2014-08-16, 19:28
Medlem
geir44s avatar
Sverige klarade sig inte bra gjennom finanskrisen. Det är bara bokförnings-trams.. Som att bokföra en hel massa "goodwill" som EK i rekneskapet.

50 000 svenskar jobbar i Oslo. Unga får inte bostad. Långtidsarbetsløsa og utforsäkrade förudmjukas dagligen. Dom betalar priset varje dag.
Citera
2014-08-16, 19:28
Medlem
Blattarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Den senaste tiden så har jag faktiskt börjat surra lite grann i tankarna om att det kanske ligger en dold agenda bakom hela den här massinvandringen. Exakt vad vet jag inte. Nu kanske jag lät som en paranoid foliehatt och jag har säkert fel, men jag kan väl knappast vara den enda som funderat kring detta? Vem som helst med lite hjärna borde ju förstå att det kommer gå åt helvete om det här fortsätter. Det är ju inte kärnfysik vi snackar direkt.

Hela grejen känns bara så jävla märklig. Bissart faktiskt. Att det läggs så stora resurser och pengar på invandringen samt att den är i så ENORMT stort fokus. Det går liksom före allt känns det som, och ändå så blir ingenting bättre och varför skulle det bli när det kommer fler?

Bara en tanke som jag kände mig tvungen att skriva av.

Ledsen att höra att du tror att det finns en "dold" agenda bakom det hela. Faktum är att agendan är allt annat än dold och att vi har röstat för det här i flera år (även om vår röst enbart avgör hur införandet av det som komma skall kommer utföras).
Citera
2014-08-16, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Den senaste tiden så har jag faktiskt börjat surra lite grann i tankarna om att det kanske ligger en dold agenda bakom hela den här massinvandringen. Exakt vad vet jag inte. Nu kanske jag lät som en paranoid foliehatt och jag har säkert fel, men jag kan väl knappast vara den enda som funderat kring detta? Vem som helst med lite hjärna borde ju förstå att det kommer gå åt helvete om det här fortsätter. Det är ju inte kärnfysik vi snackar direkt.

Hela grejen känns bara så jävla märklig. Bissart faktiskt. Att det läggs så stora resurser och pengar på invandringen samt att den är i så ENORMT stort fokus. Det går liksom före allt känns det som, och ändå så blir ingenting bättre och varför skulle det bli när det kommer fler?

Bara en tanke som jag kände mig tvungen att skriva av.
No shit Scherlock .... agendan är förmodligen, förutom att judar gillar att sätta vita länder i misär, att splittra nationalstaterna för att göra EU federalt.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Kan Reinfeldts hat mot SD/Åkesson ligga bakom hans galna politik som skickar Sverige 30 år tillbaks i välfärden?

Tror att det bara är ett hat emot Sverige och dess värderingar

(nu börjar rapport.., skall bli intressant)
Citera
Medlem
irishrages avatar
Men sa de inte att varje nysvensk är en vinstlott för Sverige
Citera
Medlem
jamesbondes avatar
"Öppna era hjärtan" betyder såklart "öppna din plånbok svenne". Undrar just hur fattigpensionärer eller sjukskrivna svenskar på svältgränsen tolkar hans budskap. Det måste vara extremt pinsamt att vara moderat när man hör Freddans senaste utspel.
Till moderater: den 14:e september 2014 har ni chansen att bli fd moderater. Så ni slipper skämmas. Rösta på ett parti som gör att ni, era barn och barnbarn kan bo kvar i Sverige. SD 2014.
Citera
Medlem
Signaturums avatar
Kalif Reinfeldt försöker få en get att likna en enhörning och misslyckas totalt, förvånande.
Detta var droppen som fick bägaren för många och M tappade garanterat de flesta av sina väljare som är osäkra på om huruvida dessa ska rösta M eller inte, Jimmie sitter garanterat hemma och njuter av skadeglädje. All skit han har fått ta igenom åren och alla lögner som Kalifen och Co. har slängt i ansiktet på honom har nu avslöjats. För några månader sen var invandrare en guldkälla utan dess like, rapporten ifrån Sandviken lyftes fram och alla multikulturalister fick ståfräs.
Nu någon månad senare kan invandringen komma att kosta pengar, och vi ska vara beredda på svåra tider. Hur kan detta komma sig, o store landsfader?

Orkanen Fredde R skapar kaos i Moderatland men blåser vind i seglen för s.s SD, underbart.
M kommer förmodligen att tappa sin plats som Sveriges andra största parti efter detta.
Om det sker nu i valet är det grymt men tror inte det är förens i 2018 som vi kan få den nya ordningen på papper.
Senast redigerad av Signaturum 2014-08-16 kl. 19:36.
Citera
2014-08-16, 19:30
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjat
Undrar vad den svenska valutakursen kommer att falla till på måndag,
iom detta utalande?

Just exakt vad jag tänkte också! Om marknaden börjar tvivla på Sveriges kompetens att sköta sina finanser så kan det gå fort utför. De som minns vad som hände i början på 90-talet förstår vad som kan hända...
Citera
2014-08-16, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CHIMERAS
Om ALLa svenskar unisont ställer in ALLA betalningar för banklån fr.o.m. 2014-12-31.

Då skulle vi kunna ta pung-grepp på hela statsapparaten.

Ojojoj, vad det skulle stanna upp hela landet..

Då kanske de inkompetenta makthavarna skulle lyssna på vad svenskarna egentligen vill med sitt Sverige.

Vi behöver då en talesperson.

Någon som är sugen?

Nej, svensken vågar inte sådana radikala grepp.
Citera
2014-08-16, 19:31
Medlem
Ja rapport nu på svt 1. Hela min kväll är förstörd
Citera
Medlem
glimmandes avatar
Förstår faktiskt inte riktigt varför folk är upprörda över det här uttalandet. I praktiken så är det ju en gökunge i över tjugo år som vi låtit växa. Det är ingen hemlighet precis. Enda skillnaden ifrån förut är att vi inte har samma buffert att ta av längre. Men det betyder ju bara att de uppenbara konsekvenserna inte går att maskera nåt mer med regelrätta lögner ifrån våra politiska företrädare. Inte att de uppenbara konsekvenserna av den förda politiken ej har skett och sker.

Om man inte blivit upprörd över den förda politiken tidigare så borde man rimligtvis inte bli upprörd nu heller.
Citera
Medlem
Markdaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Reinfeldt bad svenskarna att "öppna sina hjärtan", inför alla de asylsökande som nu väller in i landet.

I klartext betyder det att svenskarna måste öppna sina plånböcker, för det är detta det handlar om.

Ha ha, nu börjar det hända grejer.
Sanningen segrar alltid till slut.

Huvudet på spiken. Det handlar inte om att "öppna sitt hjärta", utan sin plånbok.

Tålamodet han så gärna vill att vi ska ha har gått för länge sedan. M går mot ett mardrömsval, och det blir knappast bättre med S som regering. Bara o slänga bensin på elden och cirkulera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in