2014-08-11, 22:53
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Det ser just nu ut som om regimradion är enda medium som brytt sig om Ullenhags första dag i Hjällbo. Ett låtsaskritiskt reportage, egentligen helt ointressant

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5935109

Övriga medier har mer vardagsmat; Backabo misstänks för vapenbrott, man knivskuren, man misshandlad av ungdomsgäng...
Vidrigt att se Ullenhag stå där och flina på torget, han känns så cynisk och oäkta, en riktig streber..
Citera
2014-08-15, 01:08
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Sverige är ett av världens rikaste länder och vi ligger på topp 10 inom de flesta områden.
Att Sverige fördelar snett och att pengarna inte når ut i samhället utan man hellre sänker skatterna så att staten inte får in intäkter till välfärden är politiska beslut.

Det är bara en googling bort, men inte ens det klarar du av!

http://top10thebest.com/top-10-richest-countries-in-the-world/

Vart hittar du Sverige där på din topp 10 lista?
Men något som är intressant är att alla länder som är med på listan utom 2st ligger närmare krishärdarna än vad Sverige gör!

Titta här och vakna upp ur din kommunistbubbla, Sverige är inte "rikt", vi har inte "råd", vi är satta i en skuldfälla som om vi fortätter som vi gör idag, aldrig kommer att komma ur.

http://statsskuld.se

Sluta att sprida din lögnaktiga propaganda, du är bara pinsam!
Citera
2014-08-15, 09:20
Medlem
spoilers avatar
"- Göteborg har ju misskött integrationen. Ungefär 50 procent här ute klarar ju inte grundskolan, säger Gun Holmertz på Caritas Frivilligcentral.

- Inte bara han utan framförallt göteborgspolitikerna skulle ju behöva bo här ute, säger Gun Holmertz."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/ullenhag-redo-for-fororten
Citera
2014-08-15, 13:50
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"- Göteborg har ju misskött integrationen. Ungefär 50 procent här ute klarar ju inte grundskolan, säger Gun Holmertz på Caritas Frivilligcentral.

- Inte bara han utan framförallt göteborgspolitikerna skulle ju behöva bo här ute, säger Gun Holmertz."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/ullenhag-redo-for-fororten
Fan vilket svin han är Ullenhag, på expedition ute i förortsslummen med två fjäskande uppasserskor i hasorna.. En riktig översittare och floskelmaskin:
Citat:
Vad är din bild av den här stadsdelen?

– Det finns stora utmaningar men jag möter också många som tyckar att bilden av Hjälbo är för svart. Vi måste klara att berätta båda dessa historier om Hjällbo, säger integrationsminister Erik Ullenhag.

Hur gör man det?

– Ta de utmaningar människor tar upp med mig på allvar - Tryggheten - känna att vi har ett rättsamhälle som funkar, men också skola och jobb.
"Utmaningar"..
Citera
2014-08-16, 12:17
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
För att det är så politiker jobbar och har jobbat sedan tidernas begynnelse. Återigen, politiker som inte besöker dessa områden får höra att de sitter tryggt i sitt kontor i riksdagen och aldrig hade satt sin fot i dessa slumområden. När de sedan gör det så duger det inte utan då ska det gå till extrema längder för att tillfredställa alla.

Din logik är ju oslagbar. Jag är inte förvånad över att du har Fridolin som avatar.

Så du menar att det är försvarbart eftersom att:
1. "Så har det alltid varit!"
2. "Folk sa att han aldrig tog ett steg utanför dörren. Nu har han faktiskt varit ute i 10 sekunder senaste månaden. Alltså har han bevisat folket fel!"

HAN SÄTTER INGEN JÄVLA FOT I NÅGRA SLUMOMRÅDEN! Om någon klagar på mig för att jag inte skänker pengar till tiggare så kommer dom fan inte hylla mig om jag skänker 1:- året därpå.

Han får höra att han inte sätter sin fot i dessa slumområden av en anledning: HAN SÄTTER INTE SIN FOT I DESSA SLUMOMRÅDEN!

Att hyra ett kontor och spendera 5 dagar där är inte att se några problem. Det är ingen som klagar på att Hussein som driver grönsaksståndet på torget där tar överpris för jordgubbar. Förutom i Kista är det ingen som klagar på att Muhammed uträttar sina behov lite var han vill.

Det folk klagar på är en ökad oro över att vistas ute på natten.
Då spottar Ullenhag på folket genom att försöka visa att "Jag kan minsann vistas i ghetton, det är ingen fara.", medan han indirekt antyder att "Jag vågar inte sova där, mitt jobb som integrationsminister är totalt misslyckat"
Citera
2014-08-16, 20:52
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ni som ifrågasätter att han inte bor där under sin veckas vistelse, vart menar ni att han ska bo? Tror ni att det finns hotell i Hjällbo?

Sovsäck på golvet. Fick de som jobbade med skogsbranden i Västmanland hotellsvit varje sovpass?
Citera
2014-08-17, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Sovsäck på golvet. Fick de som jobbade med skogsbranden i Västmanland hotellsvit varje sovpass?

Varför inte passa på att bo hos någon berikare i en vecka? Tänk dig ullenhag i en lägenhet där en familj somalier bor.
Citera
2014-08-17, 10:11
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Varför inte passa på att bo hos någon berikare i en vecka? Tänk dig ullenhag i en lägenhet där en familj somalier bor.

Varför ska någon straffas med Knullenhag? Han kan bo själv i en utdömd lägenhet eller barack med bara sin Hello Kitty-snuttefilt och några konserver med krossad ananas. Men visst skulle sitcom-humor kunna uppstå när Knullenhag och ensamkommande EU-migrantfamiljen Hrszkorsh ska dela bostad.

Knullenhag är ju en karikatyr av människotypen "gärna berikning, men inte i min stadsdel".
Citera
2014-08-17, 10:43
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Lika mycket som ni kräver att Erik ska leva som en fattig analfabet bland sopor för att bli trovärdig, hoppas jag ni kräver att Åkesson ska bo på ålderdomshem, utan sin Armanikostym, sin BMW, sina golfklubbor och leva bland spyor och bajs. Annars blir han inte trovärdig.

En person som säger sig hata Sverige för att det blivit mångkulturellt, borde ju i sin trovärdighet, flytta från Sverige direkt, för att inte stödja det "mångkulturella projektet"

En person som avskyr mångkultur bör inte sitta på kinakrogen, inte köpa jeans, inte dricka coca-cola, inte åka buss som körs av invandrare, inte gå och klippa sig om man inte kan kontrollera att frisören är helsvensk med genstam från 1500-talets Västergötland.

Så djävla tramsigt att kräva att Ullenhag ska leva och bo i det värsta invandrargettot för att få nån slags trovärdighet bland rasister.

Han lever och verkar ju i Sverige och jobbar hårt och mycket för det han tror på.

Såna här tramstrådar visar ju bara upp vilka djävla stolpskott ni är.

Vänta, va? Du menar alltså att bara för att man hatar mångkultur så måste man också hata handel och import av utrikiska varor? (jeans, coca-cola etc.)

Och så sitter du och pratar om "trams".

Det är viss skillnad på statlig mångkultur och import av kulturella influenser.

Det råder inte "mångkultur" bara för att det finns en kinakrog eller en pizzeria i kvarteret. Det råder inte "mångkultur" för att folk i ett land dricker coca-cola som kommer från ett annat land. Dessa företeelser är bara INFLUENSER.

Mångkultur är snarare det du och dina invandrarkramande polare propagerar för. Mer eller mindre att andra länder ska bilda egna enklaver i Sverige, att deras primitiva religioner och seder ska få juridiska undantag (lite Sharia-domstolar vore väl ett bra sätt att få de stackars utsatta Islamisterna att känna sig mer välkomna och accepterade på? ), samt att man gör inskränkningar och avvecklingar inom den inhemska kulturen för att den inte ska "ta plats" från de främmande kulturernas intrång och ockupation.

Kort och gott: Svensken ska flytta på sig (i sitt eget land) för att blatten ska känna sig mer välkommen i ett land där blatten inte hör hemma från första början.

Jag stödjer export och import handel mellan olika länder. Jag stödjer kulturellt utbyte mellan olika länder (inget fel i att lära sig om andra kulturer). Jag stödjer däremot INTE mångkultur (bara för att jag inte ser något fel i att lära mig av andra kulturer, så betyder det inte att jag vill att dessa kulturer ska bosätta sig här i mitt land och på bekostnad av min egen)

För övrigt så finns det ingen politiner inom sjuklövern som jobbat "hårt" sen de kom in i riksdagen. Att vara riksdagsledamot är så mycket räkmacka det bara kan bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in