Citat:
Ursprungligen postat av
Dogrust
"Vill vara ärlig”
Jag frågade Reinfeldt om han inte är rädd för att flyktingpolitik som en valfråga leder till en ökad polarisering. Hans svar är att han vill vara ärlig mot väljarna och beskriva hur det är och att han tror på ett grundmurat stöd hos befolkningen.
Kommentar: Stekta sparvar för SD
Vad är hans motiv att släppa en sådan här bomb en dag före valdebatten (med tema ekonomi)?
Det är ju redan ute ur hatten! Migränverket har aviserat att man tvingande behöver 48 miljarder inom tre år och det är väl inte en månad sedan Anders Borg läckte om att vi 2018 kan räkna med att skiten träffar fläkten med en viss fart. Hitintills har regeringen försvarat medelklassen genom sockrade allmosor i form av möjligheter att laga villan utan att behöva ta lån (folk saknar i princip buffert), att ha tjänstefolk som sköter marktjänsten, låga räntor och avdragsgilla räntor på bolånen, men detta är bländverk, kattguld, och när omvärldens krav på att ränteavdragen måste upphöra, så kommer bolånebubblan att spricka med ett *poff* och då lär medelklassen få smaka på barkbröd!
Nu förklarar Ollonskallen att det kommer att bli svettigt framöver och att Sverige även i fortsättningen lär få leva med kass sjukvård, usel skola, förfallen infrastruktur och i princip försvarslöst inför både inre och yttre fiender, för vi måste ha öppna hjärtan och hjälpa alla dessa miljontals människor som av olika anledningar kommer till Sverige under förespeglingen att de är flyktingar.
Jag har hört rysliga historier nyligen... Från folk som jobbar "på insidan" som berättar om araber och negrer som kommer hit och som faktiskt redan är MEDBORGARE i andra EU-länder. Som varit medborgare i flera år, men som hellre kastar passet och infinner sig till Sverige under förespegling att vara nyanlända från Syrien, Somalia, Irak och whatnot. Givetvis utan ett uns av bevis och utan att med annat än en noga memorerad story att styrka sina skäl med. Läs för satan Merit Wagers blogg om detta sanslösa bedrägeri som pågår mitt under näsan på oss och som Imamen har mage att vädja om humanitet, öppna hjärtan och empati inför! Och han vet hur det ligger till! Han och de andra svinen vet hur det ser ut, men de är så uppfyllda av tron på sin egen godhet, sitt "motstånd mot rasism" att de inte pallar ens för ett ögonblick att reflektera över vad man ställt till med, att erkänna att man tänkt fel!
Arbetskraftsinvandringen visade sig bli en marknadsplats för köpta och sålda arbetsgivarintyg där människor tar sig hit i akt och mening att kvalificera sig för de riktigt feta bidragsutbetalningarna. Istället för fiffiga dataingenjörer och IT-tekniker eller laboratorietekniker från Indien, kom pizzakletare, wok-slungare, kebabsvarvare, lokalvårdare och biltvättare från ANT-staterna... Fy faaaan! Och alla "personliga assistenter" som nu figurerar där kostnaderna totalt helt plötsligt tangerar och överflyglar budgeten för hela jävla Försvarsmakten! För att vårda kvaddade mongosar från MENA!!! Helvete! Kyss mig i röven!