2014-08-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Låter som att det jag sett är hyfsat representativt iaf. Bra ålder också, trodde han var äldre(vilket han iofs kan vara)Vad har man för kontrakt med honom? Hur mkt fick man ge för signaturen?

Jag tror det är en riktigt lyckad värvning av MFF. Den där spindeln i nätet-typen är svårhittad och ack så nyttig.
Kontrakt är 3,5 år långt. Jag hört att han skulle ha kostat runt 5 milj. kr, kan dock vara helt fel ute.
Citera
2014-08-14, 00:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Kontrakt är 3,5 år långt. Jag hört att han skulle ha kostat runt 5 milj. kr, kan dock vara helt fel ute.

450k Euro läste jag någonstans.
Citera
2014-08-14, 00:46
Medlem
Barbus avatar
Adu har redan betalat för sig själv i-och-med Europagruppspelet. Utan honom tror jag inte vi hade tagit Prag.
Citera
2014-08-14, 00:53
Medlem
OleYellers avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
450k Euro läste jag någonstans.

Bra pris. MFF fortsätter göra bra affärer.
Citera
2014-08-14, 00:58
Medlem
nygards avatar
Citat:
Apropå Thern, när är han tillbaka? Mot Häcken efter landslagsuppehållet?

Han har nån vecka kvar innan han kan börja träna fullt. Returen mot Salzburg ska han vara tillbaka är det sagt.
Citera
2014-08-14, 02:07
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Malmö har redan nu avgjort kampen om guldet. Man vinner matcher som man ser ut att förlora och det spelar ingen roll o det är borta eller hemma. Det blir verkligen en skräll utav astronomiska mått om man tappar det här nu.

Jo, så sa ni för två omgångar sedan också. Med lite tur och otur hade avståndet krympt till en poäng i dag. Det finns inget som säger att liknande scenarion inte kan hända här framöver. Vi har t.ex. två stockholmsresor kvar att göra samt ett derby. Det är inga enkla nio poäng, för att uttrycka mig milt.

Sjuk jävla vändning i dag dock. Adu och Kiese är verkligen fenomenala värvningar. Likaså Tinnerholm, förstås. Ofattbart ändå hur bra Kiese presterat. Nästan så man blir orolig.

Jag förbannar dock fortfarande Gisches jävla skada. Med honom frisk är detta det bästa MFF jag någonsin upplevt, åtminstone.
Citera
2014-08-14, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Jo, så sa ni för två omgångar sedan också. Med lite tur och otur hade avståndet krympt till en poäng i dag. Det finns inget som säger att liknande scenarion inte kan hända här framöver. Vi har t.ex. två stockholmsresor kvar att göra samt ett derby. Det är inga enkla nio poäng, för att uttrycka mig milt.

Sjuk jävla vändning i dag dock. Adu och Kiese är verkligen fenomenala värvningar. Likaså Tinnerholm, förstås. Ofattbart ändå hur bra Kiese presterat. Nästan så man blir orolig.

Jag förbannar dock fortfarande Gisches jävla skada. Med honom frisk är detta det bästa MFF jag någonsin upplevt, åtminstone.
Ej att förglömma Häcken efter landslagsuppehållet, med Pekalski och Lewicki som sannolikt kommer att överprestera å det grövsta. De känns dock lite mindre farliga nu utan El-Kabir.
Citera
2014-08-14, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan

Att ni skulle vända visste man så det var inga konstigheter. Hade det kommit så nära som en poäng trots allt hade ni sedan dragit ifrån mycket ändå. Att folk verkar tro att gnaget ska vinna mot Er på friends kommer aldrig ske så som det ser ut nu. Ni vann där dessutom förra säsongen.
Citera
2014-08-14, 07:49
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är de konstigt att tränare blir besvikna när man tappar poäng mot sämre lag..?

Rent spelmässigt växer Djurgårn som fan efter kvitteringen.. Synd att de ska bli på ett småklumpigt självmål men efter de skapar vi inga riktigt farliga chanser och de är helt ärligt för dåligt av oss. Eller förvisso styrde Nisse ett rätt farligt skott efter Nabbes styrning vid en hörna men som sagt är det alldeles för dåligt av oss..

Fira på Djurgårn, säsongens höjdpunkt för er del har inträffat.

Tyvärr kom den obligatoriska svackan efter kvitteringen. Vi har alltid en period i matcher på ~15 minuter (minst) där vi förlorar alla dueller, alla andrabollar och låter motståndarna mer eller mindre föra spelet - och så även igår. Nu är ju Dif så oerhört uddlösa så det inte blev jättefarligt ändå, men det känns så onödigt.

Som någon var inne på (P.G tror jag) så är det ju stor skillnad på individuell skicklighet. Djurgården kan inte bygga ett spel mot AIK egentligen, utan får tjonga upp bollar (vilket egentligen inte är en dum idé med SA och Prijovic). AIKs största problem, som jag tidigare har varit inne på, är att vi har för dåligt spelande ytterbackar. Lorentzson och Nisse håller helt enkelt inte. Så enkelt är det. Nu kommer vi bli av med den ena, och förhoppningsvis fasar vi också in en ny vänsterback under nästa säsong, vilken kan ta över när Nisses kontrakt går ut. Inte en dag för sent om ni frågar mig.
Citera
2014-08-14, 09:03
Medlem
Salorms avatar
Kommentatorerna på TV sa att vi hade 7-1 sista 15. Det är ju jävligt bra, men då hade vi ett annat lag antar jag med Erton som striker, eller? Kan fan inte se att vi ens har gjort 7 mål utan honom.
Citera
2014-08-14, 10:05
Medlem
kostymnisses avatar
Jahapp, i det regniga Åtvid fick vi alltså en pinne inför det gigantiska bortaföljet på 179 man... Nu är jag inte den som sågar folk som inte är på allt då jag verkligen inte är på allt borta själv men det säger ju en del om vårt spel eller bristen på detsamma för tillfället när vi inte ens är 200man på bortasektionen...

Första halvlek var kanske det sämsta vi gjort under året och det säger fan inte lite.
Sedan får vi lite bättre fart i andra och lyckas kvittera. Rieks inhopp lovar gott när han hunnit komma in i det (inte en träning med hela laget...) och Zohore är jävligt stor och kunde med lite tur fått trycka in en segerboll men å andra sidan var Åtvid inte borta från ett segermål de heller.
Sedan var det bara att åka hem igen.

Jippie vilken fotbollsdag, tack Stahre!
Citera
2014-08-14, 10:50
Medlem
svulles avatar
Vad är det för skäggväxt Rosenberg har för övrigt? Ser ju helt sjukt ut. Kan det bli en ny Kennedys flint månne? Nu har ju historian om Kennedys hårsvall en mycket mer dramaturgisk bakgrund, men nog fan finns det potential ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in