2014-08-17, 00:08
Medlem
ispiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Miljonprogrammet var nog de värsta som hänt Sverige i modern tid. Stora betongkomplex med lägenheter som såg ut som skokartonger.
Jaaaa och?
Araber och negrer gillar att bo så.
Citera
2014-08-17, 00:08
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Lena Mellin måste ju ha noll koll på Statens finanser. En grundkurs i Nationalekonomi skulle hon verkligen behöva!
Citera
2014-08-17, 00:09
Medlem
eireanns avatar
1248 inlägg på mindre än 12 timmar. Majoriteten av oss förstår att Ruinfeldt för första gången börjat närma sig sanningen om vår snedvridna invandringspolitik och att han har ljugit för sina väljare i flera år.

Att sitta på flashback och diskutera det här är ganska intressant och givande men vi talar trots allt med likasinnade. Jag föreslår att ni även går in på aftonbladets och expressens facebooksidor och för fram era åsikter där samt alla sidor på nätet ni kan hitta där folk helst vill sticka huvudet i sanden.
Gör era röster hörda!!!!!! SD 2014
Citera
2014-08-17, 00:10
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Miljonprogrammet var nog de värsta som hänt Sverige i modern tid. Stora betongkomplex med lägenheter som såg ut som skokartonger.

Ja, självklart är de avskyvärda, men vad är alternativet? Man kan inte bygga snygga hus och/eller radhus för att täcka behovet - jag är självklart inte för "miljonprogrambyggen", men vad är alternativet, som sagt?
Citera
Medlem
Säga vad man vill men visst fanken känns slutspurten inför valet mer intressant nu. Hur ska övriga partier kontra det här?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Källa på det? Och jag menar i relation till situationen som är nu 2014 och kommande decennier. Med all automatisering och robotisering. Jag kan inte se hur en svag minskning av befolkningen (några promille per år) skulle vara skadlig. Snarare bra, troligtvis.

http://www.scb.se/statistik/_publikationer/BE0401_2009I60_BR_BE51BR0901.pdf

Robotar kan inte ersätta människor. Vi kan inte gå ner i arbetstid eller mantimmar (för ingen annan gör det). Vi måste växa eller dö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abart
Inga vallöften inga pengar kvar till Sveriges befolkning bara för att denna stridshingst ska få fortsätta sin sinnessjuka invandringspolitik

Det är nästan det mest anmärkningsvärda, det måste vara historisk att en partiledare går ut en månad innan valet och deklarerar att de inte har några som helst vallöften eller mao visioner överhuvudtaget om hur landet skall skötas de närmaste fyra åren utan att de bara satsar på EN enda fråga och att vad vi än tycker om det så kommer de att satsa alla pengar som finns till hands på denna enda fråga??
Jag menar oavsett vilken fråga det är så är det bara det i sig ett väldigt konstigt utspel!
Senast redigerad av Akvamarin 2014-08-17 kl. 00:13.
Citera
2014-08-17, 00:11
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag hade nog kunnat överväga en röst på SD om de inte var så jäkla anti-islam. I synnerhet om de var någorlunda neutrala, ärliga och utan splittringar och grupperingar varav somliga betraktar muslimer som djur. Om man inte ursprungligen framträdde som ett nynazistiskt parti.

Det är fan i mig synd att det inte finns ett alternativt parti.
Du trollar antagligen. Själv är jag så pass vänster att jag på sikt vill förbjuda religioner. Islam hör inte hemma i Sverige och ska fördrivas. Flyktingar som förföljs av ISIS ska vi däremot ta vår beskärda del av, men vår kvot har imam Kukhuvud aka "Fredde" redan överträffat femton gånger om, så tyvärr. Fler har vi inte råd med på många år.

Beträffande ISIS vill jag gärna kasta ner napalm och fosfor och smälta ner samtliga till små klumpar.
Citera
Medlem
Lite komiskt att Åsa Romson sitter och snackar om att invandring är en naturlig del av världsordningen och strikt vill påminna oss om forntiden då 1 miljon svenskar utvandrade. Lägg av.
Om man tittar på torget i Rinkeby återfinns inte en enda kvinna där, alla kvinnor är hemma och får i stort sätt inte gå ut. Det finns caféer där kvinnor sitter för sig i en avsides del av rummet precis som i moskén. Är det en normal invandring vi har? Forna Jugoslavien var ett civiliserat samhälle med västerländska värderingar, en mycket lättare integration. Det vi ser nu är skadat. Det finns inte en muslimsk man som inte ser sin kvinna som av lägre rang, som inte skulle vilja ha sharia-lagar i Sverige. Vi tillåter till och med dom att könsstympa pojkar.

Grattis Sverige.
Citera
Bannlyst
Lina Mellin får.....l

Den lilla suggan heter LENA mellin som åker till Gambia
när det kliar i hönan.
Senast redigerad av deskadaltas 2014-08-17 kl. 00:13. Anledning: felstavat
Citera
2014-08-17, 00:12
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Säga vad man vill men visst fanken känns slutspurten inför valet mer intressant nu. Hur ska övriga partier kontra det här?

Jag väntar, med dig , på att detta kontras. Var när?
Citera
2014-08-17, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Som gammal moderatväljare känns det som att 14/9 inte kan komma snabbt nog. Det ska bli ett sant nöje att lägga en SD-sedel i kuvertet. Nya moderaterna känns som upp som en sol och ner som en pannkaka. Om de inte försöker med detta utspel kratta manegen för en mer invandringskritisk partiledare efter FR? Hur som helst, jag kommer aldrig rösta på dem igen, fy fan.

Du behöver inte vänta sålänge.
Du kan gå och förtidsrösta from 27 augusti dvs om 10 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in