2014-08-14, 13:05
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Hade hoppats på bättre.

Kaxigt. Vem hade du hellre sett?
2014-08-14, 14:02
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Visst vi köper spelare och det är inget som ska stickas under stol med alls, men säg mig det laget som inte köper spelare.

Fast jag tycker det är orättvist att peka ut oss som ett av de allra värsta köpelagen. Det är så vi har alltid haft egna spelare i truppen och lagt ned tid och kostnader på spelare som kommit väldigt unga och vi har alltid varit måna om att få fram sådana. Tittar du på våra guldupplagor så kan du se att där finns gott om den typen av spelare men visst fanns där värvad spetskompetens oxå. Inget konstigt alls.

Och jag tror ju att om du tittar på AIK, DIF osv de senaste 15-20 åren så har de värvat minst lika mycket utifrån som oss med den skillnaden att vår ekonomi gjort att vi kunnat värva dyrare och bättre och det är nog just det som sticker hos förlorarna att vi hade och har råd med de tunga namnen.

Visst har vi haft mörka perioder och främst när vi värvade halva finland

Jag tittar inte endast på vilka spelare man väljer som köpelag, men att man är aktivt på väldigt många spelare med pengabuntar är en viktig del. Där fick vi höra från gozzi att de var just ni och växjö som ökade på löner rejält hos spelare som inte borde haft sådana löner. Jag utgår från att detta är sanning och därför anser jag att ni är en av de värsta.

Alla lag måste ha utlänska spelare och spelare som inte kommer från närområdet för att vara framgångsrika.
2014-08-14, 15:32
Medlem
Inte bra för svensk ishockeys utveckling med köpelag som Skellefteå i serien. Vi behöver lag som satsar
på egna spelare.

Vi får se hur det går för Modo ikväll mot köpelaget. Bert (eller är det Wallson som är huvudtränare? Eller Lasse?) har uppenbarligen ett mycket bättre lag på pappret än vad Anders har.
2014-08-14, 15:33
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Hade hoppats på bättre.

Onödigt stöddigt.

Hoppas det finns en plan med nyförvärven och att det inte bara är för att handla upp kulorna som kom när Jimmie och co lämnade.

Skönt veta att bakom stjärnförvärven lurar unga hungriga som "Lill-Homer" Holmström och hans kompisar.
2014-08-14, 15:40
Medlem
Embas avatar
Tedenby klar, för två år dessutom. Kan inte beskriva med ord hur skönt det känns!

http://hv71.se/artikel/56430/
Senast redigerad av Emba 2014-08-14 kl. 16:04.
2014-08-14, 15:42
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Kul med en riktig profil!
2014-08-14, 16:12
Medlem
Inzaneclowns avatar
Kul för både HV och SHL. Nu kanske vi blir bättre än 11:a

Nu håller vi bara tummarna för att Laine blir klar också
2014-08-14, 16:33
Medlem
m4tt145s avatar
Härligt med både Zackrisson och Tedenby tillbaka i SHL, sakta men säkert fylls det på med profiler igen.

Bra drag av Tedenby, om NHL drömmen fortfarande lever så tror jag det är bättre att ta två år i SHL istället för att åka runt i Ryssland och harva.
2014-08-14, 16:39
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Kul för både HV och SHL. Nu kanske vi blir bättre än 11:a

Nu håller vi bara tummarna för att Laine blir klar också

Okej ni kan bli 10a

Vad är en rimlig poängskörd för Tedenby? 30-40 poäng?
2014-08-14, 16:44
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Skulle tro på något sådant.
2014-08-14, 16:59
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye

30p på sin höjd i mina ögon. Tedenby har aldrig varit en poängspruta på seniornivå så har svårt att se honom nå upp i så mycket mer än 30 poäng.
2014-08-14, 17:15
Medlem
Bra värvning av HV så länge man inte köper sönder massa finländare. Tedenby kommer bli kul att se och kommer göra många poäng. Han kommer lyfta ett annars mediokert HV.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in