2014-08-16, 15:09
Medlem
men fyfan vad irriterande han är. kollade på talet nyss, och det verkade så jäääävla lovande.

"får vi bygga på höjden? näee för då blir det skuggigt och kallt. får vi bygga mellan dom höga husen? näe, för då har vi inga parker att vistas i. får vi bygga UTÅT då, där det inte byggts något? näe, för där har ingen byggt och därför får man inte bygga".

Här var jag så jävla med på vad han pratade om. Typiskt svenskt. Jävla fjoll-land som bara klagar och klagar och klagar och aldrig visar själva var skåpet ska stå. Här delade jag fredriks frustration. Här var jag med på hans bandwagon. Här var jag redo att ställa mig på knä för honom. för här så förväntade jag mig att han skulle fortsätta;

"MEN VET NI VAD, ERA SMÅ FITTOR. VI SKA BYGGA UTÅT. FÖR JAG SÄGER DET. ERA SMÅ GNÄLLIGA JÄVLA HYNDOR OCH FJOLLOR. FÖR DET ÄR JAG SOM BESTÄMMER. OM INTE NI GILLAR DET KAN NI VÄL FAN VARA STATSMINISTER SJÄLVA ERA JÄVLA HOROR. KOLLA HÄrR. KOLLA PÅ DEN HÄR SPIKEN JAG HAR I HANDEN, DEN SKA JAG KÖRA RAKT NERE I JORDEN DÄR NI INTE LEVER. FÖR JAG HAR PUNGKULOR, OCH DET HAR INTE NI. ERA DEMOKRATI-RUNKANDE SMÅ MÖSS.".

Men näe. Istället fortsatte han;

"men mummel mummel om ni röstar på M så ska vi allt se till att det blir bra mummel mummel."

Fan fredrik. Fy fan. Blir inge underkastelse från min sida. Eller... Det blir ett FÖRAKTFULLT underkastelse från min sida.
Senast redigerad av avishaman 2014-08-16 kl. 15:14.
Citera
2014-08-16, 15:09
Medlem
NanaSangres avatar
De senaste veckorna har människor från alla politiska håll och kanter tagit över SD:s retorik. Den är på pricken lika i många av fallen.

Det är alltså inte det SD säger och har sagt i decennier som är fel, utan den här tron på att under ytan döljer sig rasism och i slutändan ett oundvikligt folkmord på muslimer. Nu har man ibte längre råd att ljuga om det alla vet om bara för att hålla SD på mattan. Att mångkultur skapar konflikter och kostar skjortan är tydligen alla överens om nu. Det känns som att en vändning är på gång.

Möjligen har SVP bidragit till normaliseringen av SD. SD är inte längre det hemska dödsknarkarnazistpartiet. De påminner mer om hur KD sågs på av media för 10-15 år sen.
Senast redigerad av NanaSangre 2014-08-16 kl. 15:11.
Citera
2014-08-16, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Reinfeldt förbereder nu oss alla för den ekonomiska kollaps som väntar p g a de senaste 25-30 årens invandringspolitik. Det vi sett hittills är bara en bråkdel av den totala härdsmälta och helvete som väntar främst medel- och "under"klass av etniska svenskar som kommer att få betala massimporten av muslimer från Mellanöstern och Afrika.

Reinfeldt är den i särklass främste landsförrädaren i modern tid. Totalt hjärtlös mot större delen av det svenska folket, som han stillatigande ser gå mot undergång och utplåning. Visserligen har vår mörka nutid skapats även med hjälp av diverse mångkulturfanatiker bland sossarna och MP. Reinfeldt är dock den som i historieböckerna kommer att framstå som arkitekten bakom Sveriges väg från framgångsrik, hyfsat homogen välfärdsstat till den första islamiserade, kaozstaten i Västeuropa.

Jag hoppas han kommer att få vad han förtjänar, men han sitter nog snart på säkert avstånd och första parkett med de pengar han roffat åt sig för att beskåda Sveriges undergång.

Exakt. Borg har ju redan hävdat att det smäller 2018!

(FB) Anders Borg: ”Någongång runt 2018 smäller det till”

”Någongång runt 2018 smäller det till” säger Anders Borg: Sverige, med sin ”stora banksektor och höga utlåning, är en bankkris ifrån krisprogram” likt de Sydeuropa haft, och ”vi måste förbereda oss på tuffa tider.”
Citera
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Reinfelds vallöften:

- Fortsatt massinvandring för enorma summor pengar.
- Tiggeriet skall fortsätta
- Arbetskraftsinvandring av lågstatusyrken med tvivelaktiga anställningsformer skall utökas
- Inga pengar kvar till annat.

M 17 % på valdagen?

Vi får se med vallöften, ska bli spännande. Som Reinfeldt har lagt fram det nu kan det bli en intressant ekonomidebbatt.
Citera
Medlem
Återigen: Vad vet statsminister, regering och riksdag som vi inte vet??? Eftersom björndelen av våra skattepengar skall läggas på invandring??
Citera
Medlem
Bamsetramses avatar
Måste säga att jag äcklas av Reinfeldt's uttalande. Tydligen har det gått så långt att han inte längre kan ljuga folket rakt upp i ansiktet. Istället så använder han en slags känslomässig utpressning för att övertala oss att överge våra äldre, sjuka och arbetslösa till förmån för en sinnessjuk invandring.

Det håller inte Reinfeldt! Donera 80% av din inkomst till statskassan för att finansiera det hela samtidigt som du säljer bostadsrätten på Lidingö och flyttar till ett invandrartätt område så kanske jag får en uns av respekt för dig.
Citera
2014-08-16, 15:12
Medlem
Tålamod!??! Tålamod på att de 100k flyktingar ska integreras och få jobb, sen är allt lugnt? Ok.. cool... en fråga: NÄSTA ÅR NÄR DE KOMMER 100k TILL DÅ? ÅRET EFTER DET?????????

Sveriges ekonomi ligger i muslimernas händer. Ju mer dom driver folk på flykt ju sämre blir de för sverige.
Citera
2014-08-16, 15:13
Medlem
Han är helt sjuk.
Men om inte den 90% sovande delen av svenska folket vaknar upp nu och inser allvaret så lär dom aldrig vakna.
Citera
2014-08-16, 15:13
Medlem
Mer troligt vill han sabotera för oppositionen under valrörelsens slutspurt. Genom att nu gå ut och säga att invandringen blir så kostsam att den kommer att äta upp allt reformutrymme, kan han i slutdebatterna ställa invandring mot reformlöften. När MP, V och S tävlar i hur mycket pengar de ska hälla i bidragsmaskineriet så kan Reinfeldt svara "men det finns inget utrymme för det pga den stora flyktingströmmen och de kostnader det medför. Vill ni minska flyktingmottagandet eller hur menar ni?"
"Nej absolut inte, vi är ju MP. Vi vill ha jättegenerös asylinvandring". "Men hur ska ni finansiera det när ni tänker ta pengar från flyktingmottagandet och lägga på valfläsk till medelklassen?" osv
Citera
2014-08-16, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdvinner2014
Vilken jävla komplett jubelidiot!!

"Jag kan redan säga att det kommer att bli omfattande kostnader för att ta emot dessa människor. De är så pass omfattande att det kommer att lägga ytterligare restriktioner för vad som finns utrymme för i offentlig finansiering." I klartext så menar fanskapet att vi kommer att få en försämrad offentlig sektor samt infrastruktur.

Har vi fått rösta om det här? Hade vi haft en direktdemokrati så hade aldrig det här hänt!!

Fattar inte idioten att vi kan komma att få ett inbördeskrig?

Vad har Sverige för ansvar för vad som händer i Mellanöstern och Afrika? Svar: Inte ett jävla skit!!

Förstår inte psykopaten att alltfler folk här hemma blir våldtagna, rånade och mördade i proportion till det eskalerande galna "flyktingmottagandet"?

Att blanda ut demografin med totalt oliktänkande individer i den här omfattningen skapar bara kaos!

"Vi måste öppna våra hjärtan"... Hoppas att någon kommer att öppna ditt ruttna hjärta Reinfeldt, med KNIV!!

VÅRA SKATTEPENGAR FÖR HELVETE!!

Han kommer att bli mördad av någon för det här, sanna mina ord.

Nej han kommer att bli belönad med ett internationellt toppjobb... tyvärr...
Citera
2014-08-16, 15:14
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzkO
Tålamod!??! Tålamod på att de 100k flyktingar ska integreras och få jobb, sen är allt lugnt? Ok.. cool... en fråga: NÄSTA ÅR NÄR DE KOMMER 100k TILL DÅ? ÅRET EFTER DET?????????

Sveriges ekonomi ligger i muslimernas händer. Ju mer dom driver folk på flykt ju sämre blir de för sverige.

Tidigare i somras beräknades 150k flyktingar komma till Sverige. Men det var innan situationen i Irak togs till nya nivåer. Reinfeldts tal vittnar om en rejäl uppskrivning från dessa 150k till förmodligen närmare 200k.

100k är i underkant.
Citera
2014-08-16, 15:16
Medlem
Detta var bland det sjukaste jag har hört i politisk väg. Sitter här och är chockad efter att ha hört delar av hans tal.

Reinfeldt är körd, Moderaterna är körda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in