2014-08-16, 21:21
Medlem
SD-Kalles avatar
SD lägger om hela sin valkampanj med anledning av statsministerns tal:

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/reinfeldts-vadjan-om-oppenhet-och-talamod/
2014-08-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
SD lägger om hela sin valkampanj med anledning av statsministerns tal:

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/reinfeldts-vadjan-om-oppenhet-och-talamod/

Är det möjligt att FR betraktar förstörandet av Sverige som färdigt? Välfärdssamhället är krossat.

Expressens politiske kommentator hänvisade senare till Reinfeldts tal och konstaterade:
– Jag är inte övertygad om att Reinfeldts maning till svenska folket att visa tålamod och öppna sina hjärtan för det ökande antalet flyktingar, resulterar i fler röster för alliansen. Risken är nog snarast att det gynnar Sverigedemokraterna, hur ädel än statsministerns vädjan är.
2014-08-16, 21:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En grej som hände innan Reinfeldteffekten kickade in, som jag ännu inte hunnit skriva om, hände igår.
Med risk för outning, så hade jag ett möte med en av höjdarna inom näringslivet här i sydsverige.

Plötsligt & helt oprovocerat, vi pratar aldrig politik, så säger gubben, -"Jag är absolut ingen Sverigedemokrat. Men så som SD behandlas i media är för jävligt, en fullständig skandal."-
2014-08-16, 21:36
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Humorn i att Führern är i Norge och kampanjar! Det blir ju bättre komik än så.

Varför är han i Norge?!

Reinfeldt? Norge är ju ett rikt land och Sverige behöver U-landsbistånd för att klara av massinvandringen. Reinfeldt har ju gått ut med att Moderaterna väljer massinvandring före välfärd.

Jävlar vad han gjort bort sig nu. Sverige ett framtida U-land.
2014-08-16, 21:36
Medlem
Jag är nu övertygad om att valet är uppgjort. Det finns ingen anledning till att Reinfeldt skulle uttala sig så här annat än för att förlora. Jag är nu 100% säker på att juden sitter i bakgrunden även i Sverige.

Förhoppningsvis rusar SD upp nu.
2014-08-16, 21:59
Medlem
volvo 240s avatar
Så vad kan dåren Reinfeeldts sommartal ha för effekt på opinionen? Vi ska ju öppna våra hjärtan och kommer inte att ha råd med så mkt annat än invandring..
2014-08-16, 22:07
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Reinfeldt? Norge är ju ett rikt land och Sverige behöver U-landsbistånd för att klara av massinvandringen. Reinfeldt har ju gått ut med att Moderaterna väljer massinvandring före välfärd.

Jävlar vad han gjort bort sig nu. Sverige ett framtida U-land.
Jimmie har varit i Norge för att hålla tal, inte Reinfeldt.
2014-08-16, 22:12
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vi får hoppas att SD gnuggar in detta ordentligt, i söndagens Tv-debatt, i alla debatter fram till valet samt i några nyproducerade valaffischer.
Jo det lär de ju göra. MEn det man måste undra är varför FR säger dessa saker. Karln är ju ite dum så han måste ju förstå att detta bara gynnar SD.
2014-08-16, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Humorn i att Führern är i Norge och kampanjar! Det blir ju bättre komik än så.

Varför är han i Norge?!
För att de kört sverige i botten sa att folk maste flytta till norge för att fa jobb, därför aker nog alla partiledare till norge och kampanjar
2014-08-16, 22:25
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jo det lär de ju göra. MEn det man måste undra är varför FR säger dessa saker. Karln är ju ite dum så han måste ju förstå att detta bara gynnar SD.
Reinfeldt är inte helt tappad, han har många av hjärncellerna på rätt plats (även om många med mig skulle säga att han är störd). Han har redan förlorat slaget och kör sitt race ända in i kaklet. Det kommer ett nytt moderaterna (inte "nya moderaterna") efter valet, vem som får den muntra uppgiften att sopa ihop resterna vet jag inte.
SD kan däremot tacka Reinfeldt för dagens fantastiska opinionshöjande utspel, nu kanske det finns hopp för Sverige!
2014-08-16, 23:02
Medlem
Arthass avatar
Huvudnyheten på Aftonbladet och Expressen är nu att SD ändrar sin valkampanj och att alla partier skall ställas till svars för massinvandringens kostnader kontra välfärdsbesparingar. Inga järnrörs-metaforer eller skinnskalleklipp från 93. Bara konstaterande. Jag menar, även om folk rent allmänt är oinsatta så måste väl något gå upp i deras huvud. Statsministern bekräftade just att SD haft rätt hela tiden.

För övrigt väldigt bra av SD att för en gång skull slå in bollen i öppet mål. Nu blir det en galen valrörelse, 15 % känns inte långt bort eller finns det någon annan "game changer" på G?
2014-08-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Huvudnyheten på Aftonbladet och Expressen är nu att SD ändrar sin valkampanj och att alla partier skall ställas till svars för massinvandringens kostnader kontra välfärdsbesparingar. Inga järnrörs-metaforer eller skinnskalleklipp från 93. Bara konstaterande. Jag menar, även om folk rent allmänt är oinsatta så måste väl något gå upp i deras huvud. Statsministern bekräftade just att SD haft rätt hela tiden.

För övrigt väldigt bra av SD att för en gång skull slå in bollen i öppet mål. Nu blir det en galen valrörelse, 15 % känns inte långt bort eller finns det någon annan "game changer" på G?

Nåja, även om SD vinner fler röster iom detta, så KAN det faktiskt vara så att Alliansen går vinnande ur det här......

Så, jag skulle råda till lite eftertanke och avvakta hur det utvecklar sig. Får FR förnyat förtroende efter det här så kan vi lika gärna bomma igen och släcka lyset. 4 år till med ett go ahead på inslaget spår slår undan allt motstånd till raserandet av välfärd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in