2014-08-17, 12:33
Bannlyst
Självfallet stöder Moderaterna Åkesson, de är ju systerpartier.
SDs enda funktion är att mjölka valboskap från vänstern.
Korkade rednecks är det ingen brist på.
Självfallet vill reinfeldt ha en diskution om invandring,
det är ju alliansens enda chans.
Alla rasistiska högernationalistiska partier är redskap åt
borgligheten och har alltid varit det.
Samma scam körde ny demokrati med och när borgarna kommer till makten
så släpper man in ett par hundra tusen invandrare( precis vad Westerberg gjorde när Bildt körde Sverige i botten.
Citera
2014-08-17, 12:35
Medlem
MadScientists avatar
Vad vill Reinfeldt uppnå med talet om att invandringen kostar multum?

Som vi alla vet uppmanade Ruinfeldt oss svenskar att "öppna våra hjärtan" och "ha tålamod" för att invandringen kostar tillräckligt mycket för att inga vallöften skall kunna ges i år.

Detta är helt exceptionellt! Efter 20-30 år av att "invandringen berikar" och "är lönsam" så gör statsministern en kovändning och säger att det kommer ge stora kostnader (större än idag) och att det kommer ge stora spänningar i samhället. Flera statsvetare på SVT, Svenska dagbladet och Expressen har sagt att detta tal är "stekta sparvar" såväl som jackpot för Sverigedemokraterna.

----------------
Den som vill diskutera själva talet kan göra det här: (FB) Reinfeldt uppmanar folket till tålamod (med ökade kostnader för invandring)
I denna tråd tänkte jag att vi ska diskutera VARFÖR Reinfeldt säger detta i sitt sommartal en månad innan valet.

I nästa vecka ska eventuella nedskärningar i välfärden läggas fram. Kan det helt enkelt vara så att ekonomin är så usel att Reinfeldt inte ser något annat val än att vädja till väljarnas känslor?

Försöker FR med detta utspel stjäla väljare från de röda?

Vill FR skrämma väljarna från alliansen till SD, för att han inte ska behöva ta jobbiga beslut om vem som blir nästa statsminister i en minoritetsregering?

Är det ett sätt att slå hål på de rödas alla vallöften?

Vill han för första gången visa lite verklighetsmedvetande innan han blir avsatt som statsminister?

Är det ett sätt att slå in lönedumpningspolitiken (genom invandring) till nästa regering, oavsett vilken den blir?

Eller har Ruinfeldt helt enkelt fått solsting och gjort en grov felberäkning?

Teorierna är många både här och i massmedia. Personligen tror jag att skräckbesparingar kommer behövas i välfärden och sista chansen i ett försök att tvätta sina händer är att spela på väljarnas känslor.
Senast redigerad av MadScientist 2014-08-17 kl. 12:40.
Citera
Medlem
Yodawgimbads avatar
Nej Fredrik, tålamodet är slut för ett bra tag sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shesaid
Time to move. Synd att Reinfeldt inte ville ha kvar min arbetskraft. Jag ser mig själv som en tillgång, en investering. En investering som Reinfeldt vill ha bort. Bra satsning.

Vill tillägga att jag arbetar med Google, inte som bloggare eller dylikt. Och Google finns i andra länder, tackar för det. Jag tror jag bestämt mig. Rainfeldt har lyckats få sina invånare att känna sig totalt värdelösa & maktlösa i detta land.

Så är det, jag hade flyttat på en gång om jag hade kunnat. Stick du som har chansen. Finns ingenting överhuvudtaget som du personligen tjänar på att stanna kvar och arbeta och betala skatt i Sverige mer än att göda Invandrarlandet och dess verklighetsfrånvända politik. Varför gå ett helt liv och känna sig värdelös och maktlös och slava för Nya Sverige liksom? Det kan väl alla invandrarna göra istället, det är ju de som bygger landet osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apearonnet
Om hela arbetarkåren sjukskriver sig i morgon och tillsvidare som en tyst protest mot detta politiska självmordsuttal och de faktum att pengarna är slut, då skulle statens finanser sjunka som en sten.

Ja bästa sättet att krossa staten är att sluta jobba för den. Så skönt att man inte bidrar till vansinnet själv längre. Bättre att det läggs i spillror snabbt och dom som stått skyldiga sopas bort för gott än att som nu bevittna detta långsamma självmord i slow motion.

Man kan alltid bygga upp något nytt ur ruinerna.
Citera
2014-08-17, 12:36
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du har rätt om bostäderna men det har ju varit viktigare att stimulera att alla kan bjuda hem folk och visa upp sina nyrenoverade kök.
F.ö har Reinfeldt gett upp, han har varit en lakej åt Bildherberg och sett till att köra Sverige i botten och nu handlar det bara om en snygg sorti så han inte blir ihåg kommen som den som slog sista spiken i kistan, det överlåter han nu åt vänstern. För Reinfeldt väntar ett högavlönat jobb på någon abstrakt EU befattning.

Så sant...!!

Tydligen har vi en globala elit som köpt alla västerländska regeringchefer för sin politik och nu även försöker expandera Nato/EU så att Ryssland inringas? En politik där Bildt är en nyckelspelare..? Den internationella klick som lyckats destabilisera Mellanöstern och nu hetsar mot Iran och Ryssland? Där vår Bildt agerar som bandhund.

Var det inte nån inom den amerikanska adminstrationen som yttrade angående Bildt att han gnäller och gläfser som liten obetydlig hund med en attityd som om han vore en stor och betydelsefull sådan.

Vem har köpt dem? Är detta ett utspel från Reinfeldt där han medger att han fört det svenska folket bakom ljuset och sparkar uppåt genom att låta folket själva ta beslut över sitt öde? Detta samtidigt som han slår undan foten för vänstersidans utspel om välfärdssatsningar?

Detta var Ruinfeldts avgångstal, där han medger att han nödtvunget tvingats föra "internationell vänsterpolitik" samt slutligen tar bladet ur mun och säger sanningen. Antingen har han varit köpt av den globala eliten eller utpressad/lockad ekonomiskt genom karriärmöjligheter av densamma.

Till skillnad från den marxistiska vänstern som alltid haft lögnen och historieförfalsking som verktyg är dock Ruinfeldt ärlig i sitt avskedstal. Våra Pravdajournalister hävdar dock med ensvishet att vi har råd med välfärdstat och massinvandring samtidigt.

Snart har Negerfeldt och hans lakejer internationella poster i nån internationell instution rekommenderad av Goldman Sachs. Såvida Negerfeldt inte gjorde bort sig hos "Husse" genom detta tal.

Jag som röstade på dig 2006

Landsförrädare..!
Senast redigerad av Rektangel 2014-08-17 kl. 12:40.
Citera
Medlem
KenZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deal27
Problemet är med "vanligt" folk att de inte förstår hur mycket exempelvis 48 miljarder är, de behöver något att relatera till så de kan sätta de i perspektiv. Exempelvis " Staten betalade ut 30 miljarder i A-kassa 2013".

Någon som har några exempel?
Du har en bra länk lite högre upp.
http://48miljarder.wordpress.com
Citera
Medlem
C.Silverbielkes avatar
Karln måste vara galen, hur kan han stå och säga att han kommer prioritera främmande folk framför sitt eget? Hur kan han göra det mitt i valrörelsen, SD kommer garanterat ta 15-20% av rösterna allt annat vore väldigt konstigt.

Det är underbart att se klippet när han begår politiskt självmord.
Citera
2014-08-17, 12:37
Medlem
KuKluxKlans avatar
Vad skulle hända om någon försökte mörda Reinfeldt nu innan valet?
Vad skulle hända om han lyckades med det?
Är bevakningen av området runt Reinfeldts talplatser lika rigorös som Obamas?
Söks husen med fönster mot hans talplatser igenom?
Citera
2014-08-17, 12:39
Bannlyst
Sjöstedt om FR uttalande:

- Jag tycker att det var märkligt. Det stämmer inte med hans tidigare retorik som framför allt haft en humanistisk utgångspunkt, säger Jonas Sjöstedt.

Det är det enda svaret jag har hört en annan partiledare komma med hittills.
Citera
2014-08-17, 12:41
Medlem
psaks avatar
Jag antar att han vände sig direkt till grupperna svaga svenskar som är de första att drabbas. Öppna era hjärtan bara... Var är vädjan om att öppna hjärtat för taskigt ställda svenskar? Det är nämligen Sverige han varit statsminister i under 8 svåra år, någon kunde ju förklarat det för honom.
Citera
2014-08-17, 12:41
Medlem
barbiecues avatar
Tycker nästan lite synd om alla sjuklöverns valstugearbetare som kommer få en och annan jobbig fråga att svara på.
"48 miljarder under fyra år, dvs 32,5 miljoner kronor dagligen, var ska ni ta de pengarna ifrån? Inga svepande auto-svar om alla människors lika rätt och värde, tack. Önskar ett konkret svar. "

FR är riktigt sjuk i huvudet, närapå läskig att lyssna på. En människa fylld av hat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in