2014-08-16, 21:08
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tikaboo
Det här var droppen som fick bägaren att rinna över!

Menar Reinfeldt på fullaste allvar att i princip ALLA skattepengar ska gå till att bibehålla invandringsnivån? Allt annat då?

Herrejävlar...

-Nu jävlar, nu nu nu jävlar ska jag rösta SD...Sen Sen ska ja sitta på häcken
i fyra år och rulla tummarna...
Citera
2014-08-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxmaskihallonen
SD näst största parti?

Om M gör ett riktigt dåligt val, ja.

Vår älskade statsminister tryckte på startknappen idag. Anders Borg har redan tidigare klippt av säkerhetsbälten. Det lär bli en skakig färd.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-16 kl. 21:12.
Citera
2014-08-16, 21:09
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Jag vill inte förstöra din lördagskväll, men måste göra det ändå.

Det ÄR kört för vårt land och för vårt folk. Det finns ingen möjlighet att vända skeppet nu.
Samtliga journalister är på sjuklöverns sida. Folket kommer att dö ut ovetandes. Våra mor- och farföräldrar dör - det fylls på med araber och negrer, som i sin tur föder fyra-fem barn per kvinna.

Det. Är. Kört.

Jag vägrar ge upp hoppet om en bättre framtid för mitt folk och mitt fosterland. Det är fullständigt uteslutet. Kanske har du rätt i att det redan är kört, men ger jag upp hoppet så kan jag likaväl begå självmord.
Citera
2014-08-16, 21:09
Medlem
Fridfullts avatar
Det är en helt ofattbar lösning på problem runt om i världen att man satsar i princip alla pengar på att hjälpa en bråkdel av alla flyktingar att uppehålla sig här. Som Åkesson beskrev i sitt sommartal ger vi 9 äpplen till 1 hungrigt barn medan 9 andra hungriga barn får dela på 1 äpple. Rikta om pengarna till de direkta närområdena där de gör mest nytta och ta en gång för alla i med hårdhandskarna mot de bakomliggande orsaker som tvingar människor på flykt!
Citera
2014-08-16, 21:10
Medlem
Tänk så många journalister och politiker som ljugit för det svenska folket. Expo har spelat ut sin roll och kan lägga ner verksamheten. Reinfeldt har i och med detta tal omöjliggjort för alla "antirasister" att fortsätta med sin verksamhet. En hel industri byggd på det dog idag, tack och lov. Tänk på vad som händer i fikarummen på måndag. Alla som där blivit kallade för rasister och blivit utfrusna pga en stor lögn. Detta är en förtroendekris av sällan skådat slag.
Citera
2014-08-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Redan före Reinfeldts tal gav Sifo 10% till SD. Av många olika anledningar kan man tro att SD ligger högre, närmare 15%. Förutom det är jag helt övertygad om att ca 5% av moderaternas väljare uppger M som partisympati, men planerar redan idag att rösta på SD. Förvånande är att M i senaste Sifo ökat till nästan 25%. Därför ska det bli intressant att se nästa veckas Sifo.

Fram till valdagen kanske också klarnar på vilket sätt den framtida ekonomiska politiken kommer att prägla medborgarnas liv. Hålen i statens budget måste fyllas. Frågan är inte om det blir mindre välstånd eller högre skatter, när det visar sig att Reinfeldts gigantiska migrationsbubbla kräver både och.

Den offentliga sektorn kommer att drabbas hårt, mycket hårt. Värst kommer det att bli för sjukvården. Men det största lidandet kommer flyktingarna att utsättas för. Alla dessa människor kommer att upptäcka att den humanitära stormakten Sverige under ledning av Oberstrülarschnabel Reinfeldt lockat dem ur askan i elden.

Moderater med barn kommer nog inse rätt fort vad som kommer hända med deras barn i skolan när krigsskadade abduallahs som sett avsågade huvuden varje dag kommer att styra upp skolgården.
Citera
2014-08-16, 21:11
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Det roligaste måste vara Reinfeldts utspel om bostäder. Det finns noll pengar, men han lovar 150 000 bostäder.
http://www.expressen.se/nyheter/moderaternas-forslag-bygg-150000-bostader/

Känns som om de bara drar till med en siffra. Subventioner för att bygga är väl moderaterna emot? Så bostadsbyggandet är ju inte ens en fråga som staten egentligen kan påverka så mycket nåt mer. Ändra lite strandskyddslagar och bullernivålagar tror jag enbart ökar byggandet i marginalen. Svenska befolkningsökningen sker dessutom av folk som strukturellt lever på skattetransfereringar. Finns väl inga privata byggherrar som vill bygga kåkar åt så ekonomiskt svaga grupper?
Citera
2014-08-16, 21:12
Medlem
Rammsbergs avatar
Tidningarna verkar i stor utsträckning ignorera Reinfeldts utspel den ökade invandringen och att svenskarna får lätta på plånboken. Visst kan man hitta något i flera av de större tidningarnas Internetsidor, men inte är det mycket. Borde ju rimligtvis slås upp stort, då Reinfeldts utspel var anmärkningsvärt, så här nära valet.

Vi får se om det kommer några fler analyser/kommentarer i morgon.
Citera
2014-08-16, 21:12
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
-Nu jävlar, nu nu nu jävlar ska jag rösta SD...Sen Sen ska ja sitta på häcken
i fyra år och rulla tummarna...
Det är tragiskt hur slöa och naiva vissa är. Vårt folk står inför undergången och "patrioterna" tror att allt blir bra så länge SD får några procent i valet.
Citera
2014-08-16, 21:13
Medlem
min-farsas avatar
"Humanitär stormakt"

Den där suggan försöker hjärntvätta fåren som läser aftonhoran.
Det är ju en oxymoron och det finns inte något sådant som en "humanitär stormakt".
Som att säga impotent porrstjärna eller överintelligenta somalier.

Stormakt blir man genom äkta inflytande, sådant som just ger MAKT! Inte plocka upp skräpet efter riktiga stormakter. Sverige är snarare en humanitär sophög eller humanitär härdsmälta.
Citera
2014-08-16, 21:14
Medlem
Solrozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Det roligaste måste vara Reinfeldts utspel om bostäder. Det finns noll pengar, men han lovar 150 000 bostäder.
http://www.expressen.se/nyheter/moderaternas-forslag-bygg-150000-bostader/

Det mest intressanta är ju hur 1,5 miljoner människor ska kunna dela på 150 tusen bostäder.

Har vi under alla dessa år haft en statsminister vars mattekunskaper är på samma nivå som hos det lokala kioskmongot???
Citera
2014-08-16, 21:14
Medlem
8711s avatar
”SD kan gynnas av statsministerns tal” skriver SVT:s inrikespolitiska kommentator:

Citat:
Kommentar: Stekta sparvar för SD

Under Fredrik Reinfeldts sommartal i dag vädjade han till svenskarna att öppna sina hjärtan och ta emot flyktingar. Men talet kan komma att gynna SD, skriver SVT:s inrikespolitiska kommentator Margit Silberstein.

Citat:
En annan sanning är, enligt statsvetarna, att det parti vars profilfrågor blir heta debattämnen i valrörelser gynnas av det. I så fall var den 16 augusti en bra dag för Sverigedemokraterna.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/kommentar-reinfeldt-tar-debatten
Senast redigerad av 8711 2014-08-16 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in