2014-08-16, 23:40
Bannlyst
http://en.itar-tass.com/world/745352
Citat:
Red Cross waits for Ukraine to recognise Russian aid as humanitarian

DONETSK, August 16 /ITAR-TASS/. The International Committee of the Red Cross (ICRC) has sent Kiev a written resolution confirming the examination of the cargo the Russian humanitarian convoy is carrying, the aid agency’s regional representative said on Saturday.
Pascal Cuttat, head of the ICRC’s regional delegation, said the Red Cross had not yet received Kiev’s reply as to whether it will recognise the convoy as humanitarian aid or not.

Det finns en uppdatering, den är dock skrivet på ukrainska

https://translate.google.com/translate?hl=sv&sl=uk&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.kmu .gov.ua%2Fcontrol%2Fuk%2Fpublish%2Farticle%3Fart_i d%3D247529174%26cat_id%3D244 276429 Den ukrainska regeringens officiella webbportal.

Citat:
Minister för socialpolitik i Ukraina Lyudmila Denisova undertecknade ett dekret om erkännande av last Internationella kommittén för Röda Korsets humanitära bistånd.
"I enlighet med artiklarna 4 och 5 i lagen av Ukraina" om humanitärt bistånd "med initiativ av Ukrainas president Mr Poroshenko för att få humanitärt bistånd genom internationella humanitära insatser under överinseende av Internationella Röda Korset Kategori Styrelsen erkänner humanitärt bistånd i enlighet med bilaga "- dokumentet säger.
Så nu är det klart.
Nu får väl en del skribenter hålla käften. Fast nej, de kommer att hitta på en hel del bortförklaringar som vanligt, inte sant, bernad_law?
2014-08-16, 23:46
Medlem
Det som är kvar av 72:a Brigaden är parkerade i Odessa. Lite intressant att se vad de själva säger om situationen i denna "intervju".

De menar på att de blir krossade av "ryssen", och att de lidit oerhörda förluster. De säger att 3 brigader är utplånade i praktiken.

Brigad 72, 79 och 24. Även 25:e Brigaden är praktiskt taget borta.

Förlustsiffrorna är lite varierande beroende på vilken soldat man frågar. Men man vet ju redan att minst 3500 var "M.I.A" (antagligen döda) bara från den berömda "cauldron" för 1 vecka sedan.
De 10 000 som föreslås är nog uppåt väggarna iaf.

De verkar även demoraliserade och menar på att ledningen inte gjort ett skit för dom, att de övergavs, och deras egna befäl på plats tog över.

En helt annan berättelse än vissa personers Twitterkontokällor i tråden och officiella ukrainska källor:

https://www.youtube.com/watch?v=POQqlvKjDgg
Senast redigerad av Dompan75 2014-08-16 kl. 23:49.
2014-08-16, 23:46
Avslutad
felpost
2014-08-16, 23:56
Bannlyst
Det är intressant vad man nu säger (och gör!) i USA, då oroligheterna äger rum i Ferguson, USA.
Utegångsförbud i Ferguson | DN

Citat:
Guvernören avbröts vid flera tillfällen av arga invånare och försökte då förklara att rättvisa inte kunde skipas om oroligheterna fortsatte.

Vi kan inte tillåta att en del personers vilja att göra ont ska drabba den goda vilja som finns hos de flesta, sa han bland annat.

Det är väl raka motsats till vad USA sa att Janukovytj borde göra.
2014-08-17, 00:07
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Och det där utrustningstjafset slutar alltid på samma sätt, dvs att det inte finns substans i påståendena. Varför skulle man till att börja med från centralt håll i Ryssland (snackar armeledning) skicka nåt som är lätt att koppla till Ryssland? Invändning nr 1, av flera.

Då tar vi väl och väntar på att du i din oändliga vishet förklarar på vilket sätt detta inte är en BRT-82? Problemet är bara att du inte kommer att kunna göra detta, det ÄR en sådan vagn och det är därför jag säger det är oemotsägbara bevis. Inget kanske/ Ukraina har troligen inte sådana/ det kan vara någon annan vagn; detta ÄR en BRT-82 och Ukraina HAR INTE sådana.

Förstår du?
Senast redigerad av bernad_law 2014-08-17 kl. 00:19.
2014-08-17, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Jag tror majoriteten i regionen i fråga är en tyst sådan och bara vill ha lugn och ro. Tror varken de är förtjusta i Kiev eller separatisterna. Jag tror helt enkelt de är skitless på alltihop, det skulle jag vara. Hur ska du protestera mot beväpnade på båda sidor? Man härdar ut, tror inte det är mer spännande eller romantiskt än så.
Det tror jag du har rätt i. Nu när inbördeskriget blev ett faktum finns inte mycket mening med att demonstrera.
Men före det gick så långt, så hade folket i öst möjlighet att i demonstrationer visa sin majoritet och starka vilja att motsätta sig en separation från Kiev.
Men jag såg inte det.
Jag tror att folket tyckte illa om Kievs makthavare före inbördeskriget. Men nu efter Kiev bombat städerna i öst...det är naturligt att tro att hatet är så mycket större nu.
2014-08-17, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Det tror jag du har rätt i. Nu när inbördeskriget blev ett faktum finns inte mycket mening med att demonstrera.
Men före det gick så långt, så hade folket i öst möjlighet att i demonstrationer visa sin majoritet och starka vilja att motsätta sig en separation från Kiev.
Men jag såg inte det.
Jag tror att folket tyckte illa om Kievs makthavare före inbördeskriget. Men nu efter Kiev bombat städerna i öst...det är naturligt att tro att hatet är så mycket större nu.

Instämmer, även om Kiev lyckas kuva befolkningen i öster under kriget så lär de ändå förlora freden, folk tenderar att inte gilla sådana som bombar dem bara för att blidka utländska intressenter.

Ser framemot dagen då dessa stackars krigsdrabbade människor kan frigöra sig från den fascistiska regeringen i Kiev.
2014-08-17, 00:28
Medlem
526s avatar
Får Ukraina stöd utifrån?
2014-08-17, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Nej,
det får de inte, EU/NATO har helt stängt gränser inte en enda hjälm får gå in i Ukraina.
Kanske Vitryssland hjälper lite, typ köper potatis och liknande...
2014-08-17, 00:44
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Ja, man får mat och icke-dödligt stöd från många länder, däribland kroppsskydd och mörkersikten. Det är ingen hemlighet; senast i dag landade ett kanadensiskt plan med förnödenheter.

Däremot har Ryssland hela tiden förnekat att man gett vapen till separatisterna, men det är liksom inte läge att göra det efter i dag. Merkel kräver besked från Putin angående de 120 PBVer och 30 tanks som separatistledaren sade man mottagit, och jag tror det blir svårare och svårare för Kreml att förneka fakta.
Senast redigerad av bernad_law 2014-08-17 kl. 00:47.
2014-08-17, 00:46
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
Nej,
det får de inte, EU/NATO har helt stängt gränser inte en enda hjälm får gå in i Ukraina.
Kanske Vitryssland hjälper lite, typ köper potatis och liknande...
Varifrån kommer Ukrainas armé och materiel? Hur vet man att det inte strömmar till legosoldater och frivilliga?
2014-08-17, 00:48
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Då tar vi väl och väntar på att du i din oändliga vishet förklarar på vilket sätt detta inte är en BRT-82? Problemet är bara att du inte kommer att kunna göra detta, det ÄR en sådan vagn och det är därför jag säger det är oemotsägbara bevis. Inget kanske/ Ukraina har troligen inte sådana/ det kan vara någon annan vagn; detta ÄR en BRT-82 och Ukraina HAR INTE sådana.

Förstår du?

Du kanske skall ta och läsa denna artikeln om en ukrainsk moderniserad BRT och titta på bilden där, innan du går ner dig helt i spekulationsträsket!

Den är helt identisk med det fantasifoster som pumpas upp med luft nu!

Artikel: http://newsprolife.com.ua/nachalis-raboty-po-vosstanovitelnomu-remontu-i-modernizatsii-pyati-ukrainskih-btr

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in