2014-08-14, 16:10
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Du kan ta det under påverkan.

Ah skönt att höra, tack för svaret!
Citera
2014-08-14, 16:11
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Ah skönt att höra, tack för svaret!

NP! Ut med skiten bara.
Citera
2014-08-14, 16:13
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Jag har en förmåga att bli illamående på opioider (tramadol), även i små doser. Det enda som råder lite bot på det är att äta bra och regelbundet.

Funkar buprenorfin likadant angående illamåendet?

Tramadol sitter ju ganska länge ändå, men buprenorfinet sitter ju sjukt mycket längre - kul att vara illamående i 2 dagar typ...

Har länge tänkt att jag ska köpa en Subutex eller liknande och testa att snorta 1mg eller nått sådant för att testa, men är det så att man blir jätteillamående så får det nog vara för min del.
Citera
2014-08-14, 16:15
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
NP! Ut med skiten bara.

Hahaha, ja fyfan nu är det dags. Så jävla obehagligt när man går runt och det känns som att man är gravid. Kommer göra så jävla ont.

Citat:
Ursprungligen postat av fet-lat-cynisk
Jag har en förmåga att bli illamående på opioider (tramadol), även i små doser. Det enda som råder lite bot på det är att äta bra och regelbundet.

Funkar buprenorfin likadant angående illamåendet?

Tramadol sitter ju ganska länge ändå, men buprenorfinet sitter ju sjukt mycket längre - kul att vara illamående i 2 dagar typ...

Har länge tänkt att jag ska köpa en Subutex eller liknande och testa att snorta 1mg eller nått sådant för att testa, men är det så att man blir jätteillamående så får det nog vara för min del.

Det är verkligen helt olika från person till person. Jag blir ibland illamående om jag tagit för mycket och rör på mig, då kan det snurra till som fan och då kan jag bli väldigt illamående. Men om jag bara sitter/ligger och softar är det helt lugnt. I början kan jag må lite illa, men efter ungefär 2-3 timmar brukar jag kunna käka osv utan problem. Det slår lite olika varje gång, men 9/10 av gångerna jag tar så kan jag röra på mig och käka osv utan att jag mår illa.

Du kan alltid ta en postafen 30-60 minuter innan du tar subben, det hjälper mot illamåendet. Atarax ska också hjälpa.

1mg är lite saftigt tycker jag om du inte redan har tolerans då. 0,5mg är en bättre startdos i mitt tycke. Känner du dig inte påverkad inom 30-45 min (tar oftast 1 timma eller 1½ innan full effekt) så kan du snorta 0,5 till.
Senast redigerad av Risplockarn 2014-08-14 kl. 16:33.
Citera
2014-08-14, 17:03
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Hahaha, ja fyfan nu är det dags. Så jävla obehagligt när man går runt och det känns som att man är gravid. Kommer göra så jävla ont.

Det är verkligen helt olika från person till person. Jag blir ibland illamående om jag tagit för mycket och rör på mig, då kan det snurra till som fan och då kan jag bli väldigt illamående. Men om jag bara sitter/ligger och softar är det helt lugnt. I början kan jag må lite illa, men efter ungefär 2-3 timmar brukar jag kunna käka osv utan problem. Det slår lite olika varje gång, men 9/10 av gångerna jag tar så kan jag röra på mig och käka osv utan att jag mår illa.

Du kan alltid ta en postafen 30-60 minuter innan du tar subben, det hjälper mot illamåendet. Atarax ska också hjälpa.

1mg är lite saftigt tycker jag om du inte redan har tolerans då. 0,5mg är en bättre startdos i mitt tycke. Känner du dig inte påverkad inom 30-45 min (tar oftast 1 timma eller 1½ innan full effekt) så kan du snorta 0,5 till.

Haha, lycka till.

Jo även Lergigan o Theralen fungerar finfint mot illamående.
Citera
2014-08-14, 17:11
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:

Tack för info.

Postafen tycker jag faktiskt inte hjälper mot opiatillamående alls. Jag blir bara sjukt sömning av dom.

Bra där angående testdosen, jag tar hellre för lite än för mycket. Jag har stor respekt för opiater, vet hur jävla dåligt man kan må vid stora intag. Särskilt då om nu detta sitter riktigt lång tid.
Citera
2014-08-14, 18:36
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet-lat-cynisk
Tack för info.

Postafen tycker jag faktiskt inte hjälper mot opiatillamående alls. Jag blir bara sjukt sömning av dom.

Bra där angående testdosen, jag tar hellre för lite än för mycket. Jag har stor respekt för opiater, vet hur jävla dåligt man kan må vid stora intag. Särskilt då om nu detta sitter riktigt lång tid.

Ok aldrig testat något sådant i detta syfte faktiskt just pga att jag alltid blir så trött när jag använt mot åksjuka osv. Har blivit dålig typ 3 gånger och spytt, ofta precis i början när toleransen är låg igen, t.ex förra veckan spydde jag andra dagen pga för hög dos eller något sådant, och ja då har jag blivit dålig rätt länge men inte så farligt illa faktiskt, man ligger ändå gött och slösurfar lite eller glor någon serie men magen kastar upp det mesta igen några timmar.

Så mitt tips är att köra på 0,5, sen öka vid behov, att fylla på går utmärkt men det kan slå riktigt hårt om man ökar redan efter 30 minuter. Bästa är att vänta iaf 1 timma tycker jag, fast känner du verkligen ingenting efter 30 minuter så får du väl göra som du själv känner bara.
Citera
2014-08-14, 19:44
Medlem
mjukosten78s avatar
Fick i mig en pyttedos oxykodon krossat igår kväll åttatiden ,högst 10mg , kanske bara ett par mg om jag hade tur(liten olycka kan vi säga).
Tänkte ta sub om en timme eller så? Dum idé , förmodligen lugnt?
Senast redigerad av mjukosten78 2014-08-14 kl. 20:01.
Citera
2014-08-14, 20:05
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Fick i mig en pyttedos oxy igår, högst 10mg , kanske bara ett par mg om jag hade tur(liten olycka kan vi säga).
Tänkte ta sub om en timme eller så? Dum idé , förmodligen lugnt?

Ta det inte iv bara. Snorta eller under tungan. Effekten av naloxonet är i princip obefintlig då, ialf för mig. Men att slå i sig en 8a 24h efter sista fixen varor, det gör jag aldrig igen.. Två ggr är mer än nog

Har du sub utan naloxon så blir du inte dålig av iv heller.
Citera
2014-08-14, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Tramadol blockaras inte av buprenorfin om jag förstått rätt. De funkar nämligen att blanda även om det inte är till att rekommendera.

Mvh

Tack för den upplysningen!
Jag använder buprenorfin i små doser som smärtlindrare för mitt knä då jag löper. Detta har jag gjort under en vecka eller så. Smärtlindringen fungerar bra men mår illa stundtals under dagen. Jag måste säga att tramadolen är bättre för mina syften och jag ska försöka återgå till det.

Jag har ibland fått lite rus av subben men kan inte säga att jag är imponerad, har dock inte tagit mer än 1mg per dag. Som folk nyss har påpekat i tråden så får även jag ångest stundtals under dagen av subben. Dessutom så blir jag seg och såsig av subben. Det kan man verkligen inte säga om tramadol och oxy. Men jag ska inte snacka skit om subbem mer, får ändå vara glad över den billiga och effektiva smärtlindrare det är.
Citera
2014-08-15, 10:16
Medlem
KringExs avatar
Nu har min tolerans ökat så pass mkt att jag behöver 4mg bubrenorfin för att känna av något. Blandar nästan alltid med iktorivil för att få ut lite mer av det.

Jag hade ett uppehåll för ett tag sen på 7-9 månader och fick ner toleransen så att jag blev helt väck på 1mg.

Nu ska jag ha ett (eller iaf försöka) ha ett nytt uppehåll så att toleransen kommer ner så att jag bara behöver 1mg för att få ett rus.
Men jag ska väl inte behöva vänta så pass länge igen?
Hur många månader tror ni att jag behöver ha uppehåll för att komma ner till den nivån igen?
Citera
2014-08-15, 12:17
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Nu har min tolerans ökat så pass mkt att jag behöver 4mg bubrenorfin för att känna av något. Blandar nästan alltid med iktorivil för att få ut lite mer av det.

Jag hade ett uppehåll för ett tag sen på 7-9 månader och fick ner toleransen så att jag blev helt väck på 1mg.

Nu ska jag ha ett (eller iaf försöka) ha ett nytt uppehåll så att toleransen kommer ner så att jag bara behöver 1mg för att få ett rus.
Men jag ska väl inte behöva vänta så pass länge igen?
Hur många månader tror ni att jag behöver ha uppehåll för att komma ner till den nivån igen?

Nej, jag tror inte du behöver vänta så länge. 1-2 månader borde räcka. Dock så tror jag din tolerans kommer öka snabbare och du kommer hamna på 4mg ganska så snabbt igen.. För mig så blev det tillslut omöjligt att få ett soft rus på enbart sub. Toleransen kom alltid ikapp en, och ökade snabbare och snabbare och nu känns det som den har blivit mer eller mindre kronisk. Men om du klarar det håll upp i ett halvår, då tror jag det kommer gå bra för dig. Jag hade snabbt utvecklat ett opi beroende och hade aldrig mer än ett par veckors uppehåll. Starkt av dig att kunna ha uppehåll så länge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in