessa somaliska kvinnoer vagga fram med sin mobiltelefon och barnvagn om de över huvud taget vet var de befinner sig. Att väldigt få skulle kunna peka ut Sverige på en karta är en sak, men om de vet vad Sverige är? Att det är ett land? Förstår dom vad en statsbildning innebär? Jag är inte så säker på det.

Nästan signaturmaterial på det där. Hur många av dessa okunskapens varelser vet ens vad en människa är mer än att de kan göra en distinktion mellan vad som är en människa och vad som inte är?
Citera
2014-08-17, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Nej tålamodet är slut för länge sedan. Kan det bli val snart så att jag får rösta på NAZISTERNA? Håll bara käften och låt mig rösta på NAZISTERNA!
Snart är det menlöst att ens rösta överhuvudtaget. I andra länder finns som exempel, IRA,ETA,FARC osv. Det är så man får agera i framtiden. Lägga en lapp i en trälåda vart 4:de år hjälper knappast.
Citera
2014-08-17, 18:28
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff-Ake
Jaha, nu var det slutröstat på moderaterna för min del.
Jag tror dock att SD börjar bli lite väl slätstrukna för att "passa in"
bättre i etablissemanget.
Det kanske är lika bra att gå steget fullt ut och rösta på SVP ?

Mvh, Cliff-åke

* Vill du helt stoppa den utomeuropeiska invandringen och bedriva en human repatrieringspolitik?
Då röstar du på SvP.

* Vill du minska den utomeuropeiska invandringen och bedriva integration och assimileringspolitik?
Då röstar du på SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in