Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Så krigsförbandsövningar består av några dagars tältresande, vaktlistor och lära sig ruska lång och kort?
Skämt o sido, ordet krigsförbandsövningar kan styrkas ur svensk militär vokabulär, Sverige har inga krigsförband om du inte räknar enskilda kompanier.
HV är ett alibi för folkförsvar och hela det svenska hemvärnet skulle inte klara trycka tillbaka en mekaniserad rysk luftlandsättningsbataljon.
Fortsätt leka krig
Vi är inte nån reguljär arme din fjant vi är väl medvetna om vad vi ska användas till och det är samma som 1940 när det bildades, dvs bevaka skyddsobjekt och ytövervaka samt vara behjälplig samhället vid kris. tex översvämning. jag har personligen varit på massa eftersök och översvämningshjälp samt branden nu sist. Samt några skarpa militärabev uppdrag.
Jag skulle göra det som krävs vid krig men jag har inga illusioner om att vi skullle klara oss mot tunga ryska styrkor då vi likt resten av försvaret har brist på precis alting pg regeringens vurmande för att importera det sämsta från alla världsdelar.
Sen heter det KFÖ och det är inget jag eller dom andra råder över.