2014-08-13, 23:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det intressanta är ju vad J också gjorde där vid 06?
Ingenting utesluter att KJ företagit upprepade besök i föräldrahemmet. - Där fanns nog en hel del han kunde behöva.
Citera
2014-08-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Knappt läsvärt. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Jo, jag må vara trög men var kommer J in i bilden tillsammans med förhörsledarens frågor ang vad KJ gjorde vid föräldrarhemmet kl 06 den 4 maj (typ)?
Citera
2014-08-13, 23:34
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I härbret har jag för mig att jag har läst.

spindelfrida, vet du vilken dag grannen såg KJ vid 06?

Nej, det framgår inte av förhöret.
Citera
2014-08-13, 23:37
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Är det äldste brodern J som avses - eftersom denne sammanträffade med KJ under föräldrarnas bortovaro:

Nej, det var brodern D som tillfrågades om morgonbesöket. Finns en notering i fup om detta, men han kunde varken säga bu eller bä.
Citera
2014-08-13, 23:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Jo, jag må vara trög men var kommer J in i bilden tillsammans med förhörsledarens frågor ang vad KJ gjorde vid föräldrarhemmet kl 06 den 4 maj (typ)?
Vi pratar om en tidpunkt nära inpå VB:s försvinnande då KJ bör ha haft fullt upp med att söka dölja sitt brott och för detta ändamål också varit i behov av vissa hjälpmedel. - Det börjar med ett sent besök i föräldrahemmet den 4 maj - då KJ ej behöver ha räknat med att DJ skulle vara hemma. Tydligen har någon sett KJ någon av dagarna efter den 4/5 anlända tidigt på morgonen till föräldrarnas bostad. Hur som helst talar förhöret med äldste brodern J för att KJ haft något ärende i sitt föräldrahem som han ej önskar redogöra för. Såsom framgår av förhören med honom talar han tyst om äldste brodern och hänvisar endast till DJ.
Citera
2014-08-13, 23:40
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om det har någon betydelse skulle vittnesmålet ha varit med i FUP.

Jag utgår från att det var en närboende som såg KJ. Förhörsledarna var rätt enträgna. Men de kom ingen vart eftersom KJ drabbades av total minnesförlust. Alla vittnesmål/tips behöver inte per automatik hamna i fup.
Citera
2014-08-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Rent instinktivt känns det som att vittnet är osäker på datum för dennas iakttagelse. Det gör den inte mindre intressant. Passar ju bra in med att KJ ställer in airsoft den 5 maj vid 08-tiden. Sover + uträttar något ärende (äter/tankar bilen?) för att sedan dyka upp hos AB vid 17-tiden på kvällen.

AB= MBs son?
Citera
2014-08-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
AB= MBs son?
Nej, Alex*nder Br*ström. Allt enligt fup.
Citera
2014-08-13, 23:46
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
AB= MBs son?

Nej och åter nej!
Denne AB är en airsoftkompis.
Citera
2014-08-13, 23:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nej, det var brodern D som tillfrågades om morgonbesöket. Finns en notering i fup om detta, men han kunde varken säga bu eller bä.
Är det slasken, eller har du en hänvisning till FUP?
Citera
2014-08-13, 23:52
Medlem
Citat:
D kanske har annan dygnsrytm än sin bror K?
Senast redigerad av P-o-beln 2014-08-13 kl. 23:56.
Citera
2014-08-13, 23:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag utgår från att det var en närboende som såg KJ. Förhörsledarna var rätt enträgna. Men de kom ingen vart eftersom KJ drabbades av total minnesförlust. Alla vittnesmål/tips behöver inte per automatik hamna i fup.
De missade att fråga om besöket när KJ stötte ihop med sin äldste bror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in