2014-08-16, 20:04
Moderator
v50s avatar
Är det någon som har koll på om / när det kommer mätningar som kommer ske efter dagens tal av Reinfeldt så man kan se om hans uttalande idag har någon effekt?
2014-08-16, 20:05
Medlem
Den sista PKfördämningen brister alltså redan till slut.
Svenskarna skall öppna sina hjärtan och sina plånböcker..detta föreslaget av det tidigare högerpartiets(numera kommunistvänster)företrädare och tillika landsförrädare.

Oerhört..men den oundvikliga revolutionen har startat.

Förnuft emot total galenskap.

Normal politik emot ABNORM.

Jag hatar dig Fredrik Reinfeldt.

Jag hatar Moderaterna..vilka äckel till landsförrädare
2014-08-16, 20:06
Medlem
Pusssys avatar
Det går bra nu!
2014-08-16, 20:09
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
På vilket sätt blir folk uppmärksammade om detta? Själv tar jag inte del av nyheter från de etablerade redaktionerna och kan inte själv göra någon bedömning, men jag får en känsla av att detta knappast är något särskilt stort utöver "oss insatta".

Därför ser jag ingen anledning att skruva upp några prognoser. 11-12 procent är min defensiva gissning.
2014-08-16, 20:12
Medlem
thomas24s avatar
En faktor som jag tror blir väldigt spännande är kommunerna.

Vi kommer troligtvis se kommuner med sd som näst största parti.

Jag undrar dessutom hur hög väljarandel sd har här i Skåne.
Rent spontant är min bedömning mycket hög baserat på mina möten med folk och vad som bekymmrar dom.
Feminism och Fi som är medias favorit har jag inte hört någon som har någon åsikt om.
2014-08-16, 20:14
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
På vilket sätt blir folk uppmärksammade om detta? Själv tar jag inte del av nyheter från de etablerade redaktionerna och kan inte själv göra någon bedömning, men jag får en känsla av att detta knappast är något särskilt stort utöver "oss insatta".

Därför ser jag ingen anledning att skruva upp några prognoser. 11-12 procent är min defensiva gissning.

De flesta vanliga människor läser slaskmedia och ser på kvällsnyheterna, där är sanningen för dom.

När Reinfeldt står i rutan och säger att pengarna är slut och allt kommer gå till flyktingarna.
Då rycker det till i Svenssons slutmuskel och de ser sina sparade korvören försvinna.

Givetvis ökar då möjligheten till att de överväger en proteströst på SD, vafan då ljuger ju inte Åkesson i alla fall.
2014-08-16, 20:17
Medlem
Tja,vad skall Moderaterna(kommunisterna allah) göra när de säger att allt reformutrymme är taget i anspråk av folk som fullkomligt skiter i Sverige,samtidigt som SDs politik lämnar stort utrymme att ta hand om Sveriges månghövdade fattigpensionärer,förstärkande av social sektor och dylikt.

Vilket parti skulle du vilja föra valkampanj åt?
Vad tror du att folk röstar på?..till sist?

Öppna plånbok åt MENAfolk som skiter i Sverige,eller åt svenskar som behöver några sekiner extra?

Är du svensk eller inte?

Svarar du på den frågan så haar du svarat på den ovanstående.
2014-08-16, 20:17
Medlem
Valaskjalfs avatar
Reinfeldt har säkert skänkt ett antal röster till (SD) i dag, men det skall bli intressant och se hur detta utspel påverkar de väljare, som står och väger mellan mellan (S) och ett alliansparti. Förhoppningsvis inser de nu att invandringspolitiken är ett gigantiskt haveri och att det inte kommer att sluta i och med Löfvén.
(SD) behöver plocka fler röster från (S).
2014-08-16, 20:20
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusssy
Det går bra nu!

Det har tidigare talats om perfekt storm för SD,det blev definitivt inte sämre läge nu..
2014-08-16, 20:35
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Jag ifrågasätter inte att Reinfeldts ord idag ger SD ånga till turbinen. Min fråga var hur många som egentligen exponeras av detta i ett kontext där de kan förstå innebörden.

Jag ser nu att det finns en dedikerad tråd om detta, så jag får läsa mig på där.
2014-08-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitiumVirginis
Verkligen! Det här kommer ge stora konsekvenser i valet.
Från Sanna Raymans ledare :

Nu tror jag på mycket stora SD framgångar i valet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Jag trodde på +15% med anledning av tiggarna, 48 miljarder etc.
Med Reinfeldt-effekten tror jag på närmare 20%, det kanske inte räcker om man läser alla hatiska/besvikna kommentarer ute på nätet. Känns som fritt fall för M och "only the sky is the limit" för SD.

Kan man inte säga att varje 1% väljare motsvarar ca 60 000 röster?

Idioten Reinfeldt ska alltså i direktsändning i SVT och SR säga att "VI HAR NÄSTAN INGA VALLÖFTEN I DETTA VALET EFTERSOM INVANDRINGEN MEDFÖR SÅ OMFATTANDE KOSTNADER, FÖRSÄMRAR VÄLFÄRDEN OCH JA JUST DET DET BLIR OCKSÅ MER VÅLD OCH ÖKAD OTRYGGHET EFTERSOM DE ÖKADE FLYKTINGSTRÖMMARNA SKAPAR HÅRDA SPÄNNINGAR I SVENSKA SAMHÄLLET".

Nu gäller det för SD att få ut detta osannolika erkännande från statsministern till väljarna. Fasen, öppet mål för Jimmie att i varje partiledardebatt vinkla in varje valfråga till just detta. Det saknas resurser i skolan, omsorgen, sjukvården, kommunikationen, försvaret etc etc etc pga den enorma invandring som först Socialdemokraterna och sedan Alliansen är skyldiga till. Inga vallöften på grund av invandringen!!! Det är helt otroligt att inleda valspurten med det!

Eftersom idioten nu öppnat Pandoras box blir det enkelt för Jimmie att vända sig mot Lövén; "hur avser ni hantera flyktingströmmarna till Sverige ni i det röd-grön-rosa lägret, nu när ni hört statsministern berätta om konsekvenserna för invandringen? Är det ökade skatter, sämre välfärd för svenskarna och ökat våld ni tänker ge det svenska folket de kommande 4 åren? I så fall lutar vi i SD oss tillbaka och 2018 när vi får egen majoritet så får vi städa upp efter er och Alliansen.

Om SD idag har ca 12-15% motsvarar det ca 700-900 000 röster. Om SD lyckas få ut informationen rätt till folket kan de lika gärna få 20-25-30% redan nu. Jag undrar om vi riktigt förstår digniteten av vad statsministern egentligen sa? Hans erkännande för ett par år sedan angående arbetslösheten och etniska svenskar är inte ens i närheten av det han deklarerat här.

Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
HAHAHA..bara asgarv åt PK.

Tyvärr måste alla betala för Landsförrädare Reinfeldts MENAkalas.

Tyvärr betalar inte vi mest,tyvärr kommer våra svenska barn och barnbarn att betala så det bara smäller om det.

Jag tackar för framtida generationer till Fredrik Reinfeldt.

Tack ditt jävla as till högförrädare!

Stick ifrån Sverige kvickt som satan...betala annars ditt rättmätiga pris för att ha förött landet för flera kommande generationer svenskar.

Jag hoppas att äcklet Reinfeldt dör..ju förr dess bättre,metod ointressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Den sista PKfördämningen brister alltså redan till slut.
Svenskarna skall öppna sina hjärtan och sina plånböcker..detta föreslaget av det tidigare högerpartiets(numera kommunistvänster)företrädare och tillika landsförrädare.

Oerhört..men den oundvikliga revolutionen har startat.

Förnuft emot total galenskap.

Normal politik emot ABNORM.

Jag hatar dig Fredrik Reinfeldt.

Jag hatar Moderaterna..vilka äckel till landsförrädare

Färgstarkt, men jag håller helt med dig! Det är nog åtskilliga som skulle vilja få en halvtimme med en FR i enrum. Jag tror inte det kommer sluta bra för honom, Ullenhag eller någon av de som varit ansvariga de senaste 10-15 åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Pusssy
Det går bra nu!
https://www.youtube.com/watch?v=LeRoQhsEmME
2014-08-16, 21:16
Medlem
Fred Friendlys avatar
Humorn i att Führern är i Norge och kampanjar! Det blir ju bättre komik än så.

Varför är han i Norge?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in