2014-07-31, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Djurgården vill väl alla se? Så kan de dregla i smyg över publiktrycket.
Att se Djurgården spela hockey är som att ragga med öppen gylf, det är säkert mysigt men man gör det bara inte.
Citera
2014-08-01, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Att se Djurgården spela hockey är som att ragga med öppen gylf, det är säkert mysigt men man gör det bara inte.

Ha ha ha. Årets bästa citat.
Citera
2014-08-01, 14:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Några matcher klara enligt SVTs tablå.
21 aug 20.00 SVT24
Djurgården - Fribourg
22 aug 20.00 SVT24
HV71 - Kloten Flyers
23 aug 17.00 SVT2
Sönderjysk - Skellefteå
24 aug 14.30 SVT2
Linköping - Bolzano
Jisses nog ser man hur SVT tänker enda matchen som man kan se är Skellefteås resten är byxljummen som en Koskenkorva!
Citera
2014-08-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jisses nog ser man hur SVT tänker enda matchen som man kan se är Skellefteås resten är byxljummen som en Koskenkorva!

Har man såna skruttlag med i turneringen får man skylla sig själv. Gnaget skulle ju piska Sönderjyske med ögonbindlar och blindkäppar.
Citera
2014-08-11, 16:58
Medlem
Ronalits avatar
De kommer inte sända alla matcherna på webben då? Annars får det väl bli fulstream varje match som det ser ut nu.
Citera
2014-08-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Har man såna skruttlag med i turneringen får man skylla sig själv. Gnaget skulle ju piska Sönderjyske med ögonbindlar och blindkäppar.

Tråkigt att det skall vara på försäsongen. Hade viljat se mer matcher under riktiga säsongen.
Citera
2014-08-11, 19:30
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronalit
De kommer inte sända alla matcherna på webben då? Annars får det väl bli fulstream varje match som det ser ut nu.
Verkar ju skrivas tv-avtal in i det sista så förhoppningsvis slutar det väl att alla matcher kan ses på webben, Det senaste avtalet -enligt ligans hemsida- ger följande:
Citat:
LAOLA1.tv will show more than 70 Champions Hockey League games as live streams on the internet and for mobile devices (iOS and Android). The agreement covers live broadcasts of 54 games of the group phase involving clubs from the Deutsche Eishockey Liga (DEL) and the Austrian Erste Bank Eishockey Liga (EBEL).
http://www.championshockeyleague.net/news/new-broadcast-agreements-in-germany-and-austria-on-sport1-and-laola1-tv/193/
Citera
2014-08-11, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Stör mig som fan att ingen sån där bitter råttgnagare kommet på att man kan kalla den matchen för "trumvirvel" Jyske mot Byske
Citera
2014-08-11, 20:33
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Verkar ju skrivas tv-avtal in i det sista så förhoppningsvis slutar det väl att alla matcher kan ses på webben, Det senaste avtalet -enligt ligans hemsida- ger följande:

http://www.championshockeyleague.net/news/new-broadcast-agreements-in-germany-and-austria-on-sport1-and-laola1-tv/193/
Laola1 sände ju förra året också, vissa matcher gratis beroende på rättighetssituation vid motståndarnationalitet om jag inte minns fel. Kvaliten har jag för mig var tämligen undermålig.
Senast redigerad av sm910dif 2014-08-11 kl. 20:44.
Citera
2014-08-12, 13:30
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Laola1 sände ju förra året också, vissa matcher gratis beroende på rättighetssituation vid motståndarnationalitet om jag inte minns fel. Kvaliten har jag för mig var tämligen undermålig.

läste någonstans det över 50 matcher dom sände där.
Citera
2014-08-12, 16:16
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Tråkigt att det skall vara på försäsongen. Hade viljat se mer matcher under riktiga säsongen.
Nu spelas ju ändå två gruppspelsmatcher samt hela slutspelet under säsongen så det är ju inte en ren försäsongsturnering längre. Anledningen till att inte alla matcher spelas under säsongen är förmodligen för att det inte finns plats i tidsschemat för detta. Jämför du med fotbollens CL tex så har lagen oftast bara en match i veckan i sina ligor tillskillnad från tre i hockeyn.

Så turneringen kommer nog fortsätta spelas en del under försäsongen skulle jag tro.
Citera
2014-08-15, 11:21
Medlem
havreees avatar
Nu har det kommit info om hur SVT sänder matcherna!

http://www.svt.se/sport/ishockey/sa-sander-vi-champions-hockey-league
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in