2014-08-13, 23:32
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hans nick i första var inte direkt ofarlig

Haha... det hade varit intressant om den hade gått in...
Citera
2014-08-13, 23:34
Medlem
mishimas avatar
Jag vet inte om Oscar Jansson är felplacerad vid 2-2-målet men det är en väldigt fin individuell prestation av Kiese Thelin när han tar mot bollen, håller Nkili vid sidan och lyckas få till ett perfekt avslut i bortre hörnet. Så starkt.
Citera
2014-08-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Den här typen av segrar känns lite speciellare än andra. Det är styrka att kunna vända på det här sättet.

Hur spelade vi egentligen i andra? Det såg ut som 4-1-4-1, med Adu som defensiv mittfältare och sedan Kroon-Eriksson-Forsberg-Kiese Thelin som offensiv mittfältare i fria roller bakom Rosenberg. Men positionförändringarna hela tiden förvirrade det.
Mackan beskrev det som 4-1-2-3.
Citera
2014-08-13, 23:35
Medlem
Malmö har redan nu avgjort kampen om guldet. Man vinner matcher som man ser ut att förlora och det spelar ingen roll o det är borta eller hemma. Det blir verkligen en skräll utav astronomiska mått om man tappar det här nu.
Citera
2014-08-13, 23:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Mackan beskrev det som 4-1-2-3.

Hela gänget rörde sig fritt över stora ytor så det är svårt att siffror på det.
Citera
2014-08-13, 23:37
Medlem
OleYellers avatar
Adu har sett riktigt fin och stabil ut det lilla jag sett. Skicklig spelare som får spelet att flyta på bra med enkla metoder. Är jag rätt på det? Vad tycker ni MFF:are om hans första tid i klubben?
Citera
2014-08-13, 23:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Adu har sett riktigt fin och stabil ut det lilla jag sett. Skicklig spelare som får spelet att flyta på bra med enkla metoder. Är jag rätt på det? Vad tycker ni MFF:are om hans första tid i klubben?

Så säker och lugn passningsspelare. Han kommer att bli ännu bättre när han vet hur de andra rör sig. En spelare som kan vända om på en femöring och sedan slå en perfekt krossboll på Forsberg eller Kroon.
Citera
2014-08-13, 23:42
Medlem
Citat:
Folk är väldigt positiva till honom. Han är väldigt bollskicklig och sätter passningarna rätt för det mesta. Tycker han reder ut många situationer där det börjar bli/är oroligt. Han bidrar ju dock inte extremt mycket offensivt, så det ska bli kul att se hur det blir när Thern är tillbaka och han och Adu bildar innermittfält. De kan nog komplettera varandra väldigt bra.

Apropå Thern, när är han tillbaka? Mot Häcken efter landslagsuppehållet?
Senast redigerad av Kommunistfittan 2014-08-13 kl. 23:54.
Citera
2014-08-14, 00:03
Medlem
Citat:
Höga toppar och djupa dalar skulle beskriva hans inledning. I debuten mot KFF var han totalt dominant, kanske den bästa mittfältsinsatsen jag sett i Allsvenskan sedan Litmanen hade lekstuga på Stockholm Stadion 2006(?). Borta mot Prag var ingen succé men mittfältet blev rejält överkört i andra så det kan man inte lasta Adu för. Mot Göteborg och första halvlek idag var det svajigt med farliga bolltapp och nonchalanta passningar. Att det svajat skyller jag på det tajta spelschemat, det har varit match-vila-match sedan han kom så ett landslagsuppehåll hade gynnat Adu. Jag är mycket nöjd med honom så här långt och spelet kommer nog att stabiliseras efter hand som han får mer tid med laget.
Citera
2014-08-14, 00:06
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Haha pajas-alm grinar som vanligt
Är de konstigt att tränare blir besvikna när man tappar poäng mot sämre lag..?

Rent spelmässigt växer Djurgårn som fan efter kvitteringen.. Synd att de ska bli på ett småklumpigt självmål men efter de skapar vi inga riktigt farliga chanser och de är helt ärligt för dåligt av oss. Eller förvisso styrde Nisse ett rätt farligt skott efter Nabbes styrning vid en hörna men som sagt är det alldeles för dåligt av oss..

Fira på Djurgårn, säsongens höjdpunkt för er del har inträffat.
Citera
2014-08-14, 00:07
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Så säker och lugn passningsspelare. Han kommer att bli ännu bättre när han vet hur de andra rör sig. En spelare som kan vända om på en femöring och sedan slå en perfekt krossboll på Forsberg eller Kroon.

Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Folk är väldigt positiva till honom. Han är väldigt bollskicklig och sätter passningarna rätt för det mesta. Tycker han reder ut många situationer där det börjar bli/är oroligt. Han bidrar ju dock inte extremt mycket offensivt, så det ska bli kul att se hur det blir när Thern är tillbaka och han och Adu bildar innermittfält. De kan nog komplettera varandra väldigt bra.

Apropå Thern, när är han tillbaka? Mot Häcken efter landslagsuppehållet?

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Höga toppar och djupa dalar skulle beskriva hans inledning. I debuten mot KFF var han totalt dominant, kanske den bästa mittfältsinsatsen jag sett i Allsvenskan sedan Litmanen hade lekstuga på Stockholm Stadion 2006(?). Borta mot Prag var ingen succé men mittfältet blev rejält överkört i andra så det kan man inte lasta Adu för. Mot Göteborg och första halvlek idag var det svajigt med farliga bolltapp och nonchalanta passningar. Att det svajat skyller jag på det tajta spelschemat, det har varit match-vila-match sedan han kom så ett landslagsuppehåll hade gynnat Adu. Jag är mycket nöjd med honom så här långt och spelet kommer nog att stabiliseras efter hand som han får mer tid med laget.

Låter som att det jag sett är hyfsat representativt iaf. Bra ålder också, trodde han var äldre(vilket han iofs kan vara)Vad har man för kontrakt med honom? Hur mkt fick man ge för signaturen?

Jag tror det är en riktigt lyckad värvning av MFF. Den där spindeln i nätet-typen är svårhittad och ack så nyttig.
Senast redigerad av OleYeller 2014-08-14 kl. 00:13.
Citera
2014-08-14, 00:19
Medlem
Barbus avatar
Adu har hållt hög nivå. Han behöver bara tid att komma in i spelet och lära sig kommunicera och förstå sin mittfältspartner bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in