2014-08-16, 00:44
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hade HV fått även Mäenpää så hade dom utan tvekan fått epitetet köplag även hur mycket folk förnekar det. Hur många finländare har man värvat genom åren egentligen?
Fast HV har ju varit ett köplag, numera har ju LHC, Växjö och nu även tom. Skellefteå börjat bjuda på och köpa dom största och bästa namnen som finns tillgängliga (vilket enligt mig definierar ett köplag). Fast visst är HV71 köplaget nr1 sett till de senaste åren.
2014-08-16, 01:57
Bannlyst
Jag vill ha en logisk förklaring på hur lag som Skaik och HV71 som kör med fler egna produkter än MoDo och Lulääää kan vara mer köpelag än MoDo och Lulääääää...
2014-08-16, 03:15
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Fast nu var väl tanken att han skulle börja i J-20 och sedan få speltid i A-laget?
Samma deal som i Frölunda men SAIK betalade lite bättre.

Det är ju fortfarande lite oklart. Lönen alltså.
2014-08-16, 04:43
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Fast nu var väl tanken att han skulle börja i J-20 och sedan få speltid i A-laget?
Samma deal som i Frölunda men SAIK betalade lite bättre.

Har du nån källa att Skellefteå betalade bättre eller är det bara taget ur luften?

Hörde från en trovärdig källa ikväll (som inte haft fel än) att Skellefteå ska ha en kanadensare/jänkare på gång. Får se hur det blir men man kan ju alltid hoppas.
Senast redigerad av Strobelicious 2014-08-16 kl. 04:59.
2014-08-16, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Jag vill ha en logisk förklaring på hur lag som Skaik och HV71 som kör med fler egna produkter än MoDo och Lulääää kan vara mer köpelag än MoDo och Lulääääää...

Förstå att Luleluffare och logik inte funkar ihop..

.
2014-08-16, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Har du nån källa att Skellefteå betalade bättre eller är det bara taget ur luften?

Hörde från en trovärdig källa ikväll (som inte haft fel än) att Skellefteå ska ha en kanadensare/jänkare på gång. Får se hur det blir men man kan ju alltid hoppas.

Jag har hört att det ska vara någon från AHL på gång, är väl troligtvis kanadensare/amerikanare. Isåfall bör det vara i slutfasen, det brukar ju vara väldigt tyst.
2014-08-16, 10:00
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious

”Det är bra pengar, det tycker jag. Men det är inte nu som jag ska tjäna pengar. Det är om några år. Nu ska jag se till det som är bäst för utvecklingen”, säger Anton.

http://blogg.gp.se/rylanderjohan/2014/08/08/anton-karlsson-till-skelleftea/
2014-08-16, 10:22
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
”Det är bra pengar, det tycker jag. Men det är inte nu som jag ska tjäna pengar. Det är om några år. Nu ska jag se till det som är bäst för utvecklingen”, säger Anton.

Du hade kunnat feta avslutningen i stället.
2014-08-16, 10:32
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye

Konstigt att han inte stannar i Frölunda då.
2014-08-16, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag tolkar inte det som ett uttaalnde om Skaik vs Frölunda. Utan jag tolkar det bara som att nu ska han träna och köra hårt, alltså se till sin egen utveckling. Jag tror att i och med att han stått utan kontrakt (klubbval tar fokus från annat) och antagligen utan möjligheten att träna med lag så menar han att han nu igen kan börja köra på fullt igen.

Det är vad jag tror.
2014-08-16, 11:08
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Du hade kunnat feta avslutningen i stället.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner

Fast nu ville han få källa på att han får bättre betalt i Skellefteå.

Tror det skar sig mellan parterna när andra juniorer gick före i vintras, det var under den tiden som han rankades som ett tidigt förstaval i draften. Den attityden och spelstilen han hade i JVM är inte direkt den samma som han hade när han "gled" runt och var stjärna i J20. Den stilen tror jag inte tränarna var helt nöjda med och gav då chansen till andra.

Eftersom Frölunda gav honom ett kontrakt som han själv inte tyckte var tillräckligt bra så gick han till Skellefteå som gav honom det kontraktet och det blir säkert jättebra för honom.
2014-08-16, 11:27
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Bättre att förvänta sig att det går piss än att ha övertro på laget och sedan gråta när man inser vilken jävla hybris man levt med.

Men vad tycker du egentligen? Det är ju skådespel från din sida igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in