2014-08-17, 09:45
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ett val har skett utan några invändningar från utländska observatörer, den enda områden där valet inte kunde genomföras var där ryska legosoldater medvetet störde valprocessen
Så nej du har fel som vanligt.

Lägg av med dina runkfantasier, klappmongo. Hur många röstade i det valet? Dessutom avsattes President Janukovich olagligt.
2014-08-17, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Jag tror majoriteten i regionen i fråga är en tyst sådan och bara vill ha lugn och ro. Tror varken de är förtjusta i Kiev eller separatisterna. Jag tror helt enkelt de är skitless på alltihop, det skulle jag vara. Hur ska du protestera mot beväpnade på båda sidor? Man härdar ut, tror inte det är mer spännande eller romantiskt än så.

Det är det intrycket jag fått också. Vi får hoppas det ordnar upp sig och som nån sa blir det en utmaning att få delarna att jobba ihop. (I Belgien finns det förövrigt också slitningar och tal om separation=
2014-08-17, 10:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
»Äntligen!« som Gert Fylking skulle ha sagt! Nu kanske de kan göra åtminstone lite nytta. Fast å andra sidan verkar de vara helt sjuka i huvudena sina och många är antagligen brottslingar, så det kanske innebär att civila i Västukraina kommer att få smaka på deras terror, istället för civila i Novorossija/Östukraina.
Lika relevant som att RF i GBG utropar revolution och tar handikappmopederna mot Sthlm.
Berätta istället om att inte ens murmeldjur som ni kan förneka Rysslands aktiva inblandning.
2014-08-17, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mace2442
Men fakta kvarstår. Du hävde att Sverige inte hade en högre tillväxt än ryssland.
Sverige 1,9%
Ryssland 0,5%
Höga oljepriser gynnar Ryssland. Kan vi vara överens om det? De har olja och gas. De har skog osv. De liknar lite Norge, gissa om Norge är rika. Norge var dock dumma nog att sälja all sin olja fort. Så nu minskar deras produktion, när priserna är höga.
Jag kollade lite på USA. 2.1% för 2014 http://data.worldbank.org/country/united-states
Så, 50 miljoner invånare på food-stamps. En skenande skuld osv. Det är vad som kallas tillväxt?

Att Sverige har en fraserad siffra är endast pga att vi har massinvandring, samt att det har privatiserats.
Om du och jag säger att det kostar dig 100 000 kr att se mina inlägg och det samma gäller för dina inlägg.
Då kommer 100 000 kr gå fram o tillbaka mellan oss. Det ser ut som att ekonomin har växt. Men i praktiken har inget hänt. Man får det inte bättre pga att pengar byter händer i en högre hastighet.
Citat:
Har inget att göra med att Ryska medborgare flyttar sina pengar utomlands för att de är övertygade om att den ryska ekonomin kommer att gå ännu mera åt HE.
Källa? Jag är övertygad om att den nya ekonomiska marknaden, samt handelskriget med väst. Kommer att lyfta den ryska ekonomin kraftigt om några når. Snart kommer också USD att kollapsa.
Citat:
Men nu var den inte överhettad utan på väg att kollapsa
Sen får du gärna förklara hur det är bra för den lilla människan att mjölken, hyran och maten blir dyrare.
Har du några källor på att så är fallet?
2014-08-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Spännande att rysstroll sitter och vrålar att det inte finns " bevis" för rysk inblandning så hepp, sitter legosoldaternas nye ledare och gapar om nya ryska styrkor.

Ha ha och nu börjar trollen prata om annat.

Det var inte så han sa, idiot. Han har INTE pratat om "ryska" styrkor. Läs vad han säger. Hitta en korrekt översättning bara så blir förvirringen mindre.
2014-08-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Bra. Då vet vi det.

Exploatering som vanligt. Varför förstår inte folk det?
Och ni som gör det - varför erkänner ni helt enkelt inte att ni är pro amerikansk imperialism. Det skulle vara enklare och ärligare.
Jo men Ukraina har ju provat rysk imperialism under många år med förrärande resultat och ett utfattigt Ukraina. Väst kommer ju med sin "imperialism" åtminstone att lyfta landet ur det ryska slukhålet. Ukraina kan äntligen göra bra energiavtal med väst och få igång landet, precis som dom flesta forna östblocksländer har lyckats med efter att ha kommit in i vårt öppna system. Att stanna kvar under Kreml förtryck är ju ingen lysande framtid för Ukrainarna. Den fascistiska ideologi som börjar framträda i Ryssland bådar inte gott inför framtiden. Snart hörs stöveltrampen igen om än med ryska som modersmål.
2014-08-17, 10:39
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Det var inte så han sa, idiot. Han har INTE pratat om "ryska" styrkor. Läs vad han säger. Hitta en korrekt översättning bara så blir förvirringen mindre.

Fina ordval från dig som vanligt till andra debattörer i denna tråd. Visar din intellektuella nivå. Du som är ryss kan väl översätta till svenska om du nu tycker dig förstå bättre.

Terroristerna stöds av Ryssland genom ryska legosoldater och ryska vapen, vilket är bevisat många gånger, inte minst för ett par dagar sedan då ryska styrkor körde in i Ukraina inför ögonen på journalister från väst. Väldokumenterat.
2014-08-17, 10:41
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Jo men Ukraina har ju provat rysk imperialism under många år med förrärande resultat och ett utfattigt Ukraina. Väst kommer ju med sin "imperialism" åtminstone att lyfta landet ur det ryska slukhålet. Ukraina kan äntligen göra bra energiavtal med väst och få igång landet, precis som dom flesta forna östblocksländer har lyckats med efter att ha kommit in i vårt öppna system. Att stanna kvar under Kreml förtryck är ju ingen lysande framtid för Ukrainarna. Den fascistiska ideologi som börjar framträda i Ryssland bådar inte gott inför framtiden. Snart hörs stöveltrampen igen om än med ryska som modersmål.

Ett ögonblick. "Orange revolution", är den bekant? Då var det i stort sett samma väststödda oligarker som idag inklusive PORRKUNGshenko, men det slutade i ...just det ja, massiva korruptionshärvor och elände för ukrainska folket.
2014-08-17, 10:44
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Fina ordval från dig som vanligt till andra debattörer i denna tråd. Visar din intellektuella nivå. Du som är ryss kan väl översätta till svenska om du nu tycker dig förstå bättre.

Terroristerna stöds av Ryssland genom ryska legosoldater och ryska vapen, vilket är bevisat många gånger, inte minst för ett par dagar sedan då ryska styrkor körde in i Ukraina inför ögonen på journalister från väst. Väldokumenterat.

Väldokumenterat? Du är ett skämt som debattör. Ta nu och visa upp bildbevisen för detta påstådda intrång av ryska styrkor i Ukraina.
2014-08-17, 10:47
Medlem
fitz-humes avatar
http://www.rappler.com/world/regions/europe/66466-ukraine-minister-meeting-defuse-tensions

Utrikesministrar möts i dag i Berlin. Låt mig förutse Lavrovs uttalanden:
- "Ryssland förser inte någon i Ukraina med vapen eller soldater"
- "Ryssland vill bara hjälpa civilbefolkningen med livsmedel och proviant"
- "Rysslands tålamod börjar ta slut då Ukraina stoppar deras konvoj"
2014-08-17, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume

Det där svamlet, tror du på det? Finns inga belägg öht om vad dessa journalister trodde sig se. Synd att dom glömde filma....och lägligt att de körde in över gränsen mitt framför ett gäng journalister, tror du på allvar att det var så? :-)
2014-08-17, 10:53
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Det där svamlet, tror du på det? Finns inga belägg öht om vad dessa journalister trodde sig se. Synd att dom glömde filma....och lägligt att de körde in över gränsen mitt framför ett gäng journalister, tror du på allvar att det var så? :-)

Är det inte rimligt att anta nu när vi VET att separatisterna har tillgång till moderna stridsfordon levererade från Ryssland? På något sätt måste de ju ha kommit över gränsen....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in