Citat:
Ursprungligen postat av
Slingshot
NP!

Ut med skiten bara.

Hahaha, ja fyfan nu är det dags. Så jävla obehagligt när man går runt och det känns som att man är gravid. Kommer göra så jävla ont.
Citat:
Ursprungligen postat av
fet-lat-cynisk
Jag har en förmåga att bli illamående på opioider (tramadol), även i små doser. Det enda som råder lite bot på det är att äta bra och regelbundet.
Funkar buprenorfin likadant angående illamåendet?
Tramadol sitter ju ganska länge ändå, men buprenorfinet sitter ju sjukt mycket längre - kul att vara illamående i 2 dagar typ...
Har länge tänkt att jag ska köpa en Subutex eller liknande och testa att snorta 1mg eller nått sådant för att testa, men är det så att man blir jätteillamående så får det nog vara för min del.
Det är verkligen helt olika från person till person. Jag blir ibland illamående om jag tagit för mycket och rör på mig, då kan det snurra till som fan och då kan jag bli väldigt illamående. Men om jag bara sitter/ligger och softar är det helt lugnt. I början kan jag må lite illa, men efter ungefär 2-3 timmar brukar jag kunna käka osv utan problem. Det slår lite olika varje gång, men 9/10 av gångerna jag tar så kan jag röra på mig och käka osv utan att jag mår illa.
Du kan alltid ta en postafen 30-60 minuter innan du tar subben, det hjälper mot illamåendet. Atarax ska också hjälpa.
1mg är lite saftigt tycker jag om du inte redan har tolerans då. 0,5mg är en bättre startdos i mitt tycke. Känner du dig inte påverkad inom 30-45 min (tar oftast 1 timma eller 1½ innan full effekt) så kan du snorta 0,5 till.