Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-17, 00:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigaxelsixten
Varför sätter TV4 Suzanne Sjögren i den mixade zonen? Fullkomligt idiotiskt. Dels då hennes intervjuteknik och frågor är usla, dels för att hon pratar skånska så att 3-4 av våra tävlanden med utländskt påbrå får svårt att förstå vad hon säger.

Per Skoglund är briljant, precis som i travet. Bra på att snappa upp personer på läktaren. Fantastisk då han intervjuat Kim Ambs tränare, som minuten efter skulle ta ett tekniksnack med sin adept. Sitter och låtsas som det regnar, med en blick långt långt bort, fast har mikrofonen på så att vi här hemma får ta del av det. Mycket bra journalist det där.

Christian Olsson imponerar, men får hela tiden samma smått värdelösa frågor av Anna Brolin. Hon passar bättre in i fotbollssammanhang, där hon kan lite mer.

A Lennart kan oerhört mycket, men märks att han är lite påverkad av hans hälsobekymmer. Lite trögare än vanligt.

Johan Edlund, lika bra i friidrott som i trav. Har full koll mest hela tiden, tydlig. Tillsammans med A Lennart tusen gånger bättre än SVTs kommentatorsuppsättning.

Per Skoglund är ju bara för mycket med sina "in på livet"-intervjuer. Han har absolut förmågan, men det blir för mycket efter ett tag. Dags att han får ett Bertil Perrolf-program.

Johan Edlund är rapp och jag förstår att han lämnat trötta trav-TV bakom sig. Där vistas bara tomtar sådana som Patric "det är klart innan det är klart" Skoglund, Joakim "lumparskämten" Johansson, Jan-Olof "snart somnar jag" Molin, Lennart "felsägaren" Forsgren med många flera

Christian Olsson är rak och klar utan omsvep.

Anna Brolin som vanligt med i allt utan att vi frågat efter det. Lika malplacerad som tomten Pops i SVT.

A Lennart lite för stel, vilket han alltid har varit. Hans överdrivna betoning av åtskillnad mellan manliga och kvinnliga utövare är tröttsamt (mästarinna, hopperska, löperska, medaljös...osv).
2014-08-17, 08:13
Medlem
mishimas avatar
Hur har Musses säsong och förberedelser varit? Han var trots allt tredje europé på VM förra året.
2014-08-17, 08:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
på den tiden var friidrottare dopade som hästar
därför håller rekordet än, ska det vara nån som slår det så är det löperskor uppvuxna på högplatån, 2000 meter över havsytan, etiopiskor/eritrianskor,

Bahta är faktiskt lite snygg, och trevlig, visst kan hon bli den nya omslagsflickan för svensk sport

de svenska tränarna får ett fint material att arbeta med, friidrott är tuff sport och svår att nå framgång i,
är man en idrottstalang då är det bättre att satsa på tennis eller nån lagsport,

Det finns faktiskt inget som tyder på att det är just faktorn till varför man är bra löpare i vissa regioner. De som är uppväxta på hög höjd är duktiga på just hög höjd, men de har ingen nytta utav det när de tävlar på lägre höjd.

De senaste forskningsrönen har mer handlat om benens konstruktion. Har man långa mycket smala ben, framför allt smala vader, har man ett mer ekonomiskt löpsteg. I de regionerna är det vanligt, men om vi skulle ge oss fan på att leta skulle vi kunna hitta sådana människor även i våra regioner.

Rekommenderad dokumentär: http://urplay.se/Produkter/180608-Loparbyn-i-Etiopien
Man får en liten inblick i den etiopiska löparkulturen och inser att deras talangpool är så ofantligt mycket större än vad den här i många andra länder. Det är deras nationalsport.
Senast redigerad av mishima 2014-08-17 kl. 08:22.
2014-08-17, 08:42
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Stor skillnad på Bahta och Aregawi. När Bahta är trevlig, sympatisk och kör intervjuerna på svenska är Aregawi arrogant, inbunden och kör intervjuerna med tolk.

Men på riktigt? Kan väl ändå inte kännas som en svensk medalj? Eller? Jag är faktiskt nyfiken hur det känns
2014-08-17, 08:51
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hur har Musses säsong och förberedelser varit? Han var trots allt tredje europé på VM förra året.
Inbillar mig att banan ska passa Musse. Han är erkänt bra utför, ser ut att ha en klättrarkropp och som hinderlöpare är han van vid rytmändringar.
2014-08-17, 08:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Men på riktigt? Kan väl ändå inte kännas som en svensk medalj? Eller? Jag är faktiskt nyfiken hur det känns

Jag kan faktiskt känna för personen. Det är en bra historia med ett fint (del)slut.

Jag tror sedan att med det leendet och den positiva framtoningen så blir hon ett utmärkt affischnamn för svensk friidrott.
2014-08-17, 09:00
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Tror det är 12 lag anmälda i lagtävlingen i maraton, luktar en ny topp 10.
2014-08-17, 09:04
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag kan faktiskt känna för personen. Det är en bra historia med ett fint (del)slut.

Jag tror sedan att med det leendet och den positiva framtoningen så blir hon ett utmärkt affischnamn för svensk friidrott.

okej, jag tycker faktiskt också att hon känns allmänt positiv. men svensk? oklart
2014-08-17, 09:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Tror det är 12 lag anmälda i lagtävlingen i maraton, luktar en ny topp 10.

Man kan ju alltid hoppas.

Tydligen är det Röthlin själv som designat bansträckningen, som skiljer sig från Zürichs årliga marathonlopp genom den branta stigningen, som han vet passar honom. Han gillar bergslöpning, och det vore väl konstigt om en schweizare inte gör det. Röthlins banrekord slogs av Tadesse Abraham, som också tävlar för Schweiz, i fjol. Hoppas att flera olika nationers löpare hänger med länge. Den totala stigningen på den här banan är ändå inte mycket att tala om, klart mindre än New Yorks marathon i alla fall.

Lyftkranen på flodstranden är alltså ett "konstverk" som några svinrika prettomuppar prackat på Zürichborna, en lyftkran som hämtats från ett nedlagt tyskt skeppsvarv.

Meucci, som blev sexa i 10.000-metersloppet, ligger med i täten. För högt tempo för Mostafa Mohamed, ser det ut som. Men han har kämpat sig tillbaka.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-08-17 kl. 09:33.
2014-08-17, 09:35
Medlem
Alltså, vinnaren i damernas diskus kastade över 5 m längre än tvåan. Med tanke på att hon varit dopingavstängd tidigare samt att hennes landsman i samma gren åkte dit strax innan mästerskapet gör ju att man börjar undra...
2014-08-17, 09:42
Medlem
Suzanne sjögren är värdelös ju
2014-08-17, 09:44
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlite
Alltså, vinnaren i damernas diskus kastade över 5 m längre än tvåan. Med tanke på att hon varit dopingavstängd tidigare samt att hennes landsman i samma gren åkte dit strax innan mästerskapet gör ju att man börjar undra...

Jag tror att den tanken har slagit många, men hon kanske blev ännu starkare efter sin avstängning hehe.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in