Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-08-16, 21:55
Moderator
Dr Kings avatar
Stor skillnad på Bahta och Aregawi. När Bahta är trevlig, sympatisk och kör intervjuerna på svenska är Aregawi arrogant, inbunden och kör intervjuerna med tolk.
2014-08-16, 22:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Av någon anledning påminner mig Dafne om Katrin Krabbe, inklusive akne...

Jag tänkte också på Krabbe, men Schippers är mer kraftfull. Hon påminner mer om Renate Stecher som inte hade någon akne.
2014-08-16, 22:18
Medlem
--Flashback--s avatar
Kul att det går bra för Svenskarna (är absolut inte fascistisk nationalist, men absolut patriot). Verkligen kul att det finns internationella mästerskap där olika nationer kan tävla med varandra, känns insiktsfullt och konstruktivt, många fina förebilder som vet hur man är bättre än dom sämsta nollorna som inte platsar.

Hur tror Ni det går för Svenskarna bahta boulie, muhammad meuhammed, abullah abdulkah, Kunta Kinte, Fanta Zaoulizvecziackia, balla lontibiolo och tialla niollio?

Hörde att Kalle Svensson diskats p g a intolerans och fördomar, trist men absolut ett viktigt mångkulturellt och främlingsvänligt statement.
2014-08-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Lite mer om Bahtas lopp: jag tycker slutet av loppet liknar hennes amerikanska rekordlopp ganska mycket, framför allt sista 1/2-1 varvet. Det som skiljer sig åt är att på det sättet som Hassan gick ifrån under de sista 75 m och med den marginal hon vann då, det är exakt på det sättet som nu Bahta gick ifrån och nu vann med samma marginal.

Jag tycker nog att Hassan har överskattats en del och Bahta underskattats. Hassan vann inte 1500 m för att hon var i superform, hon hade snarare 3.59-4.00-form än 3.57-form, utan därför att Aregawi inte var i topp form, hade snarare 4.01-form än 3.57-form.

Blir lite så när folk ser hur bra Hassan varit på 1500m, samtidigt som 5000m saknar världsnamn och hon dessutom håller europabästat. Men det är väldigt olika distanser och en svår dubblering. Hassan visade svagheter på 5000m i Monaco när hon tröttnade tidigt, förvisso jämfört med världseliten men ändå en bra bit bakom perset när hon hade för avsikt att springa sitt snabbaste någonsin med mycket god draghjälp. Samtidigt har Bahta bara sprungit distansen på lag-EM där det enda objektivet var att vinna och motståndet var halvsvagt, så det har varit svårt att bilda en uppfattning om henne.

Hassan har fått bära allt favoritskap pga sitt namn på 1500m, vilket jag i slutändan inte direkt tror missgynnat Meraf. I mångt och mycket använde sig Bahta av taktiken jag tror att Fougberg är intresserad av imorgon. Att lita på att man har spurten, men samtidigt se till att man får utväxling av grundkapaciteten i god tid före mål.
2014-08-16, 22:21
Medlem
Ursäkta att jag går off topic, men en tanke slog mig om någon av de här importerade löparnegresserna har slagläge på engelska milen och om någon av dem kommer att kunna springa distansen under fyra minuter...?

Rekordet för damer har, vad jag vet, en tjeckisk löperska och det rekordet är väl gott och väl 30 år gammalt, men skulle va intressant och veta om någon av dessa negresser har chans/potential att krypa under the four minute barrier på sträckan...

mvh//Oxalic
2014-08-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
Ursäkta att jag går off topic, men en tanke slog mig om någon av de här importerade löparnegresserna har slagläge på engelska milen och om någon av dem kommer att kunna springa distansen under fyra minuter...?

Rekordet för damer har, vad jag vet, en tjeckisk löperska och det rekordet är väl gott och väl 30 år gammalt, men skulle va intressant och veta om någon av dessa negresser har chans/potential att krypa under the four minute barrier på sträckan...

mvh//Oxalic

Herrar kan springa "milen" en bra bit under 4 min, men tjejerna springer 1500m strax under 4 min som bäst. VR för damer är 4.12. Ewerlöfs svenska rekord är 4.25, och ja det rekordet skulle Aregawi(och kanske även Bahta) slå om hon/dom sprang det.
2014-08-16, 23:00
Medlem
--Flashback--s avatar
Absolut intressanta och spännande tävlingar. Vore kul om dom kunde tävla om vem som jagar och sparkar boll längst samtidigt som dom springer, viftar med armar och kastar kulor och pinnar i olika riktningar.

Kanske kunde detta isåfall ske till förmån för alla fattiga, mördade och terroriserade som lider nöd och kämpar för sina liv. Kungen,feminister, humanister, glada liberaler och främlingsvänliga personer kanske
kunde hålla ett tal också. Det kunde bli ett stolt ögonblick.

Kanske ngn akademiker som presenterade litet etiskt rättvisemärkt forskning samtidigt också.

Spännande.

Bara några tankar o litet tips.
2014-08-16, 23:05
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-

mvh//Oxalic

på den tiden var friidrottare dopade som hästar
därför håller rekordet än, ska det vara nån som slår det så är det löperskor uppvuxna på högplatån, 2000 meter över havsytan, etiopiskor/eritrianskor,

Bahta är faktiskt lite snygg, och trevlig, visst kan hon bli den nya omslagsflickan för svensk sport

de svenska tränarna får ett fint material att arbeta med, friidrott är tuff sport och svår att nå framgång i,
är man en idrottstalang då är det bättre att satsa på tennis eller nån lagsport,
2014-08-16, 23:06
Medlem
rex144s avatar
imorgon deltar polska idrottare i 7 av 8 finaler, inte illa
2014-08-16, 23:22
Medlem
Bra taktiskt genomfört lopp av Bahta. Hon har hittills inte varit den vassaste kniven i lådan när det gäller att springa smart, men nu gjorde hon det. Hassan var korkad som lag sig så långt bak, med två 1500 m lopp i benen hade hon inte råd med det.
2014-08-16, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Stor skillnad på Bahta och Aregawi. När Bahta är trevlig, sympatisk och kör intervjuerna på svenska är Aregawi arrogant, inbunden och kör intervjuerna med tolk.

Kan inte hålla med om att hon är arrogant, snarare blyg och just därför inbunden.
2014-08-17, 00:16
Medlem
Stigaxelsixtens avatar
Varför sätter TV4 Suzanne Sjögren i den mixade zonen? Fullkomligt idiotiskt. Dels då hennes intervjuteknik och frågor är usla, dels för att hon pratar skånska så att 3-4 av våra tävlanden med utländskt påbrå får svårt att förstå vad hon säger.

Per Skoglund är briljant, precis som i travet. Bra på att snappa upp personer på läktaren. Fantastisk då han intervjuat Kim Ambs tränare, som minuten efter skulle ta ett tekniksnack med sin adept. Sitter och låtsas som det regnar, med en blick långt långt bort, fast har mikrofonen på så att vi här hemma får ta del av det. Mycket bra journalist det där.

Christian Olsson imponerar, men får hela tiden samma smått värdelösa frågor av Anna Brolin. Hon passar bättre in i fotbollssammanhang, där hon kan lite mer.

A Lennart kan oerhört mycket, men märks att han är lite påverkad av hans hälsobekymmer. Lite trögare än vanligt.

Johan Edlund, lika bra i friidrott som i trav. Har full koll mest hela tiden, tydlig. Tillsammans med A Lennart tusen gånger bättre än SVTs kommentatorsuppsättning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in