Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Nå, viktigare än vem som sköt största skottet är hur att avsluta kriget, och separatisterna har länge förordat vapenvila och förhandlingar vilket Kiev har vägrat - då de tror sig kunna lösa konflikten med våld och blod (vilket jag tror blir en Pyrrusseger).
Sedan har ju Kiev den dåliga smaken att ha nazistiska förband som strider på sin sida, men visst leder våldet till att hatet stegras från båda sidor. Det är ju just därför som våldet bör stoppas, och konflikten lösas genom förhandlingar och folkomröstningar, eller hur?
Vad är det som gör att du inte förstår? Ukraina har redan prövat med vapenvila! Det gjorde man innan den militära offensiven och man förlängde den t o m. Problemet var bara att terroristerna sket i den och fortsatte ockupera nya byggnader i nya städer. 27 ukrainska soldater dog i över 100 brott mot vapenvilan.
Nu kan jag tänka mig att terroristerna är resonabla till viss del, eftersom nederlaget grinar dem i ansiktet, men det bästa för både Ukraina och ukrainarna är nu att fullfölja tills varenda terrorist är gripen, skjuten eller utjagad.
Röstar du på MP eller? Att minska anslagen till både polisen och militären eftersom det ju är bättre om alla är snälla istället?