2014-08-16, 17:57
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomOfSpeech201
Mer intressant ändå är väl nettoförändringen av befolkningen, där svenskar faktiskt minskar i antal medan invandrare ökar kraftigt. HELA befolkningsökningen från 2002 till 2013 består av utrikes födda eller barn till minst en utrikes född person:

2002:
Utrikes födda: 1 053 463
Inrikes födda med två utrikes födda föräldrar: 304 751
Inrikes födda med en inrikes och en utrikes född förälder: 553 772
Inrikes födda med två inrikes födda föräldrar: 7 028 802

2013:
Utrikes födda: 1 533 493 (+480 030)
Inrikes födda med två utrikes födda föräldrar: 467 697 (+162 946)
Inrikes födda med en inrikes och en utrikes född förälder: 695 775 (+142 003)
Inrikes födda med två inrikes födda föräldrar: 6 947 899 (-80 903)

Från 2002 till 2013 ökade alltså befolkningen med 784 979 personer med utländsk bakgrund samtidigt som den minskade med 80 903 personer med svensk bakgrund.

Lustigt hur det kan bli. Man gör det så fult och stigmatiserat för kvinnan att vara hemma och ta hand om barn och familj sedan importerar man kvinnor som stannar hemma och formligen pumpar ut barn på löpande band. Hur fan går det ihop?

Samma visa med militären. Man nedrustar så jävla hårt att vi inte kan försvara oss från en roddbåt från finland sedan gnäller man att vi måste gå med i NATO så vi kan försvara oss.
Citera
2014-08-16, 17:57
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
"En massa" är väl att ta i. Reinfeldt talar om 150000 nya bostäder fram till 2035, dvs 7500 nya bostäder per år.
http://www.di.se/artiklar/2014/8/16/reinfeldt-lovar-bostadsboom/

Hade han tänkt placera övriga 100000 invandrare per år i tält?
Antal beviljade permanenta uppehållstillstånd 1980-2013: http://www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6313943/1400506277636/tab1.pdf

Regeringen kommer ta över folks sommarstugor, torp och kanske t om husvagnar för att inhysa invällarna. Stora offentliga byggnader som bibliotek, skolor och idrottsanläggningar kommer också göras om till flyktingboenden. Det är ett måste om alla ska få ett tak över huvudet.

Det kommer över 2500 i veckan nu, och det är ingenting mot vad som komma skall de kommande åren. Det här är massiv massinvandring och det Sverige som vi en gång kände det, kommer aldrig mer tillbaka.
Citera
2014-08-16, 17:58
Medlem
Det hela med Reinfeldts uttalande låter skumt.. nästan som man tror att han ville hjälpa SD att ragga röster..

Att först påstå att pengarna är slut pga av invandringen och sen säga att invandringen kommer öka drastiskt och vi svenskar måste ha öppna hjärtan..

"ÖPPNA HJÄRTAN"? klartext = vi ska ha öppna plånböcker
Citera
2014-08-16, 17:58
Medlem
Valfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Det där hör man ofta, men det rimmar illa med det faktum att majoriteten av jobben på dagens arbetsmarknad hotas av automation och digitalisering. Nuvarande välfärdssystem lär istället ersättas av ett medborgarlönsystem där varje individ får 10-15k/mån skattefritt utan att lyfta ett finger.

Du kommer själv att få uppleva det inom kort så oroa dig inte för vad du hör eller läser.

Jag är själv ganska så insatt i den svenska välfärdsmodellens accelerande kris då jag forskat i vad globaliseringen kan tänkas få för effekter på denna.
Citera
2014-08-16, 17:59
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Regeringen kommer ta över folks sommarstugor, torp och kanske t om husvagnar för att inhysa invällarna. Stora offentliga byggnader som bibliotek, skolor och idrottsanläggningar kommer också göras om till flyktingboenden. Det är ett måste om alla ska få ett tak över huvudet.

Det kommer över 2500 i veckan nu, och det är ingenting mot vad som komma skall de kommande åren. Det här är massiv massinvandring och det Sverige som vi en gång kände det, kommer aldrig mer tillbaka.

Då bränner vi stugorna och biblioteken innan det händer. Något måste vi göra!
Citera
2014-08-16, 17:59
Medlem
Aja det är kört. Det var kul så länge det varade. Grattis till er väljare, ni vann! ni fick precis som ni ville. Jag tackar för mig och säger adjö.

Jag vill att min familj ska växa upp i en trygg tillvaro. Avslutar min examen och tar sambo och barn till ett av våra grannländer. Kanske tar vi oss längre bort.

Jag vill inte leva och dö i Sverige längre.
Citera
2014-08-16, 18:00
Medlem
Lillafingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Att Sverigedemokrater är det enda partiet som kan rädda Sverige är nu självklart, hoppas tillräckligt många vaknar innan valet.
SD kommer inte göra ett enda jota för att rädda Sverige, Svenskarnas Parti har en chans. SD är endast en controlled oppostion.
Citera
2014-08-16, 18:01
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Reinfeldt är tyvärr anledningen till att M har tappat så många väljare och troligen förlorar valet i september. gissar på att vi kommer att se ett nytt M några är efter kommande katastrofval, då utan Reinfeldt. politiken kommer att vara SD light.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Aja det är kört. Det var kul så länge det varade. Grattis till er väljare, ni vann! ni fick precis som ni ville. Jag tackar för mig och säger adjö.

Jag vill att min familj ska växa upp i en trygg tillvaro. Avslutar min examen och tar sambo och barn till ett av våra grannländer. Kanske tar vi oss längre bort.

Jag vill inte leva och dö i Sverige längre.

Vi säger tack för tiden, engelskaundervisningen och drar vidare.
Citera
Medlem
CHIMERASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Välfärden i Sverige kommer successivt att avvecklas.

All skattefinansierad verksamhet kommer att sänka sin kvalitet eller läggas ner.

Svenskarnas levnadsstandard kommer att sänkas rejält.

Det är dags att börja tänka på sig själv nu och förbereda sig på dessa fakta.

Tråkigt men sant.
Citera
2014-08-16, 18:02
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
+ att han punkterar de rödgrönas vallöften vad gäller satsningar. Vart ska de få sina pengar från? Ska de skära ner på invandringen?
De lär behöva höja skatten. Idén med moderaternas massinvandring har ju från början varit att förstöra möjligheterna för offentlig välfärd och samhällsgemenskap av sosse-modell. Han kanske till slut har fått in tillräckligt många nu och väljer att visa sina kort.
Citera
2014-08-16, 18:02
Medlem
furstandrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roe123
Det hela med Reinfeldts uttalande låter skumt.. nästan som man tror att han ville hjälpa SD att ragga röster..

Att först påstå att pengarna är slut pga av invandringen och sen säga att invandringen kommer öka drastiskt och vi svenskar måste ha öppna hjärtan..

"ÖPPNA HJÄRTAN"? klartext = vi ska ha öppna plånböcker
Är det inte egentligen så politik ska föras? Reinfeldt säger ju för en gångs skull som det är till väljarkåren, och ger dem på så vis ett bättre beslutsunderlag för vilket parti de ska rösta på. Jag tycker att det är beundransvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in