Citat:
Ursprungligen postat av
mace2442
Men fakta kvarstår. Du hävde att Sverige inte hade en högre tillväxt än ryssland.
Sverige 1,9%
Ryssland 0,5%
Höga oljepriser gynnar Ryssland. Kan vi vara överens om det? De har olja och gas. De har skog osv. De liknar lite Norge, gissa om Norge är rika. Norge var dock dumma nog att sälja all sin olja fort. Så nu minskar deras produktion, när priserna är höga.
Jag kollade lite på USA. 2.1% för 2014
http://data.worldbank.org/country/united-states
Så, 50 miljoner invånare på food-stamps. En skenande skuld osv. Det är vad som kallas tillväxt?
Att Sverige har en fraserad siffra är endast pga att vi har massinvandring, samt att det har privatiserats.
Om du och jag säger att det kostar dig 100 000 kr att se mina inlägg och det samma gäller för dina inlägg.
Då kommer 100 000 kr gå fram o tillbaka mellan oss. Det ser ut som att ekonomin har växt. Men i praktiken har inget hänt. Man får det inte bättre pga att pengar byter händer i en högre hastighet.
Citat:
Har inget att göra med att Ryska medborgare flyttar sina pengar utomlands för att de är övertygade om att den ryska ekonomin kommer att gå ännu mera åt HE.
Källa? Jag är övertygad om att den nya ekonomiska marknaden, samt handelskriget med väst. Kommer att lyfta den ryska ekonomin kraftigt om några når. Snart kommer också USD att kollapsa.
Citat:
Men nu var den inte överhettad utan på väg att kollapsa
Sen får du gärna förklara hur det är bra för den lilla människan att mjölken, hyran och maten blir dyrare.
Har du några källor på att så är fallet?