2014-08-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Det ska bli intressant hur andra medlemsländer ställer sig till Sveriges massinvandringspolitik eftersom landet blir dörren till EU. Jag misstänker att andra länder kommer att begränsa migrationen från Sverige eftersom landet blir än säkerhetsrisk, precis som de försöker hindra rumänska romer att ta sig till västeuropa.

Ja stod det inte att svenska pass är i topp nyligen dvs ger inträde utan visumkrav i princip alla länder. Vi får väl se hur det ser ut om 10 år. Även utanför EU ska svenske Achmed ha vip, inte säker på att USA godkänner det dock.
Citera
2014-08-16, 18:50
Medlem
Lina Mellin får orgasm av Statsministerns erkännande om flyktingar

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article19375557.ab

Den vänstervridna suggan Lena Melin är givetvis den som tycker det är bra att Sverige dräneras dag för dag, att vi tar emot hiskeliga mängder asylsökande och att det kommer kosta pengar som inte finns.

Citat:
Under första halvåret sökte 32 000 personer asyl i Sverige, 70 procent fler än under samma tid förra året. I juli reviderade Migrationsverket upp sin prognos rejält och tror nu att antalet asylsökare i år blir omkring 80 000. Det är fler än som bor i Luleå.

Det är alltså bra, att vi tar emot fler än vad som bor i Norrbottens mest befolkade stad?

Citat:
Men han gjorde även något som var ännu bättre. Han slog fast att Sverige är en humanitär stormakt och han uppmanade svenska folket att ”öppna era hjärtan” för flyktingarna.

Det var modigt. Särskilt med tanke på vad Reinfeldts egna väljare tycker.

Enligt väljarundersökningarna från SOM-institutet vid Göteborgs universitet ansåg 2012 53 procent av Moderaternas sympatisörer att det är en bra idé att ta emot färre flyktingar. Två år tidigare var siffran 48 procent. Det gör Moderaternas väljare till de mest flyktingfientliga efter Sverigedemokraternas.

Humanitär stormakt? Vad leder det till tro? Öppna våra hjärtan? VI har redan tömt våra plånböcker - ska vi göra det med glädje nu också?

Hon avslutar med en orgasm:

Citat:
Det är inget fel på satsningar på infrastruktur och bostäder, inte alls. Men det är hygienfaktorer. Självklart ska transporterna fungera och folk ha någonstans att bo och det borde tillhöra politikens vardagslunk.

Stort är det däremot att göra det som en plikt, en mänsklig självklarhet, att ta emot någon som hotas till livet eller har fördrivits för att hon har fel religion eller fel etnicitet.

Min fetning: Det verkar inte vara en mänsklig självklarhet - utan en Svensk - för det är ju nästan bara vi som tar emot denna abnorma mängd individer.

Frågor: Har Mellin nu lyckats vända detta digra besked från Fredde till något mycket bra istället? Får Mellin folk att tänka om nu, att tycka det är bra att Fredde bränner pengar? Varför är Mellins största önskan att se sitt eget land gå åt helvete?
Citera
2014-08-16, 18:51
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
För hundrade gången trodde man att "nu kan det väl inte bli sjukare", och så kommer detta.
Nåt konstigt är på gång....
Vad är nästa steg?

Vänta bara, inom loppet av 8 år kan det politiska läget i Sverige vara precis var som helst . Om det blir ett islamistiskt väktarråd, en nazistisk fürher, en militärjunta eller McDonald's som styr landet återstår att se.
Citera
2014-08-16, 18:51
Medlem
det är en märklig politik att Sverige skall ta ett så stort ansvar, ibland i den naiva föreställningen att andra länder ska ta efter Sveriges politik, men ex våra nordiska grannländer vill inte har vårt tillstånd, de ser vår invandringspolitik som ett stort misslyckande, och vill inte att svenskar med invandrarbakgrund ska komma till dem och utföra brott vilket förekommer idag
Citera
2014-08-16, 18:53
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Tanken slog mig att det var läge för en militärkupp. Sen kom jag på att vi inte har någon militär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blattaria
Herregud, tror ni verkligen det spelar någon roll vad ni röstar?

Det handlar inte om att tro.

Det här valet den 14 september är minst lika viktigt som ett val som hölls 5 mars 1933.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det ska bli intressant hur andra medlemsländer ställer sig till Sveriges massinvandringspolitik eftersom landet blir dörren till EU. Jag misstänker att andra länder kommer att begränsa migrationen från Sverige eftersom landet blir än säkerhetsrisk, precis som de försöker hindra rumänska romer att ta sig till västeuropa.

Läste någonstans (kommer ej ihåg var), att tydligen så drar en hel del Somalier vidare till Storbritannien.
Citera
Medlem
hashs avatar
Jag skäms för att ha röstat M alla val.
Citera
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
"Vill vara ärlig”

Jag frågade Reinfeldt om han inte är rädd för att flyktingpolitik som en valfråga leder till en ökad polarisering. Hans svar är att han vill vara ärlig mot väljarna och beskriva hur det är och att han tror på ett grundmurat stöd hos befolkningen.

Kommentar: Stekta sparvar för SD

Vad är hans motiv att släppa en sådan här bomb en dag före valdebatten (med tema ekonomi)?
Det är ju redan ute ur hatten! Migränverket har aviserat att man tvingande behöver 48 miljarder inom tre år och det är väl inte en månad sedan Anders Borg läckte om att vi 2018 kan räkna med att skiten träffar fläkten med en viss fart. Hitintills har regeringen försvarat medelklassen genom sockrade allmosor i form av möjligheter att laga villan utan att behöva ta lån (folk saknar i princip buffert), att ha tjänstefolk som sköter marktjänsten, låga räntor och avdragsgilla räntor på bolånen, men detta är bländverk, kattguld, och när omvärldens krav på att ränteavdragen måste upphöra, så kommer bolånebubblan att spricka med ett *poff* och då lär medelklassen få smaka på barkbröd!

Nu förklarar Ollonskallen att det kommer att bli svettigt framöver och att Sverige även i fortsättningen lär få leva med kass sjukvård, usel skola, förfallen infrastruktur och i princip försvarslöst inför både inre och yttre fiender, för vi måste ha öppna hjärtan och hjälpa alla dessa miljontals människor som av olika anledningar kommer till Sverige under förespeglingen att de är flyktingar.

Jag har hört rysliga historier nyligen... Från folk som jobbar "på insidan" som berättar om araber och negrer som kommer hit och som faktiskt redan är MEDBORGARE i andra EU-länder. Som varit medborgare i flera år, men som hellre kastar passet och infinner sig till Sverige under förespegling att vara nyanlända från Syrien, Somalia, Irak och whatnot. Givetvis utan ett uns av bevis och utan att med annat än en noga memorerad story att styrka sina skäl med. Läs för satan Merit Wagers blogg om detta sanslösa bedrägeri som pågår mitt under näsan på oss och som Imamen har mage att vädja om humanitet, öppna hjärtan och empati inför! Och han vet hur det ligger till! Han och de andra svinen vet hur det ser ut, men de är så uppfyllda av tron på sin egen godhet, sitt "motstånd mot rasism" att de inte pallar ens för ett ögonblick att reflektera över vad man ställt till med, att erkänna att man tänkt fel!

Arbetskraftsinvandringen visade sig bli en marknadsplats för köpta och sålda arbetsgivarintyg där människor tar sig hit i akt och mening att kvalificera sig för de riktigt feta bidragsutbetalningarna. Istället för fiffiga dataingenjörer och IT-tekniker eller laboratorietekniker från Indien, kom pizzakletare, wok-slungare, kebabsvarvare, lokalvårdare och biltvättare från ANT-staterna... Fy faaaan! Och alla "personliga assistenter" som nu figurerar där kostnaderna totalt helt plötsligt tangerar och överflyglar budgeten för hela jävla Försvarsmakten! För att vårda kvaddade mongosar från MENA!!! Helvete! Kyss mig i röven!
Citera
2014-08-16, 18:54
Medlem
Blattarias avatar
Citat:
Även om det du skriver stämmer så kan inte svenskar bara kapitulera. Svenskar som minoritet i ett land som andra kontrollerar betyder att svenskar kommer massavrättas och det finns inte så mycket att välja på. Man får helt enkelt välja hur man vill dö, som en fegis eller med äran i behåll men jag antar svenskar vill vli avrättade så låt dem bli avrättade.

Återigen vad spelar det för roll vad du röstar på?

Jag är medveten om att jag troligen kommer att få se eller till och med delta i en väpnad konflikt i Sverige under min livstid. Men vi kan väl ta det när vi står där med vapen i hand istället för att hålla på och rösta fram och tillbaka i en demokratisk fars på 8 partier vars politik ger exakt samma konsekvens i förlängningen? I nuläget finns det absolut inget hopp om att medborgaren kan påverka denna utgång. Säkra din pension och säkra din egendom med vapenmakt, det är det enda du kan göra i förlängningen så som det ser ut nu.
Citera
2014-08-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goticism
Sååå... En form av Münchhausen by proxy? http://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchausen_syndrome_by_proxy

Reinfeldt introducerar ekonomisk härdsmälta och har för avsikt att i sista stund avvärja katastrofen? Personligen tror jag att han istället försöker få till en socialdemokratisk majoritetsregering, enbart i syfte att tillfredsställa sitt SD-hat.

Japp. En betydligt mer gångbar förklaring än att han skulle tillfredsställa sitt SD-hat. Men han kommer ju inte att avvärja någon katastrof. Han vill bara ge sken av att han kan hantera den bättre än rödgröna röran. Det är vi som kommer att få betala kalaset. Antingen genom höjd skatt, eller neddragningar i välfärden.
Citera
2014-08-16, 18:55
Medlem
Det har ju varit så jävla lönsamt tills nu med flyktingar och invandrare. Menar våran statsminister att han har ljugit hela tiden tillsammans med övriga politiker?.

Allvarligt talat så fy fan vilka kräk som styr detta land.
Sverige kunde med sitt redan nu stora flyktingmottagande säga stopp utan dåligt samvete, men nej då.

Kör skiten i botten är agendan som råder. Sko sig den som kan på dårskapen.

Fy fan för att vara ung idag med dessa framtidsutsikter. För vilka kommer att prioriteras för bostäder och arbete framöver tror ni?. Det är inte Lisa eller Oscar 19 år utan dom får nog räkna med att köpa sin bostad om dom ska flytta hemifrån innan dom fyller 35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in