2014-08-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Jag menar: Fredrik vänder sig med sin retorik till de 90% av sveriges valberättigade som inte sluter upp bakom den nazistiska läran.

Nej, som jag förklarat säkert 100ggr här på flashback så råkar Reinfeldts intressen med invandring sammanfalla med vänsterns just nu. Tyvärr av helt andra orsaker är du tror. Du är vänster och tror att du är "god". Du är även naiv och tror att Reinfeldt är "god" i just den här frågan. Newsflash - Reinfeldt är supercynisk och har lindat er "goda" vänstermänniskor runt fingret!

Det enda Reinfeldt vill är att det sociala skyddsnätet i Sverige havererar, för det kommer göra rika rikare och fattiga fattigare. Svårare än så är det inte. Men du tycks inte ha fattat det.
Citera
2014-08-16, 20:41
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spinn-off
Känns som att SD blev garanterad en plats som tredje största partiet där.
Kanske till och med näst största med tanke på att Moderaterna kommer
göra ett rekorduselt val...
Citera
2014-08-16, 20:42
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Kan Reinfeldts hat mot SD/Åkesson ligga bakom hans galna politik som skickar Sverige 30 år tillbaks i välfärden?

NEJ!
Du har rätt i sak, men det är mer personliga orsaker som gjort han ägnat 8 år åt att montera ner välfärden

Och resultatet är det som ni amöbor sedan påstår skulle vara verket av en stackare i ett annat land som fått sitt hem och sitt liv bombat till smulor.

Men hur skulle en efterbliven nazist kunna tänka så långt och i så komplexa banor?

Flytta till Ungern. SNÄLLA!
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Jag tror tvärtom. Reinfeldt försöker med detta utspel cementera den fortsatta invandringslinjen trots att han vet att han med stor sannolikhet kommer förlora valet:

Kolla på Reinfeldts situation:

1. Han vill att Sverige skall bli ett litet USA med maximal privatisering och minimalt statligt skyddsnät.
2. Du kan aldrig uppnå punkt 1 demokratiskt. Därför måste skyddsnätet brista av för hög belastning.
3. Reinfeldt öppnar kranen för massinvandring på fulla spjäll för att uppnå punkt 2.
4. P.g.a. bl.a. punkt 3 är populariteten för Renfeldts parti moderaterna lägre än det varit på decennier. Reinfeldt är nu rädd att (S) som sannolikt tar makten vid det här valet kan åintetgöra hans planer genom att de besinnar sig och drar åt lite på invandringkranen. (S) vill nämligen inte att den skall gå som Reinfeldt vill i punkt 1.
5. Detta utspel är en av fällorna Reinfeldt installerar nu för att förhindra (S) från att dra åt invandringskranen även fast skandaler som 48 extra miljarder till invandrarverket m.m. dykt upp nyligen. Reinfeldt försöker förhindra punkt 4 genom att rigga denna nazist/facist-fälla för Svetsarn för att förhindra att han byter kurs när han blir statsminister.

Det här tyckte jag var en bra beskrivning. Ungefär som att vara sur på grannen, gå in i hans hem och vrida på badkarskranen och gå därifrån utan att stänga av kranen. Reinfeldt vet att det är kört, svetsaren kommer få makten och Reinfeldt vill skademinimera förlusten av sin USA-vision. Efter valet kommer svetsaren grovt höja skatterna. Ett bidragssamhälle med gigantiska skatter väntar förmodligen istället för ett privatiserat Sverige med låga skatter.
Senast redigerad av Hegamon 2014-08-16 kl. 20:45.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Och PK-rövhålen maler på samma visa som vanligt samtligt som Reinfeldt precis
uttalat sig om invandringens problem och gett oss "SD-nazister" rätt på alla punkter.
Vad krävs för att herr Kommunistäckel ska fatta? Total ekonomisk kollaps? Inbördeskrig?

Kommunister vill att Sverige ska gå under så de kan göra revolution, det kunde vi ju höra av en kvinnlig talare på SR P1 sommarpratarna. Det är också därför vänstern flörtar med islamister som Hamas som de kommer vilja ha hjälp av.
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Du är inte första nazisten i denna tråden som inte kan läsa, men vad fan, du är ju också nazist.

Jag menar: Fredrik vänder sig med sin retorik till de 90% av sveriges valberättigade som inte sluter upp bakom den nazistiska läran.

Varför gör inte alla SD-nazister som Almqvist och flyttar till den nazistat som redan finns i Europa, dvs Ungern?????
Där är det redan kutym att marschera i brun uniform, avskaffa yttrandefriheten, förtrycka de svaga och rånka på swastikan.
Ni får ert drömsamhälle och dom tänkande individerna som blir kvar slipper er. Totalt win-win!

Med det resonemanget kan man föreslå att muslimer och du flyttar till Irak utan att vara rasistisk?
Citera
2014-08-16, 20:43
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Nej, som jag förklarat säkert 100ggr här på flashback så råkar Reinfeldts intressen med invandring sammanfalla med vänsterns just nu. Tyvärr av helt andra orsaker är du tror. Du är vänster och tror att du är "god". Du är även naiv och tror att Reinfeldt är "god" i just den här frågan. Newsflash - Reinfeldt är supercynisk och har lindat er "goda" vänstermänniskor runt fingret!

Det enda Reinfeldt vill är att det sociala skyddsnätet i Sverige havererar, för det kommer göra rika rikare och fattiga fattigare. Svårare än så är det inte. Men du tycks inte ha fattat det.

Du tycks inte fatta att det gör han och har gjort alldeles utmätt, med eller utan invandrare.
Idiot!
Citera
Medlem
Men hallå!

Vad är det ni upprörs över? Samma politik har ju bedrivs i minst 25 år! Det är väl alldeles utmärkt att Reinfelt äntligen börjar att kalla äpplen för äpplen och päron för päron.

Endera äe ni för unga för att begripa detta eller då så tillhör ni "det sovande folket" eftersom detta gått er förbi. Ni unga må vara förlåta. Ni andra tycks ha bott under en sten.

Socialdemokraterna har av tradition och ohejdad vana välkomnat andra nationaliteter till Sverige. På 60-talet för att vi behövde arbetskraft till bl.a en växande industri. Senare av förment solidariska skäl.

Reinfelts skäl att ha Sveriges gränser vidöppna går nog att läsa i hans familjs (pappa Bruno) historia av att vara kvartsneger och ha en farfar som är cirkusddirektör....

Jag är övertygad om att människan Reinfelt drivs av ett revanchistiskt hämdbegär som tagit sig ideologiska uttryck. Den ultimata hämnden för att kvitta sin egen släkts upplevda utanförskap är att avveckla välfärdsstaten - vilket han.för övrigt tydligt skrev i sin bok "Det sovande folket". Hade han själv känt sig som en fullvärdig och hel människa hade han aldrig behövt använda Sverige som ett verktyg för sin egenterapi.

Själv så anser jag att vi borde begränsa invandringen av uppenbara skäl. Jag anser även att bankväsendet ska expropieras. Så för mig finns endast alternativet att rösta blankt. Tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av furstandrej
Är det inte egentligen så politik ska föras? Reinfeldt säger ju för en gångs skull som det är till väljarkåren, och ger dem på så vis ett bättre beslutsunderlag för vilket parti de ska rösta på. Jag tycker att det är beundransvärt.

Nej. Han gör detta för att sno röster från sossarna och vänstern, gärna mp också. Han är desperat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Bra, hoppas att detta är ett beslut som är fattat i samförstånd mellan moderatorerna så inte tråden slängs en gång till.

OnT: Väntar fortfarande på reaktioner från twittervänstern och kulturskribenterna. Har ni sett några?

Bara gillanden från Lena Mellin, Aftonbladet ( Hon tjänat 100.000 kr i månaden så henne går det ingen nöd på även om hon får pröjsa 10.000 kr mer månaden i skatt)
Citera
Medlem
Citat:

Fint att du försöker och du har givetvis rätt, men den svenska vänstern kommer inte förstå, tro mig.

Ja, som sagt:

Citat:
Du tycks inte fatta att det gör han och har gjort alldeles utmätt, med eller utan invandrare.
Idiot!
Senast redigerad av Alphatross 2014-08-16 kl. 20:45.
Citera
2014-08-16, 20:44
Medlem
Freddan uppvisar samma bunkermentalitet som en viss person i Berlin 1945. "Efter oss syndafloden". Ska bli OERHÖRT intressant att se hur denna fråga hanteras i morgondagens ekonomiska debatt. Jag kan knappt bärga mig! Än mer intressant blir nästan hur övriga partier hanterar frågan. Fridolin kan väl knappast anklaga Reinfeldt för att vara "rasist" när Reinfeldt förklarar att invandringen kostar? Och har Svetsaren verkligen stake nog att stå upp inför det svenska folket och säga "vi har reformer som kostar pengar. Dessa pengar är slut. Vi kommer därför att tvingas att höja skatterna ordentligt så att vi har råd med fortsatt historiskt extremhög invandring. Våra reformer kommer i andra hand". Nej, skulle inte tro det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in