Citat:
Ursprungligen postat av
m4tt145
Tror du på det själv eller? Klart som fan Hedman gick till Färjestad för pengarna. För ett par år sen kanske den sista delen i din text stämt, men knappast nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kyozoku
Jasså?
Sen är jag lite sugen på att höra vad folket här räknar som egen produkt, Vad är era kriterier?
Måste man ha varit i organisationen sedan man ställde sig på ett par skridskor för första gången, eller har ni någon speciell ålder ni drar strecket vid? Skulle vara kul att höra vad folket tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
Varför skulle Färjestad ha betydligt bättre chans än Luleå att vinna guld i år? Lagen är väl rätt likvärdiga styrkemässigt enligt de flesta.
Hedman säger själv att han fick ett bättre erbjudande av FBK jämfört med Luleå, tolkar det uttalandet som att det var en lönefråga i första hand. Allt handlar inte om pengar men vem tackar nej till en löneförhöjning med 30 tusen?
Klart att pengar spelar roll i valet till klubb. Men inte bara.Utan man ser väl till helheten.
Luleå har 1 sm guld och Färjestad har???

Så historiskt sett så har man större chans till att vinna i Färjestad.
Att man på pappret hade ett betydligt sämre lag än Luleå föra säsongen och ändå spelade sm final säger en hel del.
Se tex på HV och Frölunda som värvar allt och speciellt dyrt har väl inte så mycket att hänga i granen tex
Så jag tror att det historiska hos Färjestad vägde in en hel del också. Dessutom så är varje spelares våta dröm att få bära Färjestadströjan.
Egen produkt eller inte spelar mig ingen roll. Så det är bara en dålig diskussion av flickan från Jerusalem.