Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-08-16, 10:33
Medlem
Nordisk representation i alla stafetter, dock ingen nordisk nation som lyckats få alla fyra lagen med. Finland bäst med tre lag; båda sprint samt damernas långa stafett, Sverige har lag i båda sprintstafetterna, Norge har lyckats kvalificera sig till båda damstafetterna och Danmark är ensam nordisk representant i herrarnas långa stafett.

Edit: Estlands herrar på 4x100 kan kanske nämnas i detta sammanhang också fast de inte hör till norden.

Får se om nån och i så fall vilka som lyckas ta sig till final.
Senast redigerad av carbonlite 2014-08-16 kl. 10:39.
2014-08-16, 10:34
Medlem
Ezzelinos avatar
Portugisiskan Augusto har hittat en vägvinnande fart nu.
2014-08-16, 10:42
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Pawel Fajdek kan ta guldet för Polen, men jag sätter ett varningens finger för Ungraren Krisztián Pars också.

Fajdek såg starkast ut i kvalet, men jag tror Pars tar guldet. Har fyra kast över 81 meter i år, bl.a. från början av augusti, Fajdek har bara ett kast över 81 meter. I spjut tror jag Ruuskanen tar guldet.
2014-08-16, 10:43
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Kul att norska fans är ute och hejar. Lite otur för dem att ingen norska är med.
2014-08-16, 10:47
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fajdek såg starkast ut i kvalet, men jag tror Pars tar guldet. Har fyra kast över 81 meter i år, bl.a. från början av augusti, Fajdek har bara ett kast över 81 meter. I spjut tror jag Ruuskanen tar guldet.

Visst det borde stå mellan dessa om guldet i slägga, men i spjut så tror jag Pitkämäki tar guldet före Vesely och Ruuskanen.
2014-08-16, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Visst det borde stå mellan dessa om guldet i slägga, men i spjut så tror jag Pitkämäki tar guldet före Vesely och Ruuskanen.
Tror att tyskarna, antingen Röhler eller spännaren Hofmann eller båda blandar sig i medaljstriden i spjut. Lite tveksam till Vesely är jag, han verkade inte trivas alls med kastplatsen i kvalet. Dock brukar ju ofta spjuttävlingen se helt annorlunda ut i finalen än i kvalet.

----------

Kul med en maratonbana med tuffa stigningar.
Senast redigerad av carbonlite 2014-08-16 kl. 11:07.
2014-08-16, 11:06
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlite
Tror att tyskarna, antingen Röhler eller spännaren Hofmann eller båda blandar sig i medaljstriden i spjut. Lite tveksam till Vesely är jag, han verkade inte trivas alls med kastplatsen i kvalet. Dock brukar ju ofta spjuttävlingen se helt annorlunda ut i finalen än i kvalet.

Ja så är det, det kommer bli kul att följa finalen imorgon och jag hoppas att alla storfavoriter får göra sina 6 kast också, vädret kommer att bli soligt imorgon och bra förutsättningar för alla i finalen.
2014-08-16, 11:09
Medlem
Ezzelinos avatar
Ska Italien ta sitt andra guld, eller Frankrike sitt sjätte?

http://www.european-athletics.org/competitions/european-athletics-championships/2014/medals/

Tyskland har inte haft något lysande mästerskap.
2014-08-16, 11:11
Medlem
fjolla666s avatar
Såg på nyheterna nyss att Sverige fick sin första medalj. Jag blev förvånad när jag såg intervjun med silvermedaljörern. Hon prata ju inte ens Svenska?!
2014-08-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Men nu blir man ju inte konsekvent diskad vid linjetramp, eller hur?

Jo - det skall du enligt reglerna bli...

"När "skilda banor" gäller är det absolut förbjudet att i kurva trampa in på banan innanför och till den räknas också den vita gränslinjen mellan banorna."

http://www.friidrott.se/alltom/regler/regler2.aspx#lopp

4.1.3.1* Tävlande får under pågående lopp ej trampa innanför
sarg/inre bangräns i kurva och ej heller på raka om
det innebär fördel.
Anm Som fördel räknas i detta avseende att förbättra sin position
i loppet.

http://www.friidrott.se/docs/regelbok14.pdf
2014-08-16, 11:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Såg på nyheterna nyss att Sverige fick sin första medalj. Jag blev förvånad när jag såg intervjun med silvermedaljörern. Hon prata ju inte ens Svenska?!

Det är ju inte en medalj i språkkunskap som hon tog. Du kanske har missat att det är friidrott?
2014-08-16, 11:20
Medlem
mishimas avatar
Det var länge sedan jag såg en intervju med Leif Arrhenius; hur är hans svenska nuförtiden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in