Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Är de konstigt att tränare blir besvikna när man tappar poäng mot sämre lag..?
Rent spelmässigt växer Djurgårn som fan efter kvitteringen.. Synd att de ska bli på ett småklumpigt självmål men efter de skapar vi inga riktigt farliga chanser och de är helt ärligt för dåligt av oss. Eller förvisso styrde Nisse ett rätt farligt skott efter Nabbes styrning vid en hörna men som sagt är det alldeles för dåligt av oss..
Fira på Djurgårn, säsongens höjdpunkt för er del har inträffat.
Tyvärr kom den obligatoriska svackan efter kvitteringen. Vi har alltid en period i matcher på ~15 minuter (minst) där vi förlorar alla dueller, alla andrabollar och låter motståndarna mer eller mindre föra spelet - och så även igår. Nu är ju Dif så oerhört uddlösa så det inte blev jättefarligt ändå, men det känns så onödigt.
Som någon var inne på (P.G tror jag) så är det ju stor skillnad på individuell skicklighet. Djurgården kan inte bygga ett spel mot AIK egentligen, utan får tjonga upp bollar (vilket egentligen inte är en dum idé med SA och Prijovic). AIKs största problem, som jag tidigare har varit inne på, är att vi har för dåligt spelande ytterbackar. Lorentzson och Nisse håller helt enkelt inte. Så enkelt är det. Nu kommer vi bli av med den ena, och förhoppningsvis fasar vi också in en ny vänsterback under nästa säsong, vilken kan ta över när Nisses kontrakt går ut. Inte en dag för sent om ni frågar mig.