• 1
  • 2
2014-08-15, 14:25
Medlem
Mr.Riddims avatar
Kommer vi få några soliga dagar längre i år? Personligen finner jag att vädret har blivit lite väl ruskigt lite väl tidigt i år!
Citera
2014-08-15, 14:27
Medlem
Louises avatar
Var på planeten befinner du dig?
Citera
2014-08-15, 15:07
Medlem
Mr.Riddims avatar
Prognoser över hela landet hade inte varit helt fel?
Citera
2014-08-15, 15:19
Medlem
J.Ks avatar
Jag håller med ts, det känns som det tvärdog efter värmeböljan, antingen tidig höst eller också hade man smått vant sig vid 30 grader.

Augusti ska väl vara en fullfjädrad sommarmånad tycker jag nog...
Citera
2014-08-15, 15:19
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Riddim
Kommer vi få några soliga dagar längre i år? Personligen finner jag att vädret har blivit lite väl ruskigt lite väl tidigt i år!

Driver du med oss nu eller?

Nu börjar den riktiga svenska sommaren. Fram tills nu har vi ju varit rejält bortskämda. Anledningen till att det känns kyligt nu är att man har vant sig vid den extrema hettan. Det går över ska du se.
Citera
2014-08-15, 15:46
Medlem
Mr.Riddims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Driver du med oss nu eller?

Nu börjar den riktiga svenska sommaren. Fram tills nu har vi ju varit rejält bortskämda. Anledningen till att det känns kyligt nu är att man har vant sig vid den extrema hettan. Det går över ska du se.

Det är regn varje dag, regn och åska! Augusti brukar ändå vara en skön sommarmånad tycker jag!
Citera
2014-08-15, 15:47
Medlem
Creaturs avatar
Lite tidigt att prata om brittsommar, nu är det sensommaren som gäller.
Citera
2014-08-15, 15:49
Medlem
Citat:
Det är regn varje dag, regn och åska! Augusti brukar ändå vara en skön sommarmånad tycker jag!

Nu kanske du bor i lappland, men här nere har det bara varit ostadig nu någon vecka. Som sagt, nu är det ju en normal svensk sommar. Kommer nog många fina dagar till ska du se.

Lätt att bli bortskämd efter en så fin sommar som vi har haft nu. Åka till Spanien kanske?
Citera
2014-08-15, 20:32
Medlem
Mr.Riddims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Lite tidigt att prata om brittsommar, nu är det sensommaren som gäller.

Sensommar/Brittsommar. Vi får väl ta båda i denna tråd!

Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Nu kanske du bor i lappland, men här nere har det bara varit ostadig nu någon vecka. Som sagt, nu är det ju en normal svensk sommar. Kommer nog många fina dagar till ska du se.

Lätt att bli bortskämd efter en så fin sommar som vi har haft nu. Åka till Spanien kanske?

Nope bor inte i norr. Sen vet jag inte vad du menar med nere? Är det Götaland du syftar på. Där har det skurat och åskat i flera veckor och kommer göra så åtminstone 10 dagar framöver.
Citera
2014-08-15, 20:40
Medlem
Citat:

Nope bor inte i norr. Sen vet jag inte vad du menar med nere? Är det Götaland du syftar på. Där har det skurat och åskat i flera veckor och kommer göra så åtminstone 10 dagar framöver.

Från och till har det åskat lite, men det har ju minsann varit varmt ändå ända tills för en vecka sedan ungefär.
I dag regnade det lite på förmiddagen, sen har det varit strålande sol -dock inte varmare än 19 grader. Fast jag tycker det är ganska varmt

Lördag +20
Söndag +17
Måndag +17
Tisdag +18
Onsdag +17
Räcker gott och väl tycker jag..
Citera
2014-08-15, 20:54
Medlem
Iloveludas avatar
Hur temperaturen uppfattas beror ju mycket på luft fuktigheten. Hellre 27 grader och torr luft än 22 grader och skyhög fuktighet = Åsk kvavt.
Citera
2014-08-20, 22:06
Medlem
heinos avatar
Danska dmi skrev att det skulle bli fin sista veckan i augusti och även en bit in i september men nu verkar dom ha ändrat sig. Kortvarigt med sol och 20 grader kan det bli v 35.

Citat:
September ser ud at begynde med sommervejr. Højtryk eller højtryksrygge over Nordeuropa giver overvejende tørt, solrigt og ret varmt vejr. I første halvdel af måneden er der gode chancer for op omkring 20 grader; enkelte dage måske op til 25 grader.
Det låter för bra för att vara sant. Och nu skriver dom också att det är mkt osäkert.
http://www.dmi.dk/vejr/til-lands/maaned-og-saeson/
källa. dmi.dk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här