Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsrök
Visst vi köper spelare och det är inget som ska stickas under stol med alls, men säg mig det laget som inte köper spelare.
Fast jag tycker det är orättvist att peka ut oss som ett av de allra värsta köpelagen. Det är så vi har alltid haft egna spelare i truppen och lagt ned tid och kostnader på spelare som kommit väldigt unga och vi har alltid varit måna om att få fram sådana. Tittar du på våra guldupplagor så kan du se att där finns gott om den typen av spelare men visst fanns där värvad spetskompetens oxå. Inget konstigt alls.
Och jag tror ju att om du tittar på AIK, DIF osv de senaste 15-20 åren så har de värvat minst lika mycket utifrån som oss med den skillnaden att vår ekonomi gjort att vi kunnat värva dyrare och bättre och det är nog just det som sticker hos förlorarna att vi hade och har råd med de tunga namnen.
Visst har vi haft mörka perioder och främst när vi värvade halva finland
Jag tittar inte endast på vilka spelare man väljer som köpelag, men att man är aktivt på väldigt många spelare med pengabuntar är en viktig del. Där fick vi höra från gozzi att de var just ni och växjö som ökade på löner rejält hos spelare som inte borde haft sådana löner. Jag utgår från att detta är sanning och därför anser jag att ni är en av de värsta.
Alla lag måste ha utlänska spelare och spelare som inte kommer från närområdet för att vara framgångsrika.