Citat:
Ursprungligen postat av
oraklet.i.skogen
Lägenheten får nog hållas utesluten som mordplats.
1) Inte minsta blodspår/blodstänk från VB
2) Ingen likhundsmarkering
3) Inget blod i avloppet
4) Inga kemikalier som använts vid städningen
5) Lägenheten har inte städats och smutstvätt låg överallt.
Finns inget som stödjer denna hypotes annat än BI och några till som påstått sig höra skrik. Vittnesmål som förändrats kraftigt över tid.
Jag gör ett försök att bemöta dessa, gud stå mig bi:
1) Yes denna är svår. Det fanns dock blodspår från VB dock. På tejpen och det var ingen hund som nosade fram den. Det kan ha funnits fler spår som de missade, speciellt om de var på kakel och av vatten uttunnade.
Men hur hade jag själv löst detta om jag hade en död kropp i lägenheten som var för tung för mig att bära.
Jag hade först placerat kroppen i badkaret och låtit det blöda ut. Många hugg att blöda från. Huggen är mer hårda tryck. Ungefär som man använder ett skjölp/stämjärn vanligtvis. Använder hela min tyngd.
Dräneringen låter jag ta från natten på lördag till natten på söndag.
Att skära av en arm ska vara mer som att skära upp en skinka på julafton, om man tänker sig. -utan stänk. Detta lyckas inte men efter 24 timmar är allt latent blodtryck i kroppen borta. Så när man skär upp ett sår på en axel så droppar det knappt.
En dränerat kropp kommer också tillräckligt lätt att bära sen i min 120 liters ryggsäck (som försvann).
Efteråt spolar jag av alla ytor flera gånger. Det går inte att se något blod längre.
2. Blodrester fanns det inte så mycket förutom på golvet, badkaret och golvbrunnen.
Alla dessa är skurade med klorin och avspolade så att det är svårt att få fram något. (Det verkar för övrigt stå just en flaska klorin av märket Javex på hans diskmaskin FUP 287)
3. Klorin bryter ner blodet som var där. Det har använts rikligt, vatten likaså. Dessutom har stora mängder vatten förtunnat alla spår.
Vad SKL har att arbeta med är som om det var 1 droppe blod i en klorinblandad vattenspann. Det räcker inte.
4. Här finns en stor osäkerhet. Vilka kemikalier sökte de efter? Hittade de inga sulfater, etanolaminer som används i vanligt schampoo? De måste hittat något om de sökte efter allt. Vart står det om detta i FUP? Klorin blir till salt och ammoniak. Ammoniak avdunstar från en yta mycket snabbare än vatten (lägre kokpunkt).
5. Smutstvätten och allt annat som man inte direkt kunde spola av åkte först ut ur badrummet. Det lades tillbaka senare. Detta är dessutom ett utmärkt alibi senare. Jag skulle gjort detta utan att tänka 1 sekund.
Om jag hade räknat ut att damm och smuts skulle ge alla ställen alibi skulle jag länsat dammsugarpåsen och blåst ut lite över golvet. Slagit dammiga mattor i badrummet etc.
Badkaret ser inte så smutsigt ut med tanke på att han tvättat sig där flera gånger efter att varit ute i skogen och letat.