2014-08-17, 14:36
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är inte personen i 1 B.
Betyder det att det är personen i 1 A som är mgm?
Citera
2014-08-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Betyder det att det är personen i 1 A som är mgm?

Det vet jag inte. Men personen i 1 B är inte sannolik eftersom han bor med sina föräldrar. Det har ju skrivits här att MGM bodde i en lägenhet som tillhörde servicehemmet.
Citera
2014-08-17, 14:55
Medlem
Gm hade tidigare i veckan irrat runt och betett sig ryckigt och spattigt i området runt Örnbergsvägen och där han greps. Man ringde polis då han efter gärningen i regnet lagt sig raklång på vägen med armar och ben utsträckta.
Citera
2014-08-17, 15:02
Medlem
Nytt-kontos avatar
Nu vet inte jag hur det fungerar med serviceboenden men är det inte socialen eller liknande som står skrivna på lägenheterna för iallafall när det gäller asylboenden så är det rätt hög sekretess. Med andra ord så lär väl inte GM stå skriven på lägenheten?
Citera
2014-08-17, 15:53
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det vet jag inte. Men personen i 1 B är inte sannolik eftersom han bor med sina föräldrar. Det har ju skrivits här att MGM bodde i en lägenhet som tillhörde servicehemmet.

Det kan även ses som bekräftat att GM bodde i 1A
och att vårdaren dödades under ett besök hos den intagne
sen pekar ju även tillvägagångssättet åt ett visst håll...
Citera
2014-08-17, 16:46
Medlem
Stubbstocks avatar
Vilken nationalitet tyder namnet i 1 A på?

Perser? Somalier?
Citera
2014-08-17, 16:58
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbstock

Perser? Somalier?
Turk?
Citera
2014-08-17, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbstock

Perser? Somalier?

Antagligen kurd från Turkiet, eller turk.
Citera
2014-08-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Det är bara en ren gissning men det är ytterst få invandrare i förhållande till icke invandrare där omkring. Däremot väldigt mycket alkoholister och annat skumt folk i det området.

Värt att notera är att https://www.realisten.se/2012/02/15/sonen-misstankt-for-dubbelmordet-i-tullinge/ skedde i samma område men 5-10 min därifrån.

Oavsett hur lite invandrare det än verkar vara i områden där våldsbrott/våldtäkter etc begås så är det statistiskt sett en oerhörd överrepresentation att det är just invandrare/araber/muslimer/somalier etc som är gärningsmännen. Trots detta läser man i nästan alla "våldsbrottstrådar" att "nja, denna gång är det nog inga invandrare som ligger bakom" och så går det några inlägg/någon dag och så visar det sig att det ofta just så är fallet.
Citera
2014-08-17, 17:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Nu vet inte jag hur det fungerar med serviceboenden men är det inte socialen eller liknande som står skrivna på lägenheterna för iallafall när det gäller asylboenden så är det rätt hög sekretess. Med andra ord så lär väl inte GM stå skriven på lägenheten?

Man kan iaf konstatera (eller nåja, efter en snabbkoll då) att ingen/inga öht är skrivna på lgh:
0901, 1003 och 1203 i port 1 A. Kan ju iofs bero på några arkitektoniska egenheter; jag får åka förbi vid tillfälle.
Citera
2014-08-17, 17:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrangler06
Gm hade tidigare i veckan irrat runt och betett sig ryckigt och spattigt i området runt Örnbergsvägen och där han greps. Man ringde polis då han efter gärningen i regnet lagt sig raklång på vägen med armar och ben utsträckta.

Intressant! Var har du hört det?
Citera
2014-08-17, 18:05
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Oavsett hur lite invandrare det än verkar vara i områden där våldsbrott/våldtäkter etc begås så är det statistiskt sett en oerhörd överrepresentation att det är just invandrare/araber/muslimer/somalier etc som är gärningsmännen. Trots detta läser man i nästan alla "våldsbrottstrådar" att "nja, denna gång är det nog inga invandrare som ligger bakom" och så går det några inlägg/någon dag och så visar det sig att det ofta just så är fallet.
Kanske ska uttrycka mig såhär istället, om det är en invandrare som gjort det så är det ett tydligt bevis på att invandrare är farliga oavsett hur bra dom har det... Med tanke på hur lite invandring det är i tullinge och hur lugnt ställe det är så skulle det vara otroligt om en av dom få procent av invandrare i tullinge som finns skulle göra det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in