2014-08-17, 00:30
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Måttlig
Tråden är i skrivande stund 108 sidor lång, så vänligen ha överseende med mig om frågan varit uppe tidigare:

Finns det någon ställe där man kan hitta en samling av uttalanden från sjuklövern, där de pratar om att invandringen inte kostar massor, att Sverige tjänar på invandringen, och alla andra lögner som Reinfeldt med dagens uttalande ställt på skam?

Det vore väldigt användbart i debatter på andra ställen, så man kan peka på hur han faktiskt säger emot sig själv.

Såna uttalanden verkar inte ha kommit än förutom i GP och Aftonblaskans ledare. Men vänta bara, i veckan ska det diskuteras nedskärningar som kan behöva tas. Kommer bli tragikomiskt att höra vänstern säga att det är okej att skära ned sjukvården för att ta hand om "flyktingar".

Detta blir en mycket spännande vecka och valrörelse. Sverigedemokraterna kommer göra om hela sin valkampanj pga Ruinfeldt självmord. Och missa inte ekonomidebatten imorgon!
Citera
2014-08-17, 00:30
Medlem
senapslamms avatar
Syriska rebeller = ISS = mördare
Varför skall dessa ha PUT i Sverige?
Citera
2014-08-17, 00:32
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WACC
Liknande rubriker på Expressen. Så otroligt pinsamt att tidningarna skriver "riskerar".

Det är nu västvärlden får betala för att ha stöttat "rebellerna" aka ISIS/IS i Syrien. Al-Assad har ju uppmålats både av medierna och av svenska politiker som the bad guy. Idag ser vi vilka humana människor rebellerna aka ISIS/IS är. Undrar om detta någonsin kommer belysas?

Eftersom Sverigedemokraterna har högst förtroende blad väljarna i just Migrationspolitiken så har SD allt att vinna och M ligger redan lågt där så. (Källa Novus) Att göra såhär är ju katastrofalt av M.
Citera
Medlem
Haha, som en nekrolog över det snart hädangångna Sverige.

Det ojämförligt korkade svenska folket kommer inte att vakna på grund av detta. Det räcker med att titta hur folk utanför nyktra sammanhang som Flashback reagerar. De flesta är ju direkt överförtjusta i Reinfeldts kommentarer. Måhända kommer Sverigedemokraterna kamma hem någon procent extra men det spelar ju ingen större roll.

Jag undrar varifrån dessa fähundar till landsförrädare anser sig ha fått mandat att avskaffa det land som generationer av svenskar byggt upp. För egen del roas jag faktiskt av tanken att våra äldre kommer att få det allt sämre. Dessa oduglingar gjorde när det begav sig allt i sin makt för att frigöra sig från traditionella värderingar och moral. Resultatet av förfallet ser vi nu.
Senast redigerad av Gustav-IV-Adolf 2014-08-17 kl. 00:38.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
MP och S måste gråta floder. Det här tar helt fokus från miljöfrågan och annat dylikt. Vad ska vänsterflanken komma med nu? C och KD ligger nog också pyrt till. De som ogillar Reinfeldts förslag går nog till SD och övriga lär väl snarare joina M. Nu känns allt annat som en fjärt i rymden.

Det kör nog på med sin feminism och sitt hat mot vita heterosexuella män tror jag.. Kanske en joker i leken, Margott Wallström, kan agera dragplåster. Råkade se nåt om att häxan nu tydligen ska tillbaka till S från sin framgångsrika karriär i EU, FN och inte minst det svenska postkodslotteriet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, det är helt historiskt, på två sätt:
1. Att på detta sätt, så uttalat, totalt skita i det egna folkets behov, och sätta sk. flyktingar (som de oftast inte är) före det egna folkets behov. Det markerar en helt ny situation.
2. Att Reinfeldt nu plötsligt talar om att massinvandringen är en stor kostnad, både på kort och lång sikt. Tidigare har det alltid hetat från hela 7-klövern att MENA-invandringen är en stor vinst (oklart hur)

Jo det är en vinst, lokalpolitiker i Borlänge sa att i framtiden kommer det visa sig vilken fin gåva vi fått i form av somalier. I samma reportage intervjuades en afrikan som sa raka motsatsen.
Citera
2014-08-17, 00:33
Medlem
freeriderXIIs avatar
Som jag sagt tidigare i tråden att blöda röster till SD kanske inte betyder så mycket så länge de stödjer en borgerlig regering däremot är alla rödgröna röster som går över till SD en direkt förlust för vänsterblocket.

Kan det vara så han tänker med sitt uttalande om att invandringen kostar?
Citera
Medlem
Rebell4evers avatar
Fan vet, men detta är egentligen toppen!!!

När landet översvämmas till bredden av bidragsparasiter, och ingen jävel kan räkna med lönehöjningar eller några förbättringar i välfärden, utan snarare nedskärningar....och klagar man, är man rasist!!

Sent ska dårarna vakna...

Hehe, det kommer att bli otroligt intressant val i år- hur ska röd/grön/MP muppar lyckas med sina drömprojekt nu, när riksförrädaren har sagt sanningen?? Mycket intressant!
Citera
Medlem
Durzons avatar
Vet ni vad, jag trodde bara inte jag kunde bli förvånad över svenska politiker. Men nu har det hänt.
Jag betvivlar allvarligt den här mannens psykiska hälsa.

Den som tror att detta är en taktik för att hålla tillbaka vissa andras krav är ju bara löjlig.
Kan ni sluta med det här försöket att rationalisera svenska politikers brist på kontakt med verkligheten. Erkänn istället för er själva hur situationen ser ut.

Det är inget annat än en tydlig signal till alla andra statsanställda att dom ska hålla nere sina krav för att betala för invandringen. Tur att han nu säger det öppet till människor.

Vi ska vara martyrer och se det här landet gröpas ur ordentligt. Och det till ingen nytta.

Observera, vissa av dom sk "flyktingarna" åker på semester till sitt hemland. Så mycket flykting är man.
Citera
Medlem
WACCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko.alexander
Moderaterna var ett givet val att rösta på för mig, precis som det var valet innan och i EU-valet i år. Efter detta gör det dock ont i hjärtat. Vill inte. Är sugen att rösta på SD, problemet är att det känns jävligt fel att rösta på SD som invandrare. Hur många som röstar på det partiet, och företräder partiet, är inte några som är emot massinvandring i sig utan är snarare emot invandrare ? 30 sekunders titt på FB så ser man ju vilka oerhörda fördomar mot invandrare SD-anhängare har. Missförstå mig inte, menar inte alls att att alla eller ens många behöver vara några renodlade rasister, men är helt övertygad om att det förekommer en överrepresentation av rassar som är förtroendevalda och företräder SD. Att hjälpa en sån jävel på travet känns sjukt fel. Men fortsätter massinvandringen kommer fan landet gå åt helvete. Ah, dilemma.

FB är nog inte speciellt representativt. Tänk att mer än var tionde du ser på stan idag är SD:are. Att var tionde skulle vara emot invandrare per se lär inte vara fallet.

Se det även som att desto fler "vettiga" människor som röstar på partiet desto fler vettiga får de som representerar dem i framtiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm

Därför att alla andra är nöjda där de är. Krigsskadade tredje världenflyktingar är de enda som är beredda att flytta hit.

Skaffa fler barn om det inte passar.
Citera
2014-08-17, 00:34
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm

För att utföra terrordåd mot svenskar, vad annars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in